petak, 25.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Ponovo pešice preko Žeželjevog mosta

Dva luka grdosije se u petak dodirnula s greškom od nekoliko milimetara. – Radovi do proleća. – Ovde će već za koju godinu tutnjati vozovi preko 150 kilometara na sat
(Фо­то Танјуг/Јарослав Пап)

Novi Sad – Od juče Novosađani mogu pešice da pređu preko novog Žeželjevog mosta, čiji su lukovi spojeni na sredini Dunava u petak, u 17 časova i 25 minuta. Vicepremijerka Zorana Mihajlović je juče prošetala pešačkom stazom u društvu predsednika pokrajinske vlade Igora Mirovića i šefa delegacije EU u Srbiji Sema Fabricija i poručila da je ovaj most put Srbije u budućnost.

Zorana „muški” gurala
Igor Mirović je rekao da je potpredsednica Vlade „gurala, onako muški” projekat izgradnje mosta u Novom Sadu. „Valjda nisam prekršio kodeks rodne ravnopravnosti”, upitao je. To je oblast, podsetimo, kojom se ministarka Mihajlović takođe bavi, ali sudeći po njenoj reakciji, nije imala zamerki na to što pokrajinski premijer, kako je objasnio, nije našao bolji izraz.

Političare koji su u šetnju mostom krenuli s novosadske strane, na sredini su dočekali radnici glavnog izvođača radova, kompanije „Azvi”, kao i podizvođači, a ministarka im je podelila poklone. Mada će radovi na mostu, koji se gradi više od pet godina, potrajati još barem do proleća, reka je na tom mestu ponovo premošćena nakon 18 godina od NATO bombardovanja zemlje i rušenja starog mosta koji se zvao po arhitekti Branku Žeželju i koji je takođe imao dva luka.

Napomenuvši da više ne želi da govori o rokovima i novcu, problemima koji su ga pratili, istakla je da Žeželjev most za nju predstavlja nešto što „spaja prošlost i otvara prostor za lepu budućnost”.

„Ne možete da se ne setite”, kazala je, „i 1999. godine i 23. aprila, kada je most srušen, i svih 78 dana bombardovanja koje je naša zemlja pretrpela u tom periodu. U petak u 17.25 sati je most spojen, tog trenutka je prestalo, praktično, bombardovanje Novosađanki i Novosađana. Tako ja to vidim.”

Po njenim rečima, posle 18 godina imamo most koji će u februaru imati železničke pruge i koji će mesec-dva nakon toga imati pristupne puteve.

„Vrlo brzo ovim mostom će se voziti preko 150 kilometara na sat, ako govorimo o železnici”, kazala je ministarka, napominjući da je to trasa Koridora 10, kao i trasa iz projekta modernizacije pruge Beograd–Budimpešta, te deo globalnog projekta „Jedan pojas, jedan put”.

Predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović rekao je da je spajanjem lukova premošćen Dunav i da je to veliki dan za Novi Sad, Vojvodinu, Srbiju.

„Ovde će već za koju godinu tutnjati vozovi u novoj rekonstruisanoj trasi pruge od Beograda do Novog Sada – u prvoj fazi, u drugoj – do Budimpešte. Kada ljudi budu putovali od Novog Sada do Beograda četrdesetak minuta, tek ćemo onda, pretpostavljam, u punoj meri shvatiti značaj ovog vašeg i našeg zajedničkog posla”, dodao je Mirović, zahvaljujući izvođačima radova.

Dva luka, kako je napomenuo, dodirnula su se s greškom od „svega nekoliko milimetara ili santimetara”, ali to je „za ovu grdosiju nevažno”.

Spajanje lukova mosta predstavlja „značajnu prekretnicu u realizaciji ovog projekta”, ocenio je šef delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici koji se zahvalio učesnicima u ovom „fenomenalnom arhitektonskom poduhvatu”. Evropska unija, podsetio je, pomaže izgradnju ovog mosta još od početne, projektantske faze, a za ceo projekat je dala 34 miliona evra. Po njegovim rečima, most je deo nove transportne politike Srbije, a ta politika je deo procesa pristupanje Srbiji EU.

Celokupna investicija za sada iznosi oko 51.709.000,94 evra, izjavila je Anita Dimovski, direktor projekta izgradnje novog Žeželjevog mosta.

Komеntari7
129d1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Kojic D Brana
Onaj koji srusi most ili ucestvuje u tome nije mogao da ponovo izgradi most. Zato je trebalo cekati promenu vlasti u Vojvodini... Most je izuzetno vazan jer je predhodni bio rekord kao lucni most , a njegov konstruktor inz Zezelj je pronalazac Svetskog ranga za kotvu u prednapregnutim betonima...
Verica Jugovic
Branko Žeželj je gradjevinski inženjer i konstruktor,ne arhitekta,dao je najveci doprinos gradnji mostova u Jugoslaviji.
Miloš
Istina je ovaj most Žeželjevom mostu nije ni blizu. A kada ćemo mi sa sremske strane moći da pređemo na bačku stranu kolima, to se ne zna, za godinu, dve. Dotle ćemo čekati da prođe voz, upali se zeleno na semaforu i podigne rampa na željezničkom mostu pozajmljenom iz Mađarske. Još će čekati i pešaci. Most će za pešake biti otvoren u novembru, ovo je bilo samo za slikanje naših političara.
Milan Mićić
Niakad srećni nikad zadovoljni,lepo je onaj u Bosni napisao pored kafane:Bože teško tebi sa nama kakvi smo.
boban
Zbilja nije previse impresivno sto nam je trebalo 18 godina da zamenimo unisten most, narocito kad EU placa veliku vecinu troskova. Ali to je ipak najzad ucinjeno, sto jeste za hvalu. Iako ne cenim karijeriste i politicke preletace, moram priznati da ova ministarka Mihajlovic ostvaruje konkretne rezultate u pogledu izgradnje infrastrukture. To je narocito vidljivo kad se uporedi sa "rezultatima" nekih drugih ministara u vladi, recino raspevanog Dacica, mladog 5:0 Djurica ili tetkino dete Vulina. Svaka joj cast -- nije lako ostvariti ista u takvom drustvu.
Balsa Vukoja
Gospodjo, U nekoj zemlji bi ovakav most sagradili za 18 meseci a ne godina, za mnogo manje novca i na kraju mozda i kvalitetnije. Problem je samo sto mi nismo ta zemlja zbog" rupa "koje je nemoguce zapusiti ni apetita koje je moguce zadovoljiti. Tako da se donekle slazem sa vasom izjavom, fantasticno dostignuce.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.