Od Radničke do Tošinog bunara za 6 minuta i 18 sekundi
Korak ka upotpunjavanju Unutrašnjeg magistralnog poluprstena, takozvanog mini-autoputa kroz centralni deo grada, načinjen je otvaranjem novog bulevara od Tošinog bunara do Mosta na Adi. Saobraćajnicu, kao deo poluprstena koji će Novi Beograd povezati sa Pančevačkim mostom, od prošlog aprila gradio je španski „Rubau”. Prvobitno najavljivani rok, maj ove godine, probijen je, ali konačan rezultat je – 6,18. Za toliko minuta, prema štoperici gradonačelnika Siniše Malog, sada se stiže od Radničke ulice do Tošinog bunara.
Novi bulevar sa četiri kolovozne trake čini kilometar i po puta i 500 metara mostovske konstrukcije sa dve izlazno-ulazne rampe na mostu. Moderna saobraćajnica povezana je sa ulicama Đorđa Stanojevića, Omladinskih brigada i Španskih boraca. Posao je vredan 13,5 miliona evra i finansiran je iz kredita Evropske investicione banke.
– Cilj je bio da ljudi iz Novog Beograda mnogo brže dolaze u stari deo grada. Saobraćajnica je značajna i za žitelje Banjice, Voždovca i Rakovice. Sada nas očekuje i završetak tramvajskih šina na mostu, za šta ćemo izvođača imati do kraja godine, a naredne krećemo i da radimo. Trenutno rešavamo imovinske probleme u topčiderskom delu. Kada to okončamo, očekujemo do proleća naredne godine da počnemo da uređujemo pristup mostu sa te strane – ukazao je Mali.
Na pitanje novinara da li bi mogao da se uvaži predlog DS-a i SDS-a da novi bulevar ponese ime nekadašnjeg gradonačelnika Nenada Bogdanovića, Mali je uzvratio da će o imenu odlučivati isključivo Beograđani na aplikacijama grada.
Od UMP-a samo most i priključci
Završetak pristupnica Mostu na Adi iz pravca Tošinog bunara, iako je jedan od važnih delova Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP), nije i najzahtevniji na unutrašnjoj obilaznici koja će biti duga dvadesetak kilometara. To će, pre svega, biti topčiderski tunel iz koga bi se izlazilo kod „Partizanovog” stadiona. Dalje bi se išlo ka Šumicama i za potes od Autokomande do Šumica postoji nekoliko varijanti. Procene su da će tunel, deonica do Šumica i eksproprijacija zemljišta koštati oko 120 miliona evra.
Prema ranijim najavama, posle presecanja Ustaničke, deonicu UMP-a činio bi još jedan tunel, a na površinu bi ponovo izlazio kod Gospodara Vučića, pa dalje preko Južnog bulevara. U tunel bi se ponovo ulazilo ispod Vojislava Ilića i Bulevara kralja Aleksandra. Prolazio bi pored Novog groblja, preko Ruzveltove i završavao bi se kod Pančevačkog mosta. Projekcija iz 2008. bila je da bi UMP mogao da se završi do 2020, ali već sada je jasno da je to teško ostvarivo. Za sada od delova UMP-a postoji samo Most na Adi sa pristupnim saobraćajnicama i petljom kod Hipodroma.
Jarbol – još jedan simbol Beograda
Gradonačelnik je na svoj spisak budućih simbola prestonice uvrstio i jarbol visok 120 metara, na kome bi od naredne godine trebalo da se vijori srpska trobojka dimenzija 20 puta 30 metara.
– To je inicijativa predsednika Vučića. Taj jarbol, investicija vredna 200 miliona dinara, za koju je novac obezbeđen uštedama iz budžeta, važan je za celu Srbiju i turizam – ocenio je Mali.
Na zapažanje da bi prioritet trebalo da budu izgradnja vodovoda i kanalizacije, prvi čovek prestonice je naglasio da je potrebno i jedno i drugo.
– Vodovod i kanalizacija su apsolutni prioritet. Važno je i asfaltiranje nekategorisanih puteva. Ali, jarbol podižemo da ulepšamo grad – istakao je Mali.
Gde je Folić
Kao mesto sastanka za obilazak pristupnih saobraćajnica Mostu na Adi utvrđen je Stari dvor. Odatle su medijske ekipe i predstavnici grada krenuli otvorenim autobusom. Ali, tek što se pošlo, uočeno je da fali neko važan.
– Pa gde je Folić? – nekoliko predstavnika Gradske uprave brzo je shvatilo da se „uspavao” gradski urbanista Milutin Folić.
Gradski urbanista je, taman kada je autobus mogao da mu pobegne „ispred nosa”, u poslednjem trenutku istrčao iz taksija i utrčao u autobus što je propraćeno smehom i pošalicama kolega.
Biciklisti: staza uska, a ivičnjaci visoki
„Doček iznenađenja” na novom bulevaru priredili su predstavnici nekoliko udruženja biciklista s transparentima „Stop nazubljenim ivičnjacima” i „Vesiću, opet si nas prevario”. Biciklisti su, posle obilaska saobraćajnice, gradske čelnike sačekali na mestu predviđenom za izjave. Nelagoda je bila vidljiva.
„Gde je Folić? Foliću, idi vidi sa ljudima... Popričaj”, signalizirao je gradonačelnik urbanisti.
„Pa šta da im kažem? U pravu su”, uzvratio je Folić Malom pre nego što je otišao da popriča.
Posle izjava medijima, i gradonačelnik je razgovarao sa biciklistima.
Kako se moglo čuti, problem je nastao zbog toga što nisu u praksi primenjene sugestije biciklista i Folića, pa umesto prelaza utopljenih u asfalt, izgrađeni su izdignuti ivičnjaci koji biciklistima smetaju. Oni su zamerili i što je staza uska.
„Jan Gel bi plakao kada bi video kako su urađene staze”, ironično su dobacili biciklisti podsećajući na danskog arhitektu sa kojim su zimus predstavnici grada imali sastanke i na ovu temu. Diskusija je okončana dogovorom da biciklisti sutra dođu kod gradonačelnika na razgovor.
Подели ову вест



Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.