Nedelja, 05.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Strast flamenka, filozofija Roma i zlatno doba Havane

(Фото Н. Марјановић)

 

Na programu Beogradskog festivala igre bila je trupa njujorškog Baleta „Hispaniko” koja je u Pozorištu na Terazijama predstavila tri komada. Koreografi Anabel Lopez Očoa, Ramon Olje i Pedro Ruiz osmislili su neponovljivo veče u kome se mogla otkriti strast flamenka, doživeti jedinstvena filozofija romskog naroda i osetiti atmosfera noćnih klubova Havane pedesetih godina.

Publiku je u svet baleta, moderne igre i spektra latino stilova uvela predstava „Prava linija” Anabel Lopez Očoe. Uz živu špansku gitaru Erika Varzona Morela demonstrirana je vrelina flamenka koja se postiže bez fizičkog kontakta plesača.

Ramona Olja bio je inspirisan Romima s kojima je odrastao u Španiji da stvori komad „Sahranite me uspravno”. I njegov rad pružio je gledaocima uživanje u flamenku, ali s pokretom koji je teži i moderniji. Ritmovi i melodije odražavali su emotivnu dušu romskog naroda, njihovu čulnost i osećaj ugnjetavanja i čežnje.

Veče se završilo slavljenjem glamurozne Havane iz pedesetih u vreme procvata kubanske muzike, igre i noćnog života. Opojne ritmove konge, rumbe, mamba i ča-ča oživeo je koreograf Pedro Ruiz, rođeni Kubanac, u izmišljenom noćnom klubu, ispunjenom uzbudljivim zvukom, bojama i ambijentom zlatnog doba.

U repertoaru koji odražava bogatstvo različitosti latino kultura, „Hispaniko” neguje novi izraz američke savremene igre. Predvođene umetničkim i generalnim direktorom Eduardom Vilarom, višeznačne predstave ove kompanije uključuju i radove slavnih umetnika kao što su Načo Duato, Kajetano Soto, kao i živu muziku u interpretaciji latino legendi poput Pakita de Rivera.

U tradiciji ovog baleta koji je pre 45 godina osnovala Tina Ramirez je rad s mladima, ali i marginalizovanim zajednicama u SAD kao i s lokalnim stanovništvom kada gostuje van domovine.

Kompanija je do sada nastupila pred skoro tri miliona ljudi, u 11 zemalja, na tri kontinenta.

Svoj nastup „Hispaniko” će ponoviti večeras u 20 časova u Pozorištu na Terazijama i sutra u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ВлаДо
Златно доба Хаване је било педесетих година прошлог века са Пересом Прадом,Хавијером Кугатом ,Титом Пуенте и осталим кубанским бесмртницима када је кубанска музика владала светом.Онда је дошао Фидел Кастро и комунизам.Е сада не може више тако да из комунистичке земље музика буде водећа у свету.Знамо даље шта је било: И5,И6,дрога,хипи,Вудсток,Битлси.
SavskiMost
Zlatno doba Havane vjerovatno nije tokom 50ih godina, kada je služila kao grad- bordel bogatim Amerikancima i vojnim časnicima, mislim da je predstava htela prikazati nešto drugo, a ne zlatno doba.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.