Utorak, 06.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

U Srbiji 128 električnih vozila i dva punjača za njih

Elektični skuteri, električni autobusi i trolejbusi uključeni su u ovaj broj
(Фотодокументација „Политике")

Prvi punjači za elektične automobile postavljeni su nedavno na naplatnoj stanici „Preševo”, kao i u renoviranoj garaži na Obilićevom vencu, a ne računajući vozila sa stranim registarskim oznakama, podaci MUP-a pokazuju da njih može da koristi 128 vozila sa srpskim tablicama.

Upravo to je brojka vozila na električni pogon upisanih u jedinstveni registar vozila, a podaci MUP-a dostavljeni Tanjugu pokazuju i da su u taj broj uključeni i elektični skuteri, kao i električni autobusi i trolejbusi.

Takođe, od ukupno 128 električnih vozila u Srbiji, čak 90 je registrovano u Beogradu, a, između ostalog, od infrastrukture zavisi da li će naša zemlja dostići standard drugih zemalja i da li će imati veći broj električnih vozila u upotrebi, od zaista simboličnih 128.

Poređenja radi, Velika Britanija je 2014. imala svega 500 registrovanih električnih automobila, do kraja 2016, u toj zemlji registrovano je više od 35.000 „plag-in” automobila, a u prvih šest meseci ove godine, u Ujedinjenom kraljevstvu registrovano je više od 22.000 električnih automobila.

U toj zemlji, e-automobili sada predstavljaju oko 1,6 odsto ukupnog tržišta automobila, odnosno više od 100.000 električnih vozila registrovano je na tablice Ujedinjenog kraljevstva, što e-flotu te zemlje čini četvrtom po veličini u Evropi, iza Norveške, Francuske i Holandije.

Vlada Velike Britanije aktivno usvaja „plag-in” vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu kroz razne podsticaje, uključujući i oslobađanje plaćanja taksi zakrčenja od 11,5 funti dnevno, koju su vozači četvorotočkaša koji zagađuju, benzinaca i dizelaša, dužni da uplate prilikom ulaska u centar Londona, a vozači e-vozila imaju i besplatno parkiranje i mogućnost da voze žutim trakama.

Takođe, u toj zemlji, kao rezultat i vladinih i privatnih investicija, mreža punktova za punjenje e-vozila povećala se sa nekoliko stotina u 2011. godini na više od 4.300 lokacija za punjenje, 6.700 uređaja za punjenje i 12.500 konektora, koliko ih je bilo do maja 2017. godine.

U Srbiji se u narednom periodu očekuje instaliranje elektropunjača na granici s Hrvatskom, na naplatnoj stanici „Šid”, na auto-putu u Beogradu, kao i instaliranje još dva punjača na stanicama „Dimitrovgrad”, na ulazu i izlazu iz Bugarske i „Subotica jug”, na ulazu i izlazu iz Mađarske.

Na našem tržištu postoji ponuda dosta skupih električnih automobila, gledano iz ugla visine prosečne plate, a kako bi oni u širem stanovništvu bili prihvaćeni i kako bi znatno porastao njihov broj, osim neophodne infrastrukture, potrebne su i subvencije države. (Tanjug)

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mirjana sa Dorcola
Nas Tesla iz druge dimenzija zna i vidi ovo o elektricnim vozilima i prijatno mu je - hvala ti nas veliki brate Nikola Tesla - velika zahvalnost od Mirjane iz Arizone
pedja
Steta. Ja sam misljenja da je Srbija u stanju da pravi sopstvena elektricna vozila, dizajnirana i napravljena u Srbiji, nasom pamecu. Jedino baterije bi morali da uvozimo. Ujedno, ovakva vozila su idealna za vozikanje po gradu i okolini, mogla bi biti znatno jevtinija i po ceni i po troskovima ekspoatacije, da ne govorimo sto trose domacu struju a ne uvoznu naftu.
Dušan
Još dok sam ja studirao 1985 Srbija je bila lider u proizvodnji baterija , konkretno Krušik iz Valjeva. Tako da ako je od toga nešto ostalo do danas verovatno ni baterije nebi trebalo da budu neki veći problem. Problem je u tome što za sada nema nekog standarda oko tih stanica-stubova za punjenje električnih vozila . Tu su problemi kao nekad sa punjačima i baterijama za mobilne telefone i kompjutere(skoro svi su različiti čak i kad je marka telefona ista).

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.