Četvrtak, 09.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

​Traži se prevodilac za emodžije

Prevodilačka agencija iz Londona raspisala konkurs za stručnjaka za tumačenje likovnih simbola koji se koriste u komunikaciji preko mobilnih uređaja
Слика једна, а значења много

Emodži su u današnjoj uobičajenoj komunikaciji preko mobilnih telefona i kompjutera zamenili brojne reči. Likovni simboli za izražavanje jednostavnijih osećanja u internet konverzaciji smišljeni su da se lakše, brže i na manje prostora iskaže više, a osim toga, slika, kažu, vredi 1.000 reči. Međutim, jedna prevodilačka agencija iz Londona krenula je u suprotnom smeru, pa traži stručnjaka koji će te sličice da pretvara u reči. Iako zapošljava 3.000 prevodilaca sa znanjem oko 200 svetskih jezika, ta firma raspisala je oglas za specijalistu za tumačenje sve brojnijih i sve više korišćenih slikovnih znakova.

Kako su izvestili britanski mediji, ovoj firmi za prevođenje obratio se klijent sa željom da njegov dnevnik bude preveden na jezik emodžija. Tu je nastao problem, jer vlasnica agencije nije mogla da pronađe odgovarajućeg stručnjaka bez obzira na to što zapošljava veliki broj prevodilaca, a od pomoći joj nisu bili ni kompjuterski programi za prevod.

Glavni zadatak novog prevodioca biće da spreči međukulturne nesporazume u korišćenju ovih ikona, budući da je jedna ranija studija utvrdila da postoje velike razlike u tome kako ljudi iz različitih kultura tumače jedan isti znak. Direktorka agencije procenila je da će potreba za prevođenjem emodžija vremenom da raste, a kao potvrdu toga navela je slučajeve sa suđenja na kojima se es-em-es prepiska koristi kao dokaz.

Potez londonske firme i ne bi trebalo mnogo da začudi ako se ima u vidu da tehnološke firme često uvode nove emodžije. Tako je „Epl” novu verziju svog operativnog sistema za mobilne uređaje obogatio sa još stotinu novih ikona (očekuje se da uskoro budu dostupne i na „androidu”) čiji smisao nije uvek najjasniji. Takođe, britanski lingvisti ocenili su prošle godine da je ovaj slikovni jezik najbrže rastući svetski jezik.

Emodži su nastali u Japanu krajem devedesetih godina minulog veka. Svetsku popularnost doživeli su nakon što ih je 2006. godine uveo „Gugl”, a nekoliko godina kasnije i „Epl”.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Em .
Dobro se prevodi,ali da li se razume,u kontekstu emoticon "rečenice".

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.