Sreda, 05.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Italijani od sladoleda zarade više od 1,4 milijarde evra

Proizvođači sladoleda u Italiji su napravili prošle godine 595 miliona litara ove ledene poslastice, toliko da 90 posto ljudi na planeti može da dobije po jednu kuglu.
Сваки Италијан у просеку годишње поједе око сто кугли сладоледа (Фото Д. Ћирков)

RIM - Italijanska ekonomija se možda muči sa oporavkom u odnosu na rivale u Evropskoj uniji, ali je u jednoj oblasti ipak neprikosnoveni lider - u pravljenju sladoleda, a tražnja za ovom poslasticom je stvorila od Italije najvećeg proizvođača.

Proizvođači sladoleda u Italiji su napravili prošle godine 595 miliona litara ove ledene poslastice, popularnog „đelata”, što predstavlja 19 odsto ukupne evropske proizvodnje, piše agencija „Blumberg”, pozivajući se na zvanične podatke statistike.

Ta količina je jednaka iznosu od 6,8 milijardi kugli sladoleda, što znači da Italijani proizvode toliko da 90 posto ljudi na planeti može da dobije po jednu kuglu.

Na drugom mestu u Evropi po proizvodnji sladoleda je Nemačka sa 515 miliona litara.

Širom Italije postoji više od 19.000 „đelaterija”, odnosno poslastičarnica, i svake godine njihov broj raste. Samo je u Milanu i okolini prošle godine njihov broj povećan za 4,5 odsto u odnosu na godinu ranije.

Iako su poslastičarnice uglavnom male porodične manufakture, njihovo poslovanje godišnje donese 1,4 milijarde evra, prema avgustovskom izveštaju poslovne asocijacije Konfkomercio. U biznisu sa sladoledom zaposleno je gotovo 69.000 ljudi u Italiji.

Svaki Italijan u proseku godišnje pojede oko sto kugli sladoleda, a kad se tome dodaju još i turisti, za izvoz ostane vrlo malo, tako da po izvozu sladoleda Italija zauzima tek peto mesto u Evropi, iza Nemačke, Francuske, Belgije i Holandije, navodi „Blumberg”. (Tanjug)

 

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Fica
600 000 dijabeticara u Srbiji ne jede sladoled, a ostali nemaju para.
andrijasevic
Gelato se dobija preradom voca nema mleka u sadrzaju,on se ne pakuje te nema izvoza.Ono sto se najvise prodaje u nasoj zemlji je smrznuti jogurt sa dodatcima voca i zacina.Pravi sladoled je nesto iz naseg detinjstva kugla koja se sija i koja je glatka pod jezikom.On se dobja tehnologijom koja podrazumeva odstojavanje smese mleka i jaja i dodataka muti se na hladno mikserom i zahteva znanje, zbog rizika trovanja (salmoneloza)i sl . Vidimo se sledeceg leta.
Dušan
U delu Italije gde ja živim gelato je sladoled a ovaj gore opisani proizvod se zove granita ili sorbeto ako je u obliku snega . Svejedno , oba se prodaju na istim mestima i tačno je da je tehnologija prilično komplikovanija za sladoled nego za zamrznutu, obojenu i zaslađenu vodu.Većinu sladoleda pojedu turisti i to nekako što iz hladnije klime dolaze to više sladoleda jedu (Rusi,Poljaci,Česi,ŠveđaniEnglezi...).
Nikola Nesic
Italijani su majstori da iz ničega naprave nešto i da još to zapakuju i prodaju. Vezano za vest o prodaji sladoleda, u Rimu nezvanično postoji povezana porodica koja prodaje od jeseni kesten na ulicama. Kuriozitet je da oni zapravo i pored mangala i kestenova koji se navodno peku na plinskoj vatri, zapravo ga prodaju iz džaka, koji uvek neko neprimetno donosi. Dakle ceo simulakrum je samo štafaža za oči kupca, a kesten se vrti iz džakova. Ko je bio u prilici da bolje sagleda ovu njihovu preduzetničku stranu, može da se uveri da većina italijanskih proizvoda je uvek nešto što imaju i drugi, ali italijani to lukavije i lepše ponude.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.