Četvrtak, 08.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
TV BAROMETAR

Zašto nervirate gledaoce?

Poznati američki vodič kroz televizijske programe koji se štampa u milionskom tiražu „Ti-Vi gajd” izlazi jednom mesečno.

U Nemačkoj se slična izdanja štampaju dvonedeljno ili mesečno. I tako redom.

Lako je njima, tamo urednici i koordinatori TV programa verovatno nisu čuli za disciplinu zvanu izluđivanje gledalaca stalnim promenama termina emisija, posebno serija.

Kod nas u tome prednjače, začudo, TV B92 i Prva, upravo one čiju šemu u najvećoj meri čine serije. Devedesetdvojka mesecima vrti „Prijatelje” i „Dva i po muškarca”.

Ali, to im nije dovoljno, već i tim serijama čije epizode znamo napamet, menjaju vreme emitovanja.

U moru repriza, gledaoce Prve je obradovala premijera italijanske serije „Strasti Toskane” koja je po produkciji, estetici i glumi mnogo bolja od turskih provoda koji su preplavili ovdašnje male ekrane.

Ali to nije kraj, već početak muke svih gledalaca koje je osvojila.

Prve epizode su počeli da prate radnim danima od 20.15, potom je serija prebačena u 21 sat, a sada se prikazuje u 20 sati!

I sve to za deset dana, od 9. januara naovamo.

Šetajući termin je izum naših televizija, koji ne postoji nigde u svetu.

Jer, tamo su svesni da postoje i rade samo zbog gledalaca, koji zaslužuju poštovanje a ovde su omalovažavani na razne načine: lošim programom, nemuštim voditeljima, katastrofalnim izborom gostiju, prostaklukom i glupošću...

I beskrajnim reprizama domaćih serija u udarnom terminu u čemu prednjači RTS koji na takve primedbe odgovara da su mnoge nove serije snimljene ili uskoro počinju da se snimaju.

To je isto kao da su u izlogu cvećare plastični buketi a vlasnik kaže „nemojte tako, unutra ima lepog svežeg cveća”. Jer, termin u 20 sati nije ništa drugo do – izlog televizije.

I emisija „150 minuta”, koju naizmenično vode Maja Nikolić i Aneta Ivanović, imala je svoju „šetnju po TV šemi” pa je od termina u 14.00 došla do 13 časova.

Šteta, odlična emisija sa dobrim spojem informacija, priloga i razgovora sa gostima u studiju, ostaje nepoznanica za sve one koji u to vreme imaju obaveze, recimo na radnom mestu.

Jedanaestogodišnjoj Jovani Savić, odličnoj učenici muzičke škole „Mokranjac” koja svira u beogradskoj Knez-Mihailovoj ulici i tako obezbeđuje novac za takmičenja na kojima osvaja nagrade, bila je posvećena emisija Nataše Drakulić „Jovana i violina” (6. januar, RTS 1, 18.30).

Ova šarmantna devojčica je na istoj televiziji bila gost „Jutarnjeg programa” a prilog o njoj je bio i deo emisije „Oko”...

Svi su se oni bavili ovom mladom umetnicom koja muzicira dok pored nje prolaze hiljade ljudi a društvo i podršku joj pravi samo njen kasetofon.

Javni servis je moćna kuća i teško je poverovati da tamo niko nema ideju kako Jovani obezbediti stipendiju ili sponzora za takmičenja.

Oni nisu socijalna ustanova, to nije njihov posao, reći će neko. Tačno. Ali su pravi marketinški magovi kada treba da obezbede odeću, frizuru, cipele, nakit, pa i estetske korekcije za novinarke i voditeljke.

Razlika je samo u – moći i hteti!

Komentari12
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Setajuci termin samo nervira
Setajuci termin serija, makar i sto puta repriziranih je velika greska. Nista tako ne nervira kao saznanje da se ne zna kad ce se serija emitovati, u koje vreme, pa cak ni kog dana. Bez obzira sto su u pitanju reprize, mene recimo bas tacan termin emitovanja privuce da pratim neku seriju. To su mi trenuci za opustanje koje jednostavno vezem za neku seriju i kad je nema u isto vreme, ja odustanem i uvedem u svoju rutinu seriju na nekom drugom programu koja mi se ne svidja, ali se vremenom vezem za nju, ako je iole dobra. Mozda je to trik, koji ima za cilj da nas primora da gledamo neke druge emisije na istom programu, ali ne znam da li to pali, kod mene nema efekta.
Milena
A, je l TV krvotok i mozak bez kojih je život nezamisliv? Nemam TV u kući godinama.
Боривоје Банковић
Одличан текст, а посебно ми се свиђа ово са пластичним цвећем. Управо је тако. Некада смо имали два канала државне телевизије и на њима је имало шта да се види. Данас имамо шест телевизија са националном покривеношћу који емитују рекламе, "риалитије" и разне "истраживачке" сензационалистичке емисије којима рок трајања истекне у наредних 48 часова, најдуже два - три месеца. Они који одлучују изгледа нису схватили да је економска криза време успона телевизије, па нас даве репризама репризиних реприза. Кад сам научио напамет све "серије рекордне гледаности", отказао сам кабловску, а DVBT-2 пријемник никада нисам купио. Ако ми се баш пиљи у екран, имам Kodi, YouTube и Vimeo, или платим Pickbox, HBO Go или Netflix месец или два дана, па гледам кад ја хоћу и шта ја хоћу. Одморио сам се од водитељки које креште, гађају се падежима, и бесконачно прекрштају ноге. А посебно сам срећан што не гледам иритантне рекламе које урлају, као ни свакодневни рат саопштењима о "рекордној гледаности".
Rajce
Lepo obradjena tema,ali blaga.Ne nerviraju oni mene,dovode me do BESA.Dopunicu vas samo jednim cinjenjem.Reklame.Pustaju ih kako se kome cefne.Pa,da li neko moze da im stane na put i upristoji to zlo?Da li ima mogucnosti da se emitovanje reklama regulise zakonskom odredbom?Do tada mi cemo da besnimo,a da za to niko ne haje.
Sasa Trajkovic
Lucidan jasan i koncizan tekst novinarski bez dlake na jeziku ali ipak preblag , kritika naseg televiziskog mora kica, sunda i primitivizma kojim nas zapljuskuju sa malih ekrana je elementarna nepogoda i krajnje je vreme da ne samo pojedinci vec intelektualci, umetnici i mi kao drustvo uvedemo VANREDNO stanje u nasim medijima. Sponzori ovih TV kanala su kao sto znamo politicka elita u Srbiji to je javna tajna pa ocekivati da oni uvedu red u mediskom djubristu koji su oni sami uveli cista utopija a o pogubnom uticaju na pre svega omladinu potrebno je posebno pricati. Zasto SANU umetnicka udruzenja cute kad vec ministar smatra da je ne nadlezan to je pitanje za Vas ali i nas.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.