„Lastinu” stanicu ruše, polasci sa BAS-a
Uklanjanje objekata autobuske stanice „Lasta” iz Savskog amfiteatra, zbog projekta „Beograd na vodi”, nastavljeno je rušenjem pratećeg objekta saobraćajne operative.
To je, kako je navedeno u saopštenju Saobraćajnog preduzeća „Lasta”, treći uklonjen objekat od početka sprovođenja „Beograda na vodi”.
I u narednom periodu, dodaju u „Lasti”, radovi će se sprovoditi sukcesivno – postepeno će se izmeštati zaposleni, oprema, inventar, a međugradski polasci će biti pomereni na BAS-ovu stanicu. Dinamika izmeštanja prigradskih polazaka „Laste”, „Lastre” i „Strele” biće utvrđena u toku ove nedelje, ističe se u saopštenju.
– Nalog će biti donet kada budu obezbeđene lokacije sa kojih će se obavljati prigradski prevoz. I putnici i prevoznici biće blagovremeno obavešteni o izmeštanju polazaka – ukazuju u „Lasti”.
Odlukom opštine Savski venac naloženo je da se sa ove autobuske stanice izmeste svi objekti osim stanične zgrade – polazni i dolazni peroni, prateći objekti, kiosci...
Za buduću „Lastinu” stanicu (2.750 kvadrata) predviđena je trouglasta parcela omeđena ulicama Antifašističke borbe i Jurija Gagarina. Osim perona i stanične zgrade, postojaće i hodnici koji će biti veza buduće glavne autobuske stanice u Bloku 42 i železničke stanice na Novom Beogradu. Premeštanje „Laste” u Novi Beograd, kako je ranije isticano, finansira grad i dok tamo ne bude podignuta glavna zgrada autobuske stanice „Lastini” peroni biće privremeno na delu parcele koji će, kada sve bude sagrađeno, postati trg. Preseljenje „Laste” je u februaru 2016, kada je i raspisan tender za projektovanje i izgradnju, najavljivano za leto iste godine. Prema prošlonedeljnim najavama gradonačelnika, gradnja glavne autobuske stanice trebalo bi da počne krajem godine i da bude završena za 18 meseci. Do prošle godine rok za njeno preseljenje bila je 2018.
Osnov za izradu nacrta plana detaljne regulacije za blokove 42 i 43 neophodnog za izdavanje građevinske dozvole bilo je pobedničko idejno rešenje urbanističko-arhitektonskog konkursa iz 2014. godine. Autori prvonagrađenog rada su arhitekte Milan i Vladimir Lojanica.
Kompleks cele autobuske stanice prostiraće se na 9,25 hektara – gotovo trostruko većoj površini od one koju trenutno zauzimaju i „Lasta” i BAS u Savskom amfiteatru.
Preko mosta do nove stanice
Kada „Lastina” stanica iz Savskog amfiteatra bude premeštena na Novi Beograd, kako su prošle godine najavili nadležni, autobusi iz Mladenovca i Sopota će ići auto-putem, ali će ubuduće ka novoj stanici produžiti ka izlaznoj rampi kod „Sava centra”. I autobusi koji iz Mladenovca i Sopota idu preko Avalskog puta biće usmereni prema ovoj izlaznoj rampi. Linije iz Lazarevca, čija su trasa Čukarička padina i Radnička, ka novoj stanici će posle petlje Radnička ići preko Mosta na Adi. Preko ovog mosta prolaziće i autobusi koji preko Radničke dolaze iz Obrenovca.
Подели ову вест



Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.