Subota, 22.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Odmor koji ne liči na ponudu iz brošure

Potrošači se žale da prodavci turističkih aranžmana često izbegavaju da navedu prave cene proizvoda koje nude, već insistiraju na onome što će turisti, navodno, uštedeti
(Фото Пиксабеј)

Veb-sajtovi koji se bave prodajom turističkih aranžmana, avio-karata i smeštaja u hotelima širom Evrope ne daju potrošačima tačne informacije o cenama, saopštila je nedavno Evropska agencija za zaštitu potrošača.

Kako su utvrdili, ponuđene cene na sajtovima često su mnogo niže od onih koje bi kupci na kraju trebalo da plate.

Neke ponude su toliko dobre da bi bile istinite, ali samo zbog toga što ne postoje. A potrošači to shvate tek kada pokušaju da rezervišu ovakav aranžman.

Vera Jurova, evropski komesar za potrošače, izjavila je da ovakvi sajtovi dovode u zabludu građane, a kompanije koje su odgovorne za ovakvo ponašanje na tržištu moraće da počnu da poštuju propise.

– U protivnom biće pokrenute tužbe – rekla je Jurova.

Istraživanje koje je počelo u oktobru 2016. obuhvatilo je 28 evropskih zemalja, a provereno je 352 sajta, uključujući one koji nude rezervaciju smeštaja, prodaju karata i iznajmljivanje automobila. Analiza je pokazala da je čak 235 sajtova ove vrste problematično. U trećini slučajeva cena koja je prikazana na njima je niža od konačne cene koja treba da se plati. U jednoj petini slučajeva promotivne ponude su nedostupne, a u gotovo jednoj trećini nije bilo jasno kako je izračunata ukupna cena. Više od petine sajtova žalbe potrošača prikazuje tako da izgledaju neistinito.

Na sajtu Bi-Bi-Sija koji se bavio ovom temom za samo jedan dan stiglo je više od 200 komentara čitalaca, što ukazuje koliko je ovaj problem veliki čak i na uređenijim tržištima. Sa raznih strana Evrope čitaoci šalju imena agencija koje su ih prevarile. Komentatori upozoravaju posebno na prljave trikove kojima se koriste kompanije koje prodaju jeftine letove.

– Proverio sam cene leta za Ibicu, bila je razumna. Kao i hotel koji mi se učinio pristupačnim. Kupio sam avio-kartu, a kada sam pokušao da rezervišem i smeštaj shvatio sam da je cena skočila 300 odsto – kaže jedan Italijan.

Da letovanje često ne liči na ono iz brošure uverio se i jedan Britanac. Posle neprijatnog iskustva odlučio je da ubuduće ponude traži isključivo direktno u agencijama, jer na taj način može da se zaštiti ugovorom. Zbog letovanja koje je za porodicu prošle godine rezervisao preko interneta izgubili su 500 funti po članu porodice. Na planiranom letu nije bilo mesto, zbog čega su morali da kupe nove karte.

Potrošači se žale da prodavci često izbegavaju da kažu prave cene proizvoda koje nude, već insistiraju na onome što će turisti, navodno, uštedeti. Iskustva pokazuju da je najbolje hotele rezervisati onlajn ali ih ne vezivati za letove i kupovinu karata.

Na iste probleme nailaze i građani Srbije koji žele da rezervišu odmor preko sajtova.

– Ovo se događa i kod nas, to je najveći problem koji imamo. U povoju se pojavio pre desetak godinama.  Mi ne znamo ko su vlasnici tih sajtova, možete se registrovati na serveru u Americi,  raditi iz Indije i prodavati aranžmane u Srbiji. Potrošači su apsolutno nezaštićeni u takvim slučajevima – upozorava Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne organizacije turističkih agencija (JUTA). Ali, dodaje, postoji problem sa radom nevladinih organizacija i takozvana udruženja koji organizuju putovanja po damping cenama. Kaže da je to nelojalna konkurencija sa kojom se teško bore.

– Imate na banderama i ogradama obaveštenja da organizuju ozbiljne turističke ture, a nemaju nikakva iskustva u ovom poslu. Svi volimo da putujemo jeftinije, ali sve dok se nešto ne dogodi. Ko tada snosi odgovornost? To jeste razlog zašto smo pokrenuli projekat garancije putovanja. Sada imamo 202 agencije u tom sistemu i mi garantujemo za njihov rad i, u slučaju da propadnu, za povraćaj novca – kaže naš sagovornik. On ističe da nema ništa protiv rada turističkih portala koji usmeravaju ponude agencija, ali bi sajtovi koji se bave samostalnom prodajom po logici morali da imaju licencu za taj posao.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Beogradjanin Schwabenländle
Туризам у Србији и за Србе ? Маните се ћорава посла, доведите неког стручњака из Хрватске или још боље Немачке да вам покаже како то функционише,

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.