Subota, 10.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
DRUGA STRANA MODNOG BIZNISA

Glamur holivudskih zvezda iz džepa mladih kreatora

Dizajneri odeće papreno plaćaju javnim ličnostima da nose njihov modele, a nekoliko hiljada evra je potrebno i onome ko želi da organizuje modnu reviju
Ана Мићковић (Фото Д. Вукосављевић)

Sve češće se u javnosti može čuti kako je neka holivudska zvezda ponela kreaciju srpskog modnog kreatora, što na prvi pogled može da deluje kao vest kojom Srbija može da se ponosi u svetskom modnom svetu. Međutim, iza takve priče često ne stoji samo talenat, već i novac i to veliki. O drugoj strani modnog biznisa i o tome koliko je teško mladim dizajnerima da uspeju u ovom poslu, za „Politiku” otkriva modna kreatorka Ana Mićković.

Ona kaže da kreatori papreno plaćaju javnim ličnostima da nose njihov model, a i sama je iskusila kako to u praksi izgleda.

– Kanadski „Vog” mi je ponudio da im pošaljem model iz poslednje kolekcije „Dobre vibracije” u kojoj bi se Kajli Džener, sestra popularne Kim Kardašijan, fotografisala za naslovnicu. To je trebalo ja da platim oko 3.000 funti. Ruski „Vog” mi je nudio da se Rita Ora, poznata britanska pevačica i glumica, slika u mom modelu za naslovnu stranu. Za to mi je trebalo oko dve, tri hiljade funti, a za kolumnu u „Vogu” o mojoj kolekciji od četiri pasusa – oko četiri hiljade funti. Do te saradnje, naravno, nije došlo – objašnjava Mićkovićeva.

I u našoj zemlji je tako. Da bi se kolekcija prikazala na domaćem „Fešn viku”, potrebno je nekoliko hiljada evra.

„Moda je takva – koliko u nju uložite, toliko dobijete”, objašnjava ova dvadesetšestogodišnjka kreatorka.

Posle završenog Fakulteta primenjenih umetnosti htela je „da proširi vidike” i upisala je master na Rejvensbornu u londonskom Griniču. Tokom studija na ovom modnom koledžu šila je i dizajnirala odeću za Gereta Pjua, koji oblači popularnu Lejdi Gagu. Radila je za jedan od najpoznatijih britanskih brendova „Erdem”, čiju odeću nosi i princeza Kejt Midlton.

Radeći za „Erdem”, kaže Ana, videla je kako nastaje haljina od vrhunskih materijala koja košta 3.000 funti. Prošla je kroz svaki sektor njene proizvodnje, počev od dizajna, produkcije, printa... Iznenađena je bila saznanjem da te glamurozne haljine šiju Ruskinje u londonskim prčvarnicama.

– Radila sam i proveru kvaliteta te haljine. Dogodilo se da je mesto gde se obeležavaju dugmići neko označio crvenim markerom. Rečeno mi je da to prefarbam crnim flomasterom da se ne bi videlo. Bila sam šokirana jer će neko kupiti tu haljinu i neće pretpostaviti da je tako ofarbana – objašnjava Ana.

Usavršavanje u Griniču joj je omogućilo da dizajnira i sašije kolekciju „Dobre vibracije”, za koju kaže da je „baš dobro prošla”. Čak je i japanska modna kuća „Saks” tražila da za njih proizvede po 100 komada od pet, šest modela u svakoj boji. Međutim, navodi Ana, to je sve morala sama da finansira za šta joj je bilo potrebno oko 50.000 evra.

„Nisam mogla da idem dalje. Kolekcija je takva da je svaki model unikatan i sašiven od prirodnih materijala kupljenih u Londonu. Inspiracija su mi bili kristali i kristaloterapija. Istraživala sam čakre u ljudskom telu i uticaj kristala na njih. Nikola Tesla je rekao da svaki kristal ima svoje energetsko polje. Na osnovu toga sam stavljala prave kristale na odeću. Htela sam da onaj ko ponese ovaj model oseti dobre vibracije”, kaže Ana i dodaje: „Moda ima moć da menja emocije”.

U Londonu su bili oduševljeni strit stajlom srpske tradicionalne kape (Foto lična arhiva

Na pitanje zbog čega London, a ne Pariz, Ana odgovara: „Zbog slobode. Pariz je usmeren ka visokoj modi, a London je eklektičan i više pristaje mom senzibilitetu zbog širine koju daju studentima”.

Prvi i to obeshrabrujući savet „da je najbolje da radi za drugog”, koji je dobila tokom master studija od direktora čuvenog brenda „Aleksandar Mekvin”, Ana Mićković je odlučila da ne posluša. Posle godinu i po dana se vratila u Beograd s ciljem da jednog dana modele potpisane njenim imenom ponesu domaće i svetske zvezde.

Naučila je da istražuje i smatra da je to najbitniji deo dizajnerskog procesa. Iako joj optimizam ne nedostaje, kaže da je teško biti modni dizajner. Naši ljudi dizajnirane stvari, ocenjuje Ana, radije kupuju u inostranstvu, a ne u Čumiću jer hoće na sebi da ponesu modele svetski poznatih kreatora.

Ova modna kreatorka ipak ne odustaje. Priprema novu kolekciju. Ima i svoj brend „Šajka” – srpska tradicionalna kapa na moderan način. I ponosno navodi da su kolege s londonskih studija bile oduševljene strit stajlom srpske kape.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.