Ponedeljak, 27.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Reno 4” zvani želja

Љубитељи „четворке” окупиће се сутра у Београду (Фото Клуб љубитеља „реноа 4”)

Zovu ga pobednik vremena. Potiče iz Francuske, izdržljiv je, jeftin i skoro pola veka krstari svetskim drumovima. Najprodavaniji je „Renoov” tip automobila i u Beogradu ima svoj klub – Klub ljubitelja „renoa 4”.

Osnovala su ga trojica mladića iz srpske prestonice iz želje da mu produže životni vek, ali i iz potrebe da lakše dođu do originalnih rezervnih delova. Marko Milivojčević, jedan od osnivača, kaže da klub sada ima 50 stalnih članova i da je ljubav prema ovom automobilu jedini uslov za pridruživanje ovoj neobičnoj porodici. Najstariji član kluba ima 80, a njegov automobil 31 godinu.

– „Četvorka” je više od automobila. Ona je mezimac. Voze je uglavnom studenti i profesori, a interesantno je da naši članovi kluba uglavnom slušaju rokenrol. Tri puta godišnje organizujemo velika druženja na koja dolaze, ne samo vlasnici „renoa 4” iz Srbije, već i gosti iz svih susednih država – objašnjava Milivojčević.

Svog ljubimca naš sagovornik je nasledio od oca i verno ga služi četiri godine. Njime je, kaže, preselio tri kuće, uspeo je da u gepeku smesti frižider u uspravnom položaju, provoza istovremeno sedmoricu drugara i da postigne brzinu od 140 kilometara na sat. Čak se i posvađao sa bivšom devojkom jer je prokomentarisala da je njegova „četvorka” ružna. Iznervira se jedino kada primeti da je njegov mezimac zaradio ogrebotinu. Ne može da pobroji sve dogodovštine za samo godinu dana druženja sa članovima kluba, ali jednu će, kaže, dugo pamtiti.

– Vraćali smo se sa koncerta „Pepersa”, iz Inđije. Gužva, kiša, saobraćajni kolaps. Vozili smo kroz neke njive u kojima su mnogi automobili dočekali zoru zaglavljeni u blatu. Uspeli smo, ne samo da se probijemo kroz blato, već i da savladamo uzbrdicu. Bili smo tako srećni jer su nas drugi vozači nagradili aplauzom – zadovoljno kaže Milivojčević.

Mala potrošnja, do pet litara benzina na sto kilometara na otvorenom i oko sedam po gradu, udobnost, jeftini delovi, samo su neke prednosti ovog automobila. U „ličnoj karti” „četvorke” mogu se pronaći i podaci da ima 32 konjske snage, zapreminu motora 1.108 ili 845 kubnih centimetara (zavisno od verzije), četiri brzine i rikverc. Izdignut je od zemlje 18 centimetara, kao i neki džipovi, a osvaja simpatije jer se u njega može ugraditi plinski rezervoar, ne u prtljažniku kao kod većine automobila, već ispod patosa. U zavisnosti od godišta i očuvanosti, njegova cena je od 800 do 1.200 evra. One koji ne znaju kako izgleda „reno 4”, ili su to zaboravili, Milivojčević podseća na njegove specifičnosti:

– Zlobnici kažu da ima šaltere, a ne prozore. Tvrdim da se na „renou” prozor brže otvara nego na bilo kom drugom vozilu. Mnogi su na polugu menjača na komandnoj tabli kačili kese misleći da je baš za to napravljen. Ručke za otvaranje vrata sa unutrašnje strane nekima su poslužile kao pepeljare – kazuje ovaj momak i dodaje da auto ima samo jednu manu – ne zadovoljava bezbednosne standarde.

Zato je Nemačka, inače najveći uvoznik „renoa 4”, 1988. godine obustavila uvoz (na nemačkom tržištu prodato je 11 odsto od ukupne proizvodnje). Poslednja serija od 1.000 automobila koju su nazvali „baj baj” proizvedena je 1992. godine u Novom Mestu u Sloveniji. Naredne godine, 31. marta, zatvorena je i matična fabrika u Francuskoj. Za 32 godine proizvodnje u 16 država sveta prodata su 8.135.424 ova modela zbog čega je „četvorka” najprodavaniji francuski četvorotočkaš svih vremena.

Komentari9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.