Utorak, 26.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Mirović:Uskoro otkup zemlje za Fruškogorski koridor

Игор Мировић (Фото Танјуг)

NOVI SAD - Vlada Srbije će od januara početi otkup zemlje i rešavanje imovinskih problema na trasi Fruškogorskog koridora, kaže predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović. 

„Nešto se malo kasni sa otkupom zemlje na trasi kroz Novi Sad. To je trasa od Mišeluka, kroz Petrovaradin do Žeželjevog mosta. Očekujem da se ubrza ta procedura koja se tiče urbanističkih rešenja na toj trasi, a idejni projekat ide na kraju“, kaže on. 

Kako dodaje, sve ostalo je već spremno kada je reč o pripremi projektne dokumentacije. 

"Sada je stvar na Vladi Srbije, na Ministarstvu za građevinarstvo, saobraćaj i urbanizam da u dogovoru sa potencijalnim izvođačima, kroz ili kredit ili koncesiju, a naravno u dogovoru sa Pokrajinskom vladom, u jednom sada već roku koji se može videti, koji je tu pred nama, pronađe partnera koji bi učestvovao u tom poslu“, naglasio je Mirović, prenosi novosadski Dnevnik. 

Fruškogroski koridor je uvršten u prioritetne saobraćajnice Pokrajinske vlade zbog svoje važnosti, a procenjena investiciona vrednost je oko 400 miliona evra. 

Prostiraće se od Kaćke petlje na putu Novi Sad – Zrenjanin, s auto-putem E- 75 se ukršta kod benzinske pumpe „Minut”. Koridor sa novom saobraćajnicom dalje vodi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do auto-puta Beograd–Zagreb. Na Sremsku stranu će preći preko novog mosta koji treba da bude izgrađen i od Crkve Marije snežne u Petrovaradinu (Tekije) dalje će voditi prema Bukovcu ispod Fruške gore kroz tunel dug 3.470 metara. 

Tunel ide prema petlji za Vrdnik, potom se nastavlja ka Rumi, gde se radi obilaznica. Deonica je duga 37 kilometara i ne spada u kategoriju auto-puteva, iako će imati dva puta po dve kolovozne trake široke po 3,5 metra, što ga može svrstati u kategoriju auto-puteva, ali nema zaustavne trake i zbog toga koridor spada u brze saobraćajnice. 

Predsednik Pokrajinske vlade navodi da kritičari koji u ovom poslu ne vide ekonomsku opravdanost nisu dobro računali i da je to isplativ posao, pa su to računice koje potencijalni investitori za izgradnju ovog puta imaju u vidu u smislu vraćanja uloženog novca. 

„Posao je isplativ jer se naplatom na ulazu u tunel s jedne i druge strane, uz očekujuću novi saobraćaj jer će to biti najsavremenija saobraćajnica sa najdužim tunelom u Srbiji, može za nekih 25 do 30 godina vratiti sve što je uloženo. Jer jednostavnim pregledom sajta „Puteva Srbije“ vidite da na toj trasi imamo između 11 i 12 hiljada vozila dnevno, od čega 700 teretnih vozila“, kaže on. 

Kako navodi, u odnosu na neke prosečne cene u regionu za prolazak kroz tunele te veličine, lako se može izračunati da je to isplativ posao. 

„Zbog toga često govorimo o modelu da uloženo može da nam se vrati. A to je različit model u odnosu na Fond za razvoj novih tehnologija gde imamo mnogo uloženog novca koji ne možemo da vratimo, ili Fond za kapitalna ulaganja u odnosu na sanaciju Razvojne banke Vojvodine gde smo takođe uložili, a ništa se nije vratilo. Svi oni koji nas sad kritikuju, a znam da ima i takvih koji se podsmevaju toj trasi Novi Sad – Ruma pa se često šale sa tim tunelom, oni treba da znaju da je to isplativ posao“, naglašava Mirović. 

Igor Mirović ističe da jedan od važnih saobraćajnih projekata za Vojvodinu je i izgradnja brze pruge Beograd – Budimpešta koji se realizuje preko Vlade Srbije. 

„To je možda najvažniji posao u savremenoj istoriji Vojvodine, koju zovem Pruga kroz Vojvodinu. Inače sam krstio, odnosno dodelio ime koridoru trase Novi Sad – Ruma Fruškogorski koridor, a ovoj trasi Pruga kroz Vojvodinu. 

Prema njegovim rečima, to su veliki projekti i ne mogu da se da se rade preko noći. Za to je potrebna velika priprema, okupljanje urbanista, projektanata, upotreba savremenih tehnologija… 

"Za železničku trasu, recimo, za takvu tehnologiju koja treba da propušta voz brzinom od 200 kilometara u našoj zemlji nemamo potpuno osposobljene kompanije, pa ćemo morati da se oslonimo na savremene tehnološke sisteme iz inostranstva, a služiće nam u budućnosti da učimo i tu tehnologiju i tehnološke sisteme proizvodimo i primenjujemo i u našoj zemlji“, zaključio je Mirović.

 

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ana savin
Kada se govorilo o pruzi Beograd-Novi Sad pa dalje , ozbiljan problem je bila trasa jer je jedna varijanta bila pteko fruškogorskog vinogorja i službe zaštite prirode i spomenika bile su protiv te varijante a za očuvanje ove izuzetne celine, posle verovatne pridike sa viših političkih instanci priče su utihnule i mišljenje o opasnosti koju intezivna frekvencija brzog saobraćaja nosi nije više se čulo. Sada se pojavio put koji je, nadajmo se, bolje projektovan ali još veća opasnost od željeznice i bilo bi dobro da se obznani na vreme projekat puta u zoni ove prelepe planine i da se o njemu izjasne ove dobro uspavane službe da se po običaju naknadno probude kad bude kasno. Fruška Gora je već i sada ugrožena cementarom jezivim kamenolomom i lošim putevima, a nebrigom o spomeničkom fondu i prirodi uskoro ćemo moći samo da pričamo kako je bila lepa.
Zemljoradnik
Dzaba vam tunel , most I 400 ulozenih milijuna... kada duzina trase ostaje ista 37 km. Danasnja trasa je takodje dugacka 36 km, Novi Sad - Stari Rakovac, Vrdnik, Ruma... Nije autoput ali se iz Novog Sada moze stici za pola sata. Jos kad bi zakrpili rupe izmedju Starog Rakovca I Vrdnika voznja bi bila kao iz bajke. Put od Rume do vrdnika I Starog Rakovca mogao bi se napraviti za 150 miliona ito dve trake...
Milorad
Milujuna znači...
Z
Gospodine Mirovicu, ima li resenja za probleme sa prilaznim putem do Konjickog Kluba Granicar ili cemo ostati zauvek potpuno odseceni od civilizacije?! Kapa dole za modernizaciju, ali nemojte unistavati ovaj biser vojvodjanskog konjickog sporta. Molim novinare da se pozabave ovom temom. Hvala
omnia mea mecum porto
Naplata prolaza kroz tunel? E, onda će narod zaobilaziti taj vaš koridor. Upamtite. Isto kao što zaobilaze danas autoput od Subotice do Beograda i razaraju magistralne puteve.
biće veselo
Novi,Fruškogorski biser,i kao i nekada, baš za Novu godinu!!!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.