Četvrtak, 11.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Novoseljanima stiže „pametna raskrsnica”

Problem teškog saobraćaja u centru sela biće rešen svetlećim znacima upozorenja za vozače
Тешко је прећи раскрсницу (Фото: О. Јанковић)

 

Banatsko Novo Selo – Pre godinu dana meštani Banatskog Novog Sela spremali su se da izađu na glavnu seosku raskrsnicu, mesto na kom nema semafora koji pokušavaju da dobiju više od 15 godina. Od te ideje odgovorili su ih saveti da sa ulične borbe, problem semafora na međunarodnom koridoru E-70, koji seče ovo malo selo na 15 kilometara od Pančeva, pređu na teren diplomatije. Leto kasnije, kažu, pokušali su da stvar „poguraju” i preko politike do najvišeg doma ove zemlje, Skupštini Srbije, no ni ti apeli nisu pomogli.   

Odužila se tako priča o novoseljanskom semaforu, za koju drugi pak kažu da je načeta tek kada je komšijski Vladimirovac dobio jedan, uz obrazloženje da su „nerazvijena sredina, pa imaju prioritet”, a Novoseljani se pitaju od kada su to oni razvijeni. Tvrde čak i da su lagali da se kod njih u selu ne sme postaviti semafor, jer su na međunarodnom koridoru, pa se pitaju, kako mogu da ih imaju i Banatski Karlovac, Vršac, Pančevo i nebrojano mesta, na istom tom pravcu, dok je jedan od poslednjih odgovora bio kako je glavna prepreka za postavljanje semafora sa tasterom – novac. 

Tako ni oni stariji više ne pamte kada su glavnom seoskom ulicom, na nekoliko metara od osnovne škole, dve crkve, mesne zajednice, Doma kulture, počeli da prolaze šleperi, teški kamioni, autobusi, kombiji…   

Kako kažu meštani, njihova deca godinama prelaze taj isti međunarodni put bez semafora, dok vozila jure i 100 km na sat, dok natezanje sa državom traje od 2000. godine. Ukoliko se opet bude desila neka nova nezgoda na ovom mestu, upozoravaju da će isključivo biti odgovorne institucije kojima su se obraćali, a koje ništa nisu preduzele da reše situaciju.

Tako je strpljenje Novoseljana na teškom ispitu. Njih oko pet stotina rešilo je da se bori svim dozvoljenim sredstvima, između ostalog i na društvenim mrežama, te se svojevremeno na Fejsbuku pojavio profil „Hoćemo semafor u BNS”, kojim je sve rečeno. Posetioca stranice dočekuje uznemirujuća hronika, o nekoliko udesa na spornoj raskrsnici i pešačkom prelazu, kao i noviji komentari da pored obećanja tema polako zamire, ali se i uveliko šuška da je „spuštena” na lokalni nivo. 

A na lokalnom nivou, tačnije u gradskoj Agenciji za saobraćaj, na pitanja „Politike” imaju spremne odgovore. Kažu da je mnogo nejasnih i pogrešnih informacija u priči o novoseljanskom semaforu. Najpre, objašnjavaju da je u ovom slučaju reč o državnom putu 1. B kategorije, koji se prostire od Beograda do državne granice i prelaza Vatin, na kom postoji ograničenje brzine od 50 kilometara, a da je na spornoj raskrsnici do seoske škole dozvoljena brzina 30 km.

Takođe, u Agenciji podsećaju da su, umesto semafora, rešenje kružni tokovi i ograničenje brzine, koje bi moralo da se poštuje i da onda ne bi bilo opasnosti po pešake. U ovom slučaju, dodaju, problem nije postavljanje semafora, koje je inače „skup posao”, čija se cena sa svim građevinskim radovima penje i do 18 miliona dinara, nego nepoštovanje ograničenja brzine kretanja, a da bi „lek” bila pojačana kontrola saobraćaja.

Iz ove službe poručuju Novoseljanima da nisu zaboravljeni i da je u planu postavljanje detektora brzine kretanja iz oba pravca – i Pančeva i Vršca, koji će naterati vozače da na spornoj raskrsnici i u zoni škole smanje brzinu kretanja. Reč je o takozvanoj pametnoj raskrsnici, tj. uređajima sa led displejom, koji mere brzinu kretanja vozila, prikazuju je na ekranu i ukoliko je prekoračena upozoravaju na to vozača svetlećim znacima. 

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

mrljavko
to sto prolazi kroz nekoliko sela nije uopste autoput. Prakticno u Srbiji na tom delu autoputa apsplutno nema, a kreteni administracije uzeli sebi za pravo da lokalne neposteno prisvojene puteve smatraju i tumace za "autoput na vaznoj relaciji". Prolaz njima treba da bude zabranjen za sva vozila koja nisu lokalno registrovana, Sta kaze Ministarstvo za saobracaj Srbije, gde mu je autoput u tom delu Srbije. Drzi li ono mrtvaca u uspravnom stanju pa prica da je ziv, a usput mu menja cipele kako bi pokazao da je jos uvek aktivan. Naravno kada se brige mere na bazi familijarnosti i poltronstva. Ocigledno da je sveucinjeno da baca prasinu u oci i da se uspesno klapa u idotluke propisa, koje takodje tumace veoma pametni i vazni idioti. Stara tehnologija zvaljenja, prdenja i laprdanja odabrabih najvecim delom budala preponosne samovaznosti nikada ne presusuje. izgleda da je Srbija zaboravila u tom delu da pravi ikakav autoput, pa je zaduzila mlatislame da laparasju.
Pancevac
Gde samo nadjose ovako "pametne" birokrate u Agenciji za saobracaj.Njima izgleda treba nacrtati ili jos bolje naterati ih da bezbedno svakodnevno predju put prepun nesavesnih vozaca.Ove birokrate su umislile da su gradjani tu radi njih a ne oni radi gradjana.Gradonacelnik bi mogao obratiti ko i kako radi u njegovoj upravi.
Мића Цар
То је исто као и да ништа није написано или упозоравање сулудих возача. Посебно оне који су новајлије са добијеним возачким дозволама па када им прође нека њихова врста девојка која има све облике у том случају ко ће жестоког момка да задржи он диже и преко двесто км. да бих се показао колико му је татин БМВ брз. А онда из тог непажљивог и сулудог возача долазе смртоносне повреде. Него станте мало и са радарима и онда те татине синове удри оштро и по џепу
pera
За Банатско Ново Село, Владимировац, Банатски Карловац и остала села у близини, једино решење је да се направи обилазница око тих насеља, и да пут Е-70 Вршац-Панчево уопште не пролази кроз њих. Сада је ограничење у Банатском Новом Селу 50 км/h, понегде и 40 км/h, a у центру села чак и 30 км/h, a пут кроз село иде више од 3 километра.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.