Četvrtak, 18.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Do Čačka za jedan sat – dogodine

Koridor 11 od Beograda do Preljine, duga 120 kilometara, neće biti završena do kraja ove godine. – Kineski ambasador ubrzava radove

Da je sve išlo po planu, novim auto-putem na Koridoru 11 od kraja ove godine od Beograda do Čačka stizalo bi se za jedan sat. Početkom novembra 2016. završena je i puštena u saobraćaj deonica Ljig–Preljina, u dužini od 40,35 kilometara, što je skratilo putovanje od Beograda do Čačka za 50 minuta. Prošlog vikenda ministarka građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović  nenajavljeno je obišla deonicu od Obrenovca do Uba.

Izjavila je da je razočarana kako odmiču radovi.

Zbog kašnjenja na ovoj deonici, koju gradi kineska kompanija „Šandong hajdspid grupa”, i dogodine će se, bar neko vreme, od glavnog grada do Čačka putovati znatno duže od jednog sata. Deonica od Beograda do Preljine, duga 120 kilometara, trebalo je da bude završena do kraja ove godine.

Deonica auto-puta od Obrenovca do Uba duga je 26 kilometara. Posle tri godine završeno je samo oko polovine ugovorenog posla.

Mihajlovićeva je, odgovarajući na novinarsko pitanje kako će biti rešen problem sa kineskom kompanijom, rekla da je kineski ambasador uputio pismo direktoru te kompanije kako bi se videlo da li radovi mogu da budu ubrzani.

– Naći ćemo rešenje, kao što smo ga uvek do sada nalazili – kazala je Mihajlovićeva.

Ona je rekla i da će obilaznica oko Beograda biti završena za godinu i osam meseci i da se čeka saglasnost kineske Eksim banke za kredit koji Srbija prvi put uzima u juanima.

Deonica od Uba do Lajkovca, iako završena još pre tri godine, nije puštena u saobraćaj. Reč je o čuvenoj trasi koja ide iz „njive u njivu”, tako da tim gotovim delom auto-puta ne može da se vozi sve dok se na nju ne nadovežu deonice od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.

Te dve deonice trebalo je da budu gotove u novembru, ali radovi kasne.

Na trasi od Lajkovca do Ljiga, dva kilometra kraćoj, završeno je oko 70 odsto radova.

Na Koridoru 11 radi se odnedavno i na deonici od Surčina do Obrenovca, dugoj 17,6 kilometara, a njen završetak se očekuje krajem 2019. godine.

Na deonici od Preljine do Požege, kao i od Požege do Boljara, odnosno do granice sa Crnom Gorom, još nije počelo da se gradi. Namera Srbije je da bude izgrađen kompletan auto-put do granice sa Crnom Gorom. Izgradnja deonice od Požege do Boljara je veoma skupa. Prema nekim računicama, koštala bi i do dve milijarde evra. Marta ove godine, tada u funkciji predsednika vlade, Aleksandar Vučić je izjavio da će auto-put ići preko Zlatibora i Požege, kako bi nastavio ka Sarajevu. Njegovom izgradnjom ekonomski bi se podigli Požega, Sjenica, moravički, ali i deo zlatiborskog i raškog okruga.

 

Uključenje na Surčinskoj petlji

Iz Beograda vozači će se uključivati na Koridor 11 na novoj Surčinskoj petlji, koja će biti izgrađena između Dobanovaca i Ostružnice, kod obilaznice oko Beograda. Tu će se izlaziti na novi auto-put od Surčina do Obrenovca, koji upravo gradi kineska kompanija CCCC sa mostom preko Save i Kolubare koji će povezati Obrenovac sa Surčinom, kažu u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Komentari18
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
И само да додам: На овом приказу горе, види се да је прва деоница која је (одавно) завршена, деоница Уб-Лајковац, финансирана НАШИМ новцем, из Буџета Републике Србије и градила ју је НАША фирма. Писменом доста и толико!
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Као да се аутопут прави у Сибиру, па министарка не може да стигне из Москве да прегледа радове, него се сваке године (некако пред пресецање врпце) као изненади, како споро напредују радови!? То је било и прошле године, пред пуштање у саобраћај деонице Љиг-Прељина, а ево и сад. Инвеститор (Држава) поставља надзорни орган, који прати динамику и квалитет радова и о томе редовно извештава инвеститора. Зна се колико се уради за дан, седам или месец дана и ту нема изненађења. Било какво кашњење изискује од надзорног органа да о томе извести инвеститора и проблем се одмах решава. АКО СЕ НЕШТО НЕ МУВА!!! Али, што рече Шекспир ономад: "Има нешто труло у држави Данској".
Gane
1973 godine je pravljen prvi autoput u bivšoj nam otadžbini, Postojna-Vrhnika. E od onda se priča o autoputu Čačak-Beograd. Kao, ibarska magistrala opasna. Pa ne kasni mnogo. A koliko je otišlo Ćeću a koliko prduzeću, sam bog zna.
Radomir
Meni je nova deonica skratila put za 15 minuta a ne 50. Za sat vremena će se do Čačka stizati nikad.
Dane
Zasto niko ne intervjuise kinesku kompaniju, nego slusamo samo jednu stranu?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.