Subota, 18.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Srbija se priključuje modernim železnicama Evrope

Modernizovanu deonicu pruge od Ristovca do Vranjske Banje na železničkoj stanici u Vranju pustio u saobraćaj premijer Aleksandar Vučić
(Фото Танјуг / Р. Прелић)

Vranje – Danas, tačno u 15.26 sati sa železničke stanice u Vranju krenula je prva kompozicija „Srbijavoza” modernizovanom deonicom od Vranjske Banje do Risovca na međunarodnom železničkom Koridoru 10 između Niša i Preševa.

Veliki radovi na ovoj deonici dugoj 17,7 kilometara započeli su aprila prošle godine i prethodnih dana, skoro dva meseca pre planiranog roka su završeni.

Garibović: Sve teče po planu
Vršilac dužnosti generalnog direktora „Infrastrukture železnice Srbije” Dušan Garibović rekao je da je država Srbija sa ruskom kompanijom „RŽD internešnel” septembra 2015. godine potpisala ugovor o rekonstrukciji kompletne „Južne deonice” na Koridoru 10 u dužini od 46,5 kilometara: Vinarci–Đorđevo (oko 15 km), Vranjska Banja – Ristovac (17,7 km) i Bujanovac–Bukarevac (13,8 kilometara). Garibović je posebno naglasio da radovi teku po planu i bez ijednog dana kašnjenja.

Od danas vozovi će ovim delom koridora moći da se kreću mnogo bezbednijom trasom, a brzina će od dosadašnjih 50 biti povećana na 120 kilometara na sat, rekao je na svečanosti predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić.

 – Od velikog je značaja modernizacija železničkog saobraćaja na ovoj deonici jer ovim međunarodnim koridorom saobraćaju putnički i brzi vozovi iz Evrope preko naše zemlje do Makedonije i Grčke, ali u značajnom obimu i robni i teretni železnički saobraćaj sa severa i zapada našeg kontinenta do evropskog juga. Rekonstrukcija ove deonice koštala je 10,5 miliona dolara, a sredstva za realizaciju ovog projekta obezbeđena su iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica, rekao je srpski premijer. Ovom deonicom naša zemlja pravi značajan korak na priključenju sa modernim železnicama, a kada u najskorije vreme započne modernizaciju sledećih 80 kilometara pruge na ovom izuzetno važnom koridoru do Niša, videće se od kakve je važnosti celokupan železnički saobraćaj i za ljude koji žive pored pruga i za celu našu Srbiju – rekao je premijer Vučić.

Govoreći na svečanosti na železničkoj stanici u Vranju generalni direktor Kompanije „RŽD internešnel” Sergej Pavlov istakao je da je ova firma bila glavni izvođač radova na deonici od Vranjske Banje do Ristovca, a da su podizvođači bila srpska preduzeća.

Posebno je naglasio da su na istom poslu bili radnici dva bratska naroda kao i da su radovi okončani pre roka zahvaljujući izuzetnom angažovanju i odgovornosti svih uključenih u poslove rekonstrukcije.

Ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Čepurin izrazio je velika očekivanja da će se saradnja Rusije i Srbije proširiti na sve privredne oblasti i istakao da je njegova zemlja spremna za unapređenje odnosa sa srpskom mašinogradnjom, građevinarstvom i u oblasti turizma.

Posebno je govorio o saradnji na planu obnove, rekonstrukcije i modernizacije železnice na koridorima 10 i 11 u Srbiji.

Pored predsednika Aleksandra Vučića i potpredsednice Vlade Srbije Zorane Mihajlović, ambasadora Rusije, generalnog direktora „RŽD internešnel” i v. d. generalnog direktora „Infrastrukture železnice Srbije” Dušana Garibovića svečanosti na glavnoj železničkoj stanici u Vranju prisustvovali su i Mansur beg Sultanov, prvi zamenik generalnog direktora „Ruske državne železnice i veliki broj građana Vranja, Pčinjskog okruga i juga Srbije.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Karlo Polak
Пруга се обнавља, а возови укидају. Када се заврши и последња деоница на ремонту код Лесковца, између Ниша и Врања ће бити само 4 пара путничких возова, а до почетка радова их је било 6 пари. Такође, укинут је и последњи дневни директан воз са Јужне пруге за Београд. Од директних, остаје само ноћни, који у Лесковцу и Врању стаје у 1-2 ујутру када ником не одговара.
dr Slobodan Devic
Србија се прикључује модерним железницама Европе - pred izbore ...
Stevan
Koridor 10 i 11 niko ne zna šta jr! Kaži brate Beograd- Preševo i Beograd- Prijepolje, to svako zna.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.