Sreda, 30.11.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ZASEDANjE SKUPŠTINE GRADA

Deponija u Vinči, garaže, saobraćajni plan... u senci izborne kampanje

Umesto da se raspravlja o planovima detaljne regulacije, mreži škola... odbornici čak dva i po sata potrošili na raspravu o poređenju vođenja grada u vreme Dragana Đilasa i danas
Председник градске скупштине Никола Никодијевић у два наврата био приморан да "узавреле главе пошаље на хлађење" (Фото Танјуг/Беоинфо)

Datum za održavanje izbora u gradu nije poznat, ali izborna kampanja uveliko je počela u Skupštini Beograda. Sednica je bila zakazana za 10 sati, ali je ozbiljan rad po dnevnom redu počeo tek oko 13.30. Najviše vremena, čak dva i po sata, otišlo je na raspravu o poređenju vođenja grada u vreme Dragana Đilasa i danas. Bivšem gradonačelniku sigurno se jako štucalo jer spominjan je koliko nije ukupno na svim zasedanjima u prethodne tri i po godine.

Inicijalna kapisla za optužbe, skakanje iz klupa i dobacivanje bila je tačka posvećena detaljnoj regulaciji, odnosno obraćanje Zorana Alimpića, odbornika DS-a, koji je predložio da se sa dnevnog reda izbaci plan koji se tiče Bloka 20.

– Izradu ovog plana, kako stoji, finansiraće „Delta ril estejt” koji je, koliko znam, u vlasništvu Miroslava Miškovića. A njega je gradonačelnik prozivao za šurovanje sa Draganom Đilasom. Ako je tako, treba da povučete ovu tačku jer nije u redu da izradu planova finansira neko koga istovremeno optužujete za nečasne poslove sa bivšom vlašću – sugerisao je Alimpić oko 11 časova.

Od tada do 13.30 sati govorilo se o svemu, samo ne o dnevnom redu. Udaljili su se i vlast i opozicija, zbog čega je predsednik parlamenta Nikola Nikodijević bio primoran da u dva navrata „uzavrele glave šalje na hlađenje”. Celoj zbrci je, ipak, i sam doprineo. Opozicionarima je u pola rečenice isključivao mikrofon i delio opomene, a kolegama iz vlasti davao je vremena za teme van dnevnog reda.

U trenu kada je delovalo da će se sednica zbog svega toga odložiti, situacija se konačno smirila i usvojeno je nekoliko važnih odluka – saobraćajni master plan prestonice do 2033. godine (SMART plan), ugovor o javno-privatnom partnerstvu sa francusko-japanskim konzorcijumom za deponiju u Vinči, odluka o otvaranju nekoliko izdvojenih odeljenja osmoletki, kao i odluka o tome da lokacija budućeg spomenika Stefanu Nemanji bude na Savskom trgu koji će biti rekonstruisan.

SMART plan, kako je juče istakao Goran Radulović iz Sekretarijata za investicije, kao prioritete predviđa četiri nove linije „BG voza” od kojih će jedna ići i do Aerodroma „Nikola Tesla”. Utvrđene su i prve dve linije metroa, jedna od Makiškog polja do Mirijeva i druga od Ustaničke do Zemuna. Ideja je da da „BG voz” i metro imaju zajedničke presedačke tačke, a ne da budu odvojeni sistemi.

„Pametni” saobraćajni plan za opoziciju i nije baš tako mudar. Predstavnike opozicije interesuje koliko on košta, ali i zašto podaci nisu ažurirani.

– Nigde nema kako će tačno izgledati prva trasa metroa. U planu stoji da bi značajni delovi deonica prve linije bili površinski ili plitko podzemni. To je koliko shvatam povratak ideje o lakom metrou. Vidikovac, Petlovo i Labudovo brdo ostaće bez metro stanica jer je plan da metro skreće u močvaru gde će jednog dana možda biti izgrađeno veliko naselje – ocenio je Alimpić zapitavši većinu kako misle da reše problem metroa kod „Beograda na vodi” gde ima podzemnih voda.

– Hoće li se tamo koristiti podmornice? Ili će, ako ta deonica bude nadzemna, metro tandrkati pod prozorom budućim žiteljima „Beograda na vodi” – kroz šalu je Alimpić izneo još jednu zamerku.

Većina je, ipak, dala zeleno svetlo ovom planu.

