Četvrtak, 05.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Treća sreća za „Želvoz“?

Procenjena vrednost 1,15 milijardi dinara, kao i u prethodna dva neuspela pokušaja prodaje
Ново јавно надметање 20. јануара 2017. године (Фото О. Милошевић)

Smederevo – Da li će treće oglašavanje prodaje FŽV „Želvoz“ u stečaju iz Smedereva, metodom javnog prikupljanja pisanih ponuda, i to po istoj ceni kao u prethodna dva neuspela pokušaja, biti treća sreća, biće poznato 20. januara. Tada je zakazano javno nadmetanje za kupovinu „Želvoza“, a procenjena vrednost je 1,15 milijardi dinara, kao i u prethodna dva pokušaja prodaje, u junu i oktobru.

Pravo na učešće u postupku prodaje imaju sva pravna i fizička lica koja, pored ostalog, izvrše uplatu radi otkupa prodajne dokumentacije u iznosu od 100.000 dinara i uplate depozit u iznosu od 230,6 miliona dinara na tekući račun stečajnog dužnika, ili polože neopozivu prvoklasnu bankarsku garanciju naplativu na prvi poziv.

Među potencijalnim kupcima sve ređe se vidi italijanski „Čimolai“ koji je u Smederevu predstavljen kao spasilac „Želvoza“. Oni se, uprkos najavama i pismu o namerama upućenom Ministarstvu privrede, u ovogodišnje dve prodaje nisu ni pojavili kao kupci.

„Želvoz“ poseduje više nekretnina u fabričkom krugu na oko 95.000 kvadratnih metara, potom opremu i postrojenja za remont vagona, a tu je i ćerka firma – Železničko-industrijska škola. Ovaj objekat, može se čuti, spada među interesantnije za potencijalne kupce. Škola se nalazi kod ušća Jezave u Dunav, tik uz Smederevsku tvrđavu i potpuno je opremljena. Poslednji đaci volšebno su prebačeni u Tehničku školu u Smederevo, o čemu je „Politika“ pisala.

Neizmirene obaveze (jun. 2015) daleko prevazilaze vrednost imovine stečajnog dužnika, navedeno je u obrazloženju Privrednog suda u Požarevcu.

Agencija za privatizaciju poništila je 2011. godine kupoprodajni ugovor sa rumunskim konzorcijumom „Grampet-Remar” za smederevski „Želvoz“ zbog neispunjavanja kupoprodajnih obaveza. Fabrika je Rumunima prodata 2007. godine za 1,15 miliona evra. Tada je „Želvoz“ imao oko 1.450 radnika. Danas je u stečaju i svakodnevno propada i gubi vrednost.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.