Subota, 01.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Četiri grupe korisnika „Fejsbuka”

Dok su jedni usmereni na sticanje novih poznanstava, drugi se samoreklamiraju
„Фејсбук” броји две милијарде корисника (Фото Ројтерс/Д. Рувић)

Dve milijarde korisnika, koliko broji najpopularnija društvena mreža „Fejsbuk”, stručnjaci sa jednog američkog univerziteta svrstali su u četiri grupe. Njihova studija sve korisnike deli na one koji su usmereni na sticanje novih poznanstava i učvršćivanje postojećih, zatim na one kojima ova društvena mreža služi za pokazivanje i hvalisanje, na ljude koji izveštavaju o dešavanjima iz svoje sredine i na kraju na voajere koji samo gledaju profile drugih. Do ove podele stručnjaci su došli na osnovu korisničkih odgovora na 48 pitanja.

Ljudi svrstani u prvu grupu rado komentarišu objave drugih ljudi pokušavajući tako da ojačaju veze sa svojim prijateljima. Za njih je ova društvena mreža nastavak stvarnog života i mesto koje im pomaže da, kako su izjavili, iskažu ljubav prema porodici.

U drugu grupu svrstani su korisnici kojima „Fejsbuk” služi za ličnu promociju, koji objave, slike i video-sadržaj postavljaju ne da bi razvijali prijateljstva, već da bi prikupili što više „lajkova” i privukli što veću pažnju. Ova grupa korisnika, prema tumačenju istraživača, u „lajkovima” vidi ličnu potvrdu i priznanje, a slika o sebi koju prikazuju često nije istinita.

Treću grupu čine oni koji ne objavljuju informacije o sebi već žele drugima da skrenu pažnju na neko dešavanje iz medija ili iz njihove lokalne sredine. Oni sajt „Fejsbuka” ne koriste za kontakte sa porodicom i prijateljima.

Poslednja kategorija su posmatrači, kojima je društvena mreža zamena za gledanje ljudi i koji žele slobodno da listaju profile drugih ljudi, da prate njihova interesovanja i saznaju ko su im prijatelji.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.