Utorak, 04.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
„POLITIKA” SA DRUGE STRANE RADARA

Za dva dana više od pet hiljada prekršaja u saobraćaju

Pijani vozači nikada ne priznaju da su popili više od dva-tri pića
(Фото: Зоран Анастасијевић)

Radar je u 11.05 pokazao brzinu od 71 kilometar na sat, a saobraćajni policajac je izvadio znak stop, zakoračio na novobeogradsku ulicu Milutina Milankovića ispred broja 170 i zaustavio sivi „reno” kojim je upravljala devojka.

„Dobar dan. Dozvoljena brzina u naseljenom mestu je 50, a vi ste je prekoračili za 21 kilometar. Molim, dajte mi dokumenta”, obratio se policajac ovoj devojci.

Ona nije rekla ništa. Samo je kroz prozor automobila predala dozvolu i ličnu kartu.

Telefonirala je, a potom je mirno sedela, verovatno razmišljajući o tome kakva je kazna očekuje.

„Od šest do dvanaest hiljada dinara za ovaj prekršaj”, kaže nam saobraćajac dok u policijskom vozilu popunjava obrazac. Njegov kolega pored, snima radarom.

Najčešći izgovori onih koji prekorače brzinu su da žure u bolnicu, da voze bolesne roditelje ili decu, kao i da ih je hitno zvao šef, imaju sastanak. Pijani vozači saobraćajcima nikada ne priznaju da su popili više od dva-tri pića. Tolerancija u ovim slučajevima ne postoji. Saobraćajna policija i nema ovlašćenja da bilo koji prekršaj toleriše.

Dok je čekala da joj napišu kaznu, devojka je u jednom trenutku pomerila automobil i ljutito rekla da žuri. Policajac joj je, kada je završio posao, vratio dokumenta i uručio kaznu, a ona je dala gas i otišla.

Naša ekipa pridružila se saobraćajnoj policiji u uličnoj kontroli. Bili smo sa druge strane radara, u „lovu” na bahate vozače. Za nešto manje od sat vremena koliko smo proveli sa njima, u prekršaju su „uhvatili” samo ovu devojku. Tome je možda doprinelo loše vreme, a i to što se ekipa saobraćajaca u fluorescentno zelenim prslucima videla kilometar niz ulicu. Ova lokacija je opšte poznata kao mesto gde „čekaju” saobraćajci. Nema pravila koliko će kazni oni napisati u svojim smenama od 12 sati, prosek je između 20 i 30. Međutim, za samo dva dana ove nedelje, u ponedeljak i utorak, saobraćajci širom Srbije napisali su više od pet hiljada kazni. Interesantan slučaj dogodio se pre dva dana kada je u Beogradu zaustavljen vozač koji je prekoračio brzinu, nije vezao pojas, a imao je i alkohola u krvi – „tri u jednom”.

Vozači bi trebalo da budu na oprezu. Saobraćajna policija je pre šest meseci opremljena radarima sa infracrvenim reflektorima, sada mogu da snimaju i noću na neosvetljenim putevima.

Tokom ove nedelje, u okviru međunarodne organizacije TISPOL, sprovodi se akcija pojačane kontrole brzine kretanja vozila. To će trajati do nedelje. U okviru ove akcije je organizovan „spid maraton”, što znači da se brzina merila radarima tokom 24 časa neprekidno. Svi raspoloživi radari i presretači bili su na ulici.

„To je oko 150 ručnih radara uz desetak presretača. Kontroliše se brzina i u naseljima i van njih”, kaže viši policijski inspektor Aleksandar Radenković iz Uprave saobraćajne policije koji je izašao na teren.

Pažnja se najviše posvećuje brzini, ali svaki kontrolisani vozač je i alkotestiran, a obavljena je i kontrola korišćenja pojaseva za vezivanje.

„Već dve godine imamo proceduru da svaka kontrola uključuje alkotest. To je dalo dobre rezultate. Bilo je iznenađujuće koliko vozača smo u po bela dana zatekli da voze pod uticajem alkohola”, kaže Aleksandar Radenković.

Po svim istraživanjima, u našoj zemlji, kao i u svetu, najviše ljudi u saobraćaju strada zbog brzine. Prema podacima Uprave saobraćajne policije dostavljenim našem listu u periodu od 1. januara do 18. aprila evidentirano je 9.716 saobraćajnih nesreća, u kojima je poginulo 138 ljudi. To je za 3,76 odsto više u odnosu na isti period prethodne godine kada su poginule 133 osobe. Od 1. do 18. aprila nastradale su 32 osobe, što je više za 23,08 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, kada je u saobraćajnim nesrećama poginulo 26 ljudi.

