Četvrtak, 19.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Varljivo proleće srpske štampe

„Adrija medija grupa”, kompanija koja izdaje i list „Kurir”, donela je odluku o povlačenju svojih nedeljnika sa tržišta Srbije i Crne Gore. – „Večernje novosti” iščekuju pomoć države u saniranju dugova, u protivnom je moguće da će list u avgustu prestati da izlazi. – Tabloid „Alo” na korak od promene vlasnika
(Фото Небојша Марјановић)

Magazin „Stori”, koji je osnovala „Adrija medija grupa”, u vlasništvu porodice Rodić, prelazi pod okrilje novosadske „Kolor pres grupe” Roberta Čobana, saznaje „Politika”.

U „Adrija medija grupi”, koja izdaje i list „Kurir”, kažu da je kompanija donela odluku o povlačenju svojih nedeljnika sa tržišta Srbije i Crne Gore, a da će i dalje izlaziti u Hrvatskoj.

U skladu sa tim doneta je odluka o prodaji magazina „Stori”, a, kako nam je rečeno u ovoj kompaniji, ubuduće će biti okrenuti razvoju na polju digitalnih medija.

Oni su nazvali potpunim dezinformacijama da su pritisnuti velikim dugovanjima koja mogu dovesti do aktiviranja hipoteke na zgradi u Vlajkovićevoj ulici 8, gde se nalazi sedište „Adrija medija grupe”. Inače, u poslednjih godinu i po dana na zgradu u Vlajkovićevoj 8 tri puta je upisivana hipoteka.

„Slučajem ’Stori’” nastavljene su majske turbulencije na srpskom tržištu štampe, započete prošle nedelje dramatičnim saopštenjem redakcije „Večernjih novosti”. Iz ovog dnevnog lista sa tradicijom dužom od 70 godina apelovano je na državu da im pomogne, jer su zbog dospeća bankarskog duga od 425.000 evra pred finansijskim kolapsom. Dan ranije zaposleni su potpisali anekse ugovora kojima su plate smanjene za deset odsto. Pod teretom dugova i besparice, paralelno se zaoštravao sukob dela redakcije i predstavnika takozvane Radne grupe zaposlenih, koju je osnovao Sindikat novinara. Stotinak novinara pre četiri dana potpisalo je peticiju kojom se traži smena direktora i glavnog urednika Ratka Dmitrovića. Sindikalci, zajedno s Dmitrovićem, uzvratili su optuživši potpisnike peticije da se obračunavajući se sa glavnim urednikom zapravo preporučuju za mesta u budućem kolegijumu.

Sve oči zaposlenih u „Novostima” uprte su u Nadzorni odbor, ali predsednica ovog organa Tanja Blagojević nije imala odgovor na naše pitanje kada će sednica biti održana i da li će država sanirati barem deo od 11 miliona evra dugova. Samo na ime neplaćenih poreza „Novosti” duguju oko 2,5 miliona evra.

Država upravlja „Novostima” iako je većinski vlasnik ove kuće Milan Beko koji ima 62 odsto akcija. Međutim, pre šest godina vlada je Beku oduzela upravljačku funkciju jer nije hteo da otkupi preostale akcije. Ukoliko država ne pomogne ovoj medijskoj kući, mogu se obistiniti crne slutnje da će ovaj list već u avgustu prestati da izlazi.

U medijskoj čaršiji se već mesecima spekuliše da će novog vlasnika dobiti i dnevni list „Alo”, koji kao i „Blic” izdaje švajcarsko-nemačka kompanija „Ringijer aksel špringer”. Kada su krajem prošle godine iz ove medijske kuće otpustili na desetine saradnika, među njima je bio veliki broj novinara ovog tabloida. Kružile su glasine da se na taj način priprema teren za dolazak novog gazde. Inače, redakcija lista „Alo” jedna je od najmanjih koja pravi dnevne novine. U njoj sada radi petnaestak novinara.

Spekuliše se da će „Alo” preći u ruke Saše Blagojevića, direktora i većinskog vlasnika marketinške agencije „Trilenijum”, koji je 27. marta osnovao firmu pod nazivom „Dnevne novine ’Alo’”. Ne samo da njegova firma nosi ime tabloida „Alo”, već je registrovana na adresi kompanije „Ringijer aksel špringer”, tačnije u Ulici Žorža Klemansoa 19.

Nezvanično saznajemo da je Blagojević zaista zainteresovan za kupovinu lista „Alo”, ali u toku jučerašnjeg dana on nije odgovorio na poruku koju smo mu ostavili kod sekretarice, da nam objasni kakvi su njegovi planovi u vezi sa ovim dnevnim listom.

Agencija „Trilenijum”, čiji je Blagojević većinski vlasnik, ima podugačku listu klijenata među kojima su: „Beogradski sajam”, „Delta đenerali”, „Dunav auto”, „Dženeral motors”, „Lav pivo”, „Planika”, „Farma nova”... Na njihovom sajtu navedeno je da svojim klijentima pružaju kompletan servis usluga iz produkcije, marketinga i menadžment konsaltinga.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.