Ponedeljak, 20.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
VOZILI SMO: „TOJOTA CE-HA-ER”

Samuraj bavarskog lika

Hrabar iskorak japanskog proizvođača izbrisao granice klasa automobila i spojio kupe sa gradskim vozilom za sve namene
„Тојота це-ха-ер” је непоколебљива на леду и снегу (Фото И. Декањ)

„Tojota” kao da je čekala da mnogi u auto-branši istroše ideje na temu gradskog SUV-a kako bi proizveli nešto novo. Od dizajna, preko tehnoloških rešenja, „tojota ce-ha-er” je napravila odskok u odnosu na klasu, kao i „Nisan” svojevremeno sa modelom „džuk”. Spojili su kupe i „krosover”– gradski auto za sve prilike i dobili sjajan rezultat.

„Ce-ha-er” ima dosta zajedničkog i sa premijum modelom „be-em-ve iks šest”, koja je sinonim za „miks klasa”. Naime, u modelu „iks šest”, kada se pojavio 2008. godine, Bavarci su prikazali mešavinu segmenata koristeći iskustva (dizajn i tehnologije) iz relija „Pariz–Dakar”, primenjujući ih u serijskoj proizvodnji luksuznog SUV-a.

Prošlo je nešto više od dve godine, od kada je 2014. godine „ce-ha-er” prikazan kao koncept vozilo, na Salonu automobila u Parizu, do testa „Politike”.

Iako ga nismo vozili na pretpremijeri u Madridu, pre dva meseca, sačekali smo ga temperaturama u minusu, gde se pokazao kao pravi samuraj, nepokolebljiv na ledu i snegu zamrznutog Beograda. Samo ime „ce-ha-er” (C-HR) znači „kupe – haj rajder” ili u slobodnom prevodu „kupe – visoki jahač”.

Novi „ce-ha-er” je postavljen na globalnoj platformi (TNGA), poznatoj iz četvrte generacije „prijusa”, hibridnog modela. U kokpitu, osmoinčni ekran i centralna konzola blago su zakrenuti ka vozaču, što podseća na „be-em-ve” i odaje sportsku crtu.

Sedišta, iako nismo pošli na duži put, dobro su profilisana i udobna. Ambijentalno osvetljenje je prijatno u noćnoj vožnji, a svetleći logo modela zasija ispred vaših nogu, na trotoaru, pre nego otvorite vozačka vrata po mraku.

Međuosovinsko rastojanje od dva metra i 64 centimetra daju dosta mesta za sedenje na zadnjoj klupi. Solidna je i zapremina prtljažnika od 377 litara, ravna proseku klase.

Mnogi će kod nas imati primedbu zašto u ponudi nema dizel-agregata, ali fabrička istraživanja govore da će čak 70 odsto novih kupaca na Starom kontinentu pre da se odluči za hibridni model. Turbobenzinac (koji smo vozili) od 1,2 litara i 116 konja je živahan, ne prebrz i veoma ravnomeran u vožnji, mada na prednje točkove isporučuje čak 185 njutn-metara obrtnog momenta, sa šestostepnim manuelnim menjačem.

Sve „klizi”, a za to je odgovorna i tehnologija. Naime, „pametni” manuelni menjač ispravlja sve nepravilnosti, greške ili neiskustvo. Mogu da odahnu i početnici jer sa „ce-ha-erom” nema trzanja i „urlanja” motora.

Međugas i ravnomerno „podizanje ili spuštanje” obrtaja motora, sada vrši tehnologija ili IMT (intelidžent manjuel transmišen). Zapravo, menjač, koji uvek usklađuje brzinu okretanja točkova sa brojem obrtaja agregata, doprinosi mirnom radu i osećaju „klizeće vožnje”. Kočenje i kretanje bilo je sigurno po zaleđenim putevima okoline Beograda i bez pogona na svim točkovima.

Precizan upravljač, odlično podešeni amortizeri daju udobnost u vožnji, bez naginjanja karoserije, što je često karakteristika pojedinih modela SUV klase pa i manjih krosovera. Nismo impresionirani preglednošću kad se vozi unazad.

Dopadljivo rešenje integrisane brave u prošireni „ce” stub i bočni prozori ne daju previše vidika pozadi. Međutim, tu je kamera za vožnju unazad, veliki spoljni retrovizori i još gomila elektronike da to nadomesti.

Cena od 20.000 evra je samo polazna, dok su hibridi skoro 7.000 evra skuplji. Deklarisanoj potrošnji od 5,8 litara nismo bili ni blizu, ali u ledenim danima i sa svim sistemima za grejanje, uključenim na maksimum, nismo ni očekivali.

 

Tehničke karakteristike

Motor: turbo benzin 4 cilindra

Zapremina: 1.197

Tip: EU 6

Snaga: 85 kw/116 ks / 5.600 obrt/min.

Momenta: 185 Nm od 1.500 do 4.000 obrt/min.

Maksimalna brzina: 190 kilometara na sat

Ubrzanje (od 0 do 100): 10,9 sekundi

Potrošnja: grad 5,8 litara / 5 litara van grada – fabrika/test 8 litara

Menjač: šestostepeni manuelni

Masa praznog automobila: 1.320 kg

Točkovi: 18 inča

Rezervoar (maks): 50 litara

Zapremina prtljažnika: 377 litara

Dužina: 4.360 mm

Širina: 1.795 mm

Visina: 1.565 mm

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.