„Gugl” optužen da profitira na mržnji
Niz velikih kompanija, marketinških firmi i britanskih vladinih organizacija povukli su oglase sa „Jutjuba” i drugih „Guglovih” platformi ili planiraju da to urade posle otkrića da se reklame pojavljuju pored ekstremističkih sadržaja.
Lanac konfekcije „Marks end Spenser”, televizija Skaj, telekomunikacioni džin „Vodafon” i tri velike banke pridružili su se rastućoj listi onih koji ne žele da rizikuju da se njihovo ime pojavi uz video-snimke čiji autori promovišu ekstremizam i po poslovnom modelu „Jutjuba” uzimaju deo oglasnog kolača. Na svakih hiljadu klikova na oglas, autor snimka uz koji se oglas pojavljuje zaradi oko šest funti, što je po proceni stručnjaka ekstremistima moglo da donese 250.000 funti (288.000 evra).
Reklame su se između ostalog pojavljivale uz snimke bivšeg vođe Kju-kluks-klana Dejvida Djuka, piše „Gardijan”, i sam među onima koji su povukli oglase sa „Gugla” kada je na problem ukazalo istraživanje novinara londonskog „Tajmsa”.
Prošle sedmice povlačenje reklama su najavili „Mekdonalds”, „Loreal”, „Audi”, Bi-Bi-Si i mnogi drugi. Sve britanske vladine agencije su suspendovale oglašavanje na ovom važnom digitalnom kanalu kada se otkrilo da se uz neprikladan sadržaj pojavljuju i oglasi plaćeni novcem poreskih obveznika kao što su pozivi za davaoce krvi i vojno regrutovanje. Predstavnici američke kompanije prošle sedmice su pozvani na razgovor sa predstavnicima vlade, a u pismu „Guglu” predsednica komiteta za unutrašnje poslove britanskog parlamenta Ivet Kuper optužila je kompaniju da „profitira na mržnji”.
„Gugl” je saopštio da sistem ne radi uvek kako treba i da će ga popraviti.
Na svakih hiljadu klikova na oglas, autor snimka uz koji se oglas pojavljuje zaradi oko šest funti, što je po proceni stručnjaka ekstremistima moglo da donese 250.000 funti (288.000 evra)
„U veoma malom procentu slučajeva, reklame se pojavljuju uz sadržaj koji krši našu politiku monetizacije. Odmah ih uklanjamo u takvim slučajevima, ali znamo da možemo i moramo bolje”, rekao je Ronan Haris, direktor „Gugla” za Veliku Britaniju.
„Publicis”, treća po veličini svetska marketinška kuća, saopštila je da preispituje svoju saradnju sa „Guglom” i „Jutjubom”. Neke druge velike kuće nisu odmah otkazale oglase već su pisale klijentima da ih pitaju kako žele da postupe. Pojedini marketinški stručnjaci su prokomentarisali da bi „Gugl” trebalo da se javno izvini kompanijama čija je reputacija kompromitovana.
Martin Sorel, generalni direktor najveće svetske marketinške kompanije, rekao je da „Gugl”, „Fejsbuk” i slične platforme jesu medijske kompanije i stoga moraju da imaju istu odgovornost.
„Ne mogu da se lažno prikazuju kao tehnološke kompanije, posebno kada plasiraju oglase”, rekao je Sorel, prenosi Bi-Bi-Si.
Подели ову вест


Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.