Nedelja, 05.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Lakše do „Prokopa”

Nova pristupna veza iz Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića sa železničkom stanicom „Beograd centar” ima četiri kolovozne trake, biciklističko-pešačke staze, parking...
Вредност инвестиције 429 милиона динара (Фото Д. Алексић)

Godinu i po otkako je svečano otvoren uređeni peronski deo železničke stanice „Beograd centar”, u utorak su u saobraćaj konačno puštene i dugo najavljivane pristupne veze „Prokopu” iz pravca Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića.

Stanica na koju je u prethodnih 18 meseci prebačen dobar deo unutrašnjeg putničkog saobraćaja dobila je kvalitetnu vezu sa Savskim vencem, centrom i ostalim delovima grada.

Radnici „Štrabaga” koji su na teren kod „Prokopa” izašli krajem avgusta 2016. uredili su saobraćajnicu sa po dve kolovozne trake za svaki smer, pešačko-biciklističke staze sa zaštitnim ogradama, parking i dva autobuska stajališta na kojima će se ponovo zaustavljati i okretati autobusi 34 i 36. Kako stanicu okružuje brdovit teren, majstori su imali zadatak da podignu potporne zidove i mostovsku konstrukciju, a uređene su i zelene površine i razdelna ostrva. Sve to okončano je maltene u roku.

– Vrednost investicija je 429 miliona dinara. „Prokop” je neophodan kako bismo izmestili sadašnju Glavnu železničku stanicu i otvorili prostor za drugu fazu „Beograda na vodi”. Sada nam predstoji da izaberemo jednog od zainteresovanih investitora kako bismo izgradili staničnu zgradu i komercijalne sadržaje i time stavili tačku na ovaj važan projekat – rekao je gradonačelnik Siniša Mali.

Ali, ko su zainteresovani investitori i kada bi dogovor sa nekim od njih konačno mogao da padne, gradonačelnik nije precizirao. Samo je poručio da bi u naredne dve godine radovi na staničnoj zgradi mogli da budu blizu završetka.

Prema nezvaničnim informacijama, postizanje dogovora sa investitorima oko gradnje stanične zgrade i komercijalnih sadržaja na ploči koči status same ploče. Kako navode upućeni, ona se ne vodi kao klasično građevinsko zemljište, pa u međuvremenu treba rešiti i ovu formalnopravnu „začkoljicu” kako bi investitor počeo da zida na ploči. 

Gradonačelnik je, ipak, istakao da je izgradnjom pristupne veze sa Bulevarom kneza Aleksandra „Prokop” potpuno stavljen u funkciju. Ali, putnici „BG voza” i oni iz unutrašnjosti, koji uveliko već koriste ovu stanicu, teško da bi se saglasili sa njim. Jer osim stanične zgrade, koja je preko potrebna, neophodno je da se uredi i pristupna veza stanici iz pravca niškog autoputa. Tamo se, već duže, nadležni bave problemom eksproprijacije zemljišta. Pre nego što se ploča za gradnju ustupi investitoru, mora da se uredi prvi peron i dodatnih 9.000 kvadrata ploče kako bi ona bila kompletirana (trenutno gotovo 36.000 kvadrata). Za završetak ploče, kako su nam nedavno rekli u Ministarstvu građevinarstva, iskoristiće se preostali novac iz kuvajtskog kredita iz kojeg je uređen peronski deo „Prokopa”.

Za novu autobusku novi rok: gradnja krajem godine

Sudbinu „Prokopa” donekle prati i sudbina nove autobuske stanice u Bloku 42. Radovi na njoj se redovno najavljuju, ali se isto tako i odlažu. Prošlog februara zvaničnici su tvrdili da će „Lastina” stanica biti preseljena u Novi Beograd do leta 2016, a BAS-ova završena do 2018. Gradonačelnik je izašao sa novim rokovima: početak gradnje nove autobuske stanice krajem godine, a njeno okončanje za 18 meseci. Mali je za 2018. najavio i početak rekonstrukcije Kneza Miloša, Kraljice Marije i Cara Dušana. Pre svega ovoga, već narednog ponedeljka, kako je naglasio, biće otvorene i pristupne saobraćajnice ka Mostu na Adi iz pravca Tošinog bunara.

Sugrađani „kipte” zbog radova, Mali moli za strpljenje

Žalbe sugrađana iz dana u dan stižu na adresu naše redakcije zbog radova u Bulevaru oslobođenja. Gradonačelnik ih je zamolio da se strpe i da umesto automobila koriste javni prevoz i alternativne pravce. Ali iz pristiglih žalbi jasno se vidi da ni javni prevoz ovih dana nije rešenje. Sugrađani poručuju – iz Vojvode Stepe se putuje više od sat vremena do centra. Ali, ni gradonačelnik se ne da: – Molim za strpljenje jer je ideja da u toku leta uredimo što više ulica – ponavlja Mali.

Početkom nedelje pojavila se i informacija da su Hitna pomoć i Klinički centar Srbije zbog ove obnove imali velikih problema u radu. Mali ne spori da ih je bilo, ali je istakao da je razgovarao sa direktorom Hitne pomoći i da nikome nije uskraćena medicinska pomoć. Demanti je poslao i KCS.

Angažman kod Brnabićeve – spekulacije

Kao i kada je reč o napuštanju gradonačelničke fotelje, Siniša Mali ništa nije bio rečitiji ni na temu angažovanja u kabinetu mandatarke Ane Brnabić. Ove navode on je ocenio kao – spekulacije.

– Bavim se završetkom investicija koje smo započeli u gradu i pokretanjem nekih novih. Anu Brnabić znam dugo. Ona je osoba od integriteta i potpuno posvećena. Mislim da će sigurno imati dobre rezultate na novom poslu. Već smo zajedno radili i to uspešno, ali stvarno ne bih spekulisao oko ovih najava – kazao je Mali podsetivši da je zahvaljujući sličnim najavama već deset puta „odlazio” sa gradonačelničke funkcije.

Činjenice

1.500 metara kanalizacione mreže obnovljeno

770 metara dužina kolovozne trake

560 metara vodovoda uređeno

200 metara biciklističke staze izgrađeno

160 metara Ulice Dragana Mancea rekonstruisano

145 metara nadvožnjaka koji povezuje „Prokop” i Bulevar izgrađeno

26 parking mesta postavljeno

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.