Izglasano javno-privatno partnerstvo za deponiju

Odbornici su izglasali potpisivanje javno-privatnog partnerstva za deponiju u Vinči. Želja nadležnih je da se konačno reši problem te deponije koja postoji već 40 godina i na kojoj je u nekim delovima oko 70 metara smeća.

– Toga više neće biti. Od investitora očekujemo da očisti deponiju, da smeće preradi i da iz toga proizvede električnu i toplotnu energiju kojom će se grejati jedan deo grada – precizirao je Siniša Mali.

Ovaj ugovor opozicija je ocenila kao skandalozniji od onog za „Beograd na vodi”, a predstavnici Inicijative „Ne davimo Beograd”, nezadovoljni zbog toga, pre početka zasedanja ispred zdanja na Trgu Nikole Pašića prosuli su pepeo i ugalj.

– Angažuje se firma čiji je osnivački kapital svega nekoliko stotina hiljada dinara. Ugovor nije prošao ni pravobranilaštvo. U njemu ne postoji jasno ko predstavlja odgovornu stranu. Napravljen je mehanizam za ispumpavanje novca – rekao je Balša Božović, šef demokrata u Skupštini grada.

Garaže u centru dobile zeleno svetlo

Zeleno svetlo dobio je i plan za izgradnju podzemnih garaža u Kosovskoj, na Kosančićevom vencu, Trgu republike i Studentskom trgu. Ideja je da se centar zatvori za automobile i preda pešacima, ali i da se reši problem parkiranja. Najkasnije do proleća iduće godine očekuje se i ugovor kako bi do kraja godine počela gradnja garaža. Kritika opozicije je, ipak, sustigla i ovu odluku.

– Koliko sam čuo, izgradnjom ovih garaža dobilo bi se 1.830 mesta, ali planira se i proširenje pešačke zone i gubitak 1.200 parking mesta na ulici. Namera je da se desetak odsto odvoji za stanare, što je oko 150 mesta. To znači da bi za sugrađane bilo samo nekoliko stotina više mesta. Tako ne dobijamo nova mesta, već se postojeća spuštaju pod zemlju, a cena parkiranja raste – rekao je Zoran Alimpić.

Smenjena Mikaina Stevanović

Skupština je razrešila dužnosti v. d. direktora Gradskog centra za socijalni rad Mikainu Stevanović, a na to mesto imenovala Zoricu Pavlović. Kako je obrazloženo, ovom razrešenju kumovali su letošnji tragični događaji koji su se desili u dva odeljenja u Gradskom centru za socijalni rad u Beogradu, na Novom Beogradu i Rakovici, kada su ubijene dve žene i jedno dete.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jovanka Voždovčanka
Mislim da je neko u gradu, napokon, shvatio da je izgradnja metroa na N.Beogradu "tovljenje, već, pregojene guske" pa je, ispravno, promenio trase na pravce gde ima i puno putnika i potrebe za većim brojem vozila. Stanovnici N.Beograda su izgubili sve kriterijume kada su u pitanju komunalni problemi, a naročito prevoz u tom kraju. Imaju linija koliko i svi ostali zajedno, o broju vozila da ni ne pišem, pa opet im nije dosta. Sve što je najbolje mora da ide za N.Beograd - bg voz, španski tramvaji, eko autobusi, a sada bi i metro. Dosta je bilo ! Keajnje je vreme da se poradi na poboljšanju prevoza u drugim delovima grada.
Aranđel Mihajlović
Neko je u gradu shvatio da je na Novom Beogradu nastanjeno na malom prostoru više od 300 000 stanovnika . Od toga njih 200 000 skoro istovremeno kreće u školu ili na posao . Istovremeno ka Novom Beogradu dolazi više od 100 000 zaposlenih , putnika ka aerodromu i učenika i studenata . Tako da gužve na novobeogradskim bulevarima nisu ništa manje nego na užim ulicama u starom delu grada . I zbog najobimnije izgradnje , postaju sve veće .
Aranđel Mihajlović
Plan razvoja gradske železnice i metroa je toliko loš i nekoristan , da može izazvati samo nevericu . Nisu uzeta u obzir merenja broja putnika , koja već više puta pokazuju da je najopterećenija deonica od Surčina preko Bul. J. Gagarina do starog dela grada . Tuda svakodnevno prolazi više od 150 000 putnika . Dok je makiško polje potpuno nenastanjeno . Zbog toga je Skupština Beograda još pre 9 godina usvojila plan da metro ide tom trasom . Pitanje je da li će se uopšte graditi naselje u Makiškom polju , ako se promeni gradska vlast .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.