Tokom dva dana napisane kazne za:

vožnju bržu od dozvoljene – 4.650

nevezivanje pojaseva – 317

razgovor mobilnim telefonom tokom vožnje – 51

vožnju u pijanom stanju (vozači isključeni iz saobraćaja) – 31

Komentari21
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Метузалем
Возач сам преко 36 година и само једном сам платио казну (паркирао сам кола на недозвољеном месту, моја грешка и нека сам је платио). Никад - понављам: никад - не прекорачујем дозвољену брзину, ни у граду ни ван њега и увек стигнем на време куда сам пошао; савет за оне који "журе": пођите раније. А да се вози пребрзо, вози се - довољно је само погледати ситуацију поред Београдског сајма, ту чак и аутобуси ГСП-а возе изнад дозвољене брзине (успоре једино код станица); из личног искуства тврдим да ту само 1-2 % возача поштује ограничење 50 км/сат. Они који имају разноразна оправдања за пребрзу вожњу, као и коментатори овог чланка, треба да се запитају како би се осећали да они или неко њихов - не дај Боже - страда јер неко није поштовао прописе; могу и да погледају филмове о утицају брзине на тежине повреда учесника у саобраћају, посебно пешака. Зато сматрам да су ове казне мале и да треба да буду бар 5 (ако не и 10) пута веће - наш народ једино разуме када га "ударе по џепу".
Alex
Bulevar Milutina Milankovica ima : po tri trake u svakom smeru, razdvojene ostrvom, siroke trotoare, takodje od kolovoza odvojene, zastitnim zonama, na svim raskrsnicama postoje trake za skretanje. saobracaj je regulisam semaforima ! Pored svega navedenog , ogranicenje brzine je idetnicno (50km/h) kao i u nekim ulicicama sa po jednom trakum u svakom smeru i uskim trotoarima bez ostrva. Sve sto policija zna i radi u Srbiji je da prica o, i kaznjava za prekoracenje brzine. S druge strane, gde god se zavi neki zastoj u gradu, ista se ili ne pojavljuje ili ako se pojavi, napravi haos. Policajci regulisu saobracaj s ivice trotoara sa jednom rukom u dzepu dok telefoniraju i uopste ponasanje policije je bahato i nepristojno. Bahate vozace niko ne sankcionise. Kada neko na autoputu vozi izmedju dve trake, po sred linije (to je sad izgleda nova moda) policija ne reaguje. Na parkirana vozila na trotoaru koja prave ozbiljna zakrcenja u saobracaju, policija ne reaguje.
miki maus
Zašto se proizvode vozila koja mogu da se kreću brzinom većom od dozvoljene? Odnosno, postoji li automobil koji ne može da postigne brzinu veću od 120, 130 km/h? Znači da sistem kažnjava pogrešne ljude, to jest da je sudbina neumoljiva i da ćemo i dalje ginuti pod točkovima. Ako je tako, a jeste, pre nego što poginemo valja platiti kaznu. Zbog bezbednosti, naravno.
Nebojsa
Zasto "nulta tolerancija" na prekoracenje brzine?Sta se time postize osim da se vozacima i narodu uzmu pare i napuni budzet?Sve je smisljeno samo da se vozac odmah kazni i da mu se uzme novac,cak i ono da se iznos kazne prepolovi ako se uplati u roku od 7-8 dana.Nista oni ne uspevaju da smanje njihovim akcijama i dalje ljudi prebrzo i bahato voze,koriste telefon tokom voznje,prolaze kroz crveno itd.
pop
Da se vozi bahato,vozi ali ima tu gomila drugih stvari koja zbunjuje sve,,,zakon kaže naseljeno mesto 50 km na sat ,van naselja 80 km na sat što znači svi stari saobraćajni znaci treba da se skinu a ne ja vozim kroz neku pustahiju i zaustavlja me policija i kaže vozili ste 75 km na sat a ima znak 60 km na sat,,,kako da mu objasnim da ti znaci više ne vrede...obratite pažnju oko Novog Sada sve te znakove su umotali sivim najlonom i prelepili da se ne vide..dosadilo im objašnjavati policiji da oni više ne postoje.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.