Subota, 28.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Najviše reklamacija na kvalitet odeće i obuće

Od oko 2.500 ispitanika, čak 80 odsto njih je znalo da se u slučaju reklamacije prvo treba obratiti prodavcu, dok je pet odsto onih koji bi otišli u tržišnu inspekciju
(Фото Раде Крстинић)

Sve je veći broj potrošača u Srbiji koji znaju svoja prava i kako ispravno postupiti kada reklamiraju proizvode kojima su nezadovoljni, pokazala je anketa koju je sprovela Organizacija potrošača Kragujevca u okviru projekata „Savetovalište za potrošače za Šumadiju i zapadnu Srbiju”. Anketa je pokazala da su po broju reklamacija i dalje na prvom mestu obuća i odeća, zatim bela tehnika i kućni aparati, kao i mobilni telefoni.

Kod usluga, mobilna telefonija predstavlja ubedljivo najveći problem po mišljenju većine anketiranih, dok su takođe značajne i reklamacije na električnu energiju i gas, kao i bankarske usluge.

Od oko 2.500 ispitanika, čak 80 odsto njih je znalo da se u slučaju reklamacije prvo treba obratiti prodavcu, dok je pet odsto onih koji bi otišli u tržišnu inspekciju i organizacije potrošača. Samo tri procenta anketiranih je reklo da ne bi preduzelo ništa oko reklamacije. 

Zoran Nikolić, predsednik Organizacije potrošača Kragujevca, kaže za „Politiku” da su ovakvom rezultatu doprinele brojne aktivnosti koje potrošačke organizacije sprovode, ali edukacija ne bi trebalo da prestaje kako bi što više građana uspelo da se osamostali i konačno savlada sve prepreke u ostvarivanju svojih prava.

– Prostora za poboljšanje ima. I to u dve bitne oblasti – rok za odgovor trgovca na podnetu reklamaciju kao i period u kome je moguće reklamirati robu ili uslugu. Najviše potrošača, čak trećina, izjasnilo se da je tokom šest meseci moguće uložiti prigovor. Nasuprot tome, gotovo četvrtina ispitanih je znala tačan odgovor – dve godine. To je posledica nedovoljne informisanosti potrošača, sa jedne, i takvog postupanja trgovaca, sa druge strane. Još uvek na tržištu Srbije posluju i oni trgovci koji pri kupovini saopštavaju potrošačima da čuvaju račune jer imaju pravo na reklamaciju tokom šest meseci. Takvo ponašanje predstavlja grubo kršenje osnovnih potrošačkih prava, čemu treba posvetiti posebnu pažnju u narednom periodu – objašnjava Nikolić.

Nedovoljno znanja građani pokazuju i kada je reč o roku u kome prodavac mora da odgovori na podnetu reklamaciju. Više od trećine smatra da je to 15 dana, a tek nešto više od petine ispitanih znalo je tačan odgovor. Poražavajuće deluju poslednja dva podatka. Da rok zavisi od prodavca smatra njih 189, a 324 ne zna odgovor. U zbiru to čini gotovo 20 procenata anketiranih, što znači da gotovo isti broj potrošača zna da je rok osam dana, ali i smatra da je to poslovna politika prodavca.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran Vukov
Kako je moguće da svi kriju da se naplata daljinskog grejanja u celoj Srbiji nezakonito obavlja i na taj način Vlast finansira lokalne samouprave i partije. Primer: U Beogradu sa cenom 1432,71 din/m2 god , stan od 60 m2 plati 85.928,59 din -7%popust=79.913,59 din. Pri tome je akontaciono kupio 1432,71 din/m2 :7,57 din/kwh=189,2615 kwh/m2 stana god x60m2=11.355,6935 kwh god, Prosečno (od 12 god) isporučuje se 91,2405 kwh/m2 zagrevanog prostora u zgradi , a po m2 stanbenog prostora (greje se i hodnik..)97,7304 kwh/m2 stana god. Svake godine ne prikazivanjem OBRAČUNA između kupljenih akontaciono kwh i isporučenih Vlast prisvaja prosečno vrednost jedne grejne sezone, a da se to krije od korisnika ne prikazivanjem očitanih stanja kalorimetra koji su ugrađeni u objekte već 12 god. Ovu nezakonitu radnju koja je organizovani kriminal neće da procesuira ni Tužilaštvo za Organizovani kriminal koji je primio Tužbu 28.12.2010. zavedeni br. 913/10.Pa šta je umanjenje penzija nego obična krađa .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.