Četvrtak, 05.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Gošu” guraju u stečaj

Погон за израду вагона у Смедеревској Паланци (Фото Танјуг)

Smederevska Palanka –  Privrednom sudu u Požarevcu 31. oktobra podnet je predlog za otvaranje stečajnog postupka nad Fabrikom šinskih vozila „Goša” iz Smederevske Palanke, saznaje „Politika”. Predlog nije podnelo rukovodstvo „Goše” već firma „ Kepital konsalting” iz Zemuna u svojstvu poverioca, rekao je za naš list Siniša Nedeljković, predsednik Privrednog suda Požarevac.

„Predlog  za otvaranje postupka stečaja je podnet po osnovu potraživanja u iznosu od 400.000 evra. Sud je 1. novembra doneo rešenje o pokretanju prethodnog stečajnog postupka za utvrđivanje razloga za otvaranje stečaja. Za 16. novembar je određeno  ročište radi raspravljanja o postojanju stečajnog razloga. Tada će sud odlučiti o uslovima za pokretanje stečaja”, objašnjava Nedeljković.

Firmi iz Zemuna kao predlagaču u skladu sa zakonom sud je naložio da uplati predujam za pokrivanje troškova pokretanja stečajnog postupka u iznosu od 700.000 dinara. Rok za uplatu ističe 7. novembra, a ukoliko predlagač ne bi uplatio ovaj iznos, predlog za otvaranje stečaja se odbacuje.

Vest o mogućem stečaju stigla je i u palanačku fabriku. Radnici su je primili kao „hladan tuš” nakon što su pre mesec i po dana prekinuli gotovo polugodišnji štrajk i konačno se vratili u pogone da rade.

„Do sada smo sve odradili kako treba, sve ide svojim tokom otkako smo prekinuli štrajk, ali evo sada je stigla ta vest kao grom iz vedra neba”, kaže Milan Vujičić, predsednik sindikata ASNS i bivši predsednik Štrajkačkog odbora.

Pravnici „Goše” najavili su da će osporiti zahtev zemunske firme koja ih je, kažu, obavestila da je otkupila potraživanje od slovačke ŽOS „Trnava”, bivšeg vlasnika fabrike šinskih vozila, odnosno njene ćerke firme „Zvolen”. Podsećaju da je ŽOS u aprilu prodala „Gošu” kiparskoj kompaniji „Lisnart holding limitid”, te da je novi vlasnik preuzeo i sva potraživanja.

„Svaki od poverilaca je mogao da podnese zahtev za stečaj, pa i država kao najveći poverilac, ali su svi bili strpljivi. Svi su znali da je ’Goša’ poslednji izdanak metalskog kompleksa  i  sigurno nije cilj države i drugih poverilaca da se ugasimo. Ovaj  poverilac se  pojavio, osnovao firmu i otkupio potraživanje, ne znam sa kojim interesom. Verovatno ne da ga naplati, jer  se nijedno potraživanje u stečaju ne naplaćuje u potpunosti. S obzirom  na to da je dug firme prevazišao vrednost kapitala nije jasno zašto su se odlučili da od našeg starog – novog vlasnika otkupe potraživanje i odmah pokrenu stečaj, osim da nas zatvore”, kazala je Mira Ružičić iz pravne službe „Goše”, izrazivši sumnju da je zemunska firma koja je osnovana pre dva meseca  uopšte platila potraživanje.

 Sindikati su pozvali predsednika države i premijerku da upotrebe ingerencije i spreče stečaj. Sve ovo, čulo se juče, događa se uoči zaključenja velikog ugovora sa iranskim partnerom o proizvodnji vagona i postolja, što bi obezbedilo stabilno višegodišnje poslovanje.

Podsećamo, štrajk je nakon pet i po meseci prekinut 19. septembra kada su uprava i zaposleni zaključili Sporazum o okončanju kolektivnog radnog spora posredstvom  miritelja Republičke agencije za mirno rešavanje radnih sporova. Svaki radnik, po rečima Milana Vujičića, primio je oko 240.000 dinara, uključujući i pomoć države.

 Radnici su 28. marta obustavili rad tražeći isplatu zarada od 2015. godine, uplatu doprinosa i poreza za četiri i po godine i povezivanje radnog staža i overu zdravstvenih knjižica.  Nakon okončanja štrajka,  spas za nekadašnjeg giganta šinskih vozila i 350 radnika viđen je u nastavku proizvodnje i prodaji vagona na domaćem i inostranom tržištu.

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

DAVID VOJINOVIC
Za vreme sankcija 90-tih, koje su bile uvedene protiv nase zemlje, obavljao sam dužnost pomoćnika generslnog direktora za razvoj i održavanje voznih sredstava u ŽTP-u Beograd.Tada(1992godine) smo mi u menadžmentu Železnice podržani od Vlade RS, u cilju spašavanja kompanije GOŠA FŠV, koja je uživala visoki rejting medju proizvodjačima šinskih vozila za putnički saobraćaj u bivšoj SFRJ i u svetu, odlučili da sa GOŠOM zaključimo Ugovor o kupovini 23 putničkih vagona tipa Z1 za brzine od 200 km/h vredan oko 35.000.000 EUR .U uslovima blokade kada je jedan broj stranih dobavljača opreme za ove vagone odbio isporuku, zahvaljujući velikom entuzijazmu i znanju zajedničkih timova inženjera GOŠE , Železnice, Peotetke Institituta "Kirilo Savić"i drugih, ovaj projekat je uspešno realizovan i vagoni su pusteni 2000 godine u saobraćaj. Železničari SRBIJE, nemojte dozvoliti da u današnjim uslovima ovaj kolektiv sa tradicijom u gradnji vagona više od 100g. ode u stečaj? David Vojinović
pera
Zar ne videste sta uraduse sa Galenikom. Zar treba da ostanemo bas bez svih fabrika koje smo imali jer ipak nemamo pare. Ako je tako neka se organizuje prikupljnje pomoci od onih koji imaju i kupuju banke ili prave filmove o sebi ali o drzavi ne misle nista jer ono sto im je trebalo oni su na vreme pribavili. Gde je danas bager da se vidi sta ovaj narod misli o privredi.
Срђан Д.Н.
Muradine, целом причом сте се трудили да кажете нешто супротно а у ствари сте рекли да је Гоша под тим „самоуправљањем” успешно производила и по целом свету профитабилно продавала вагоне класе „ролс-ројс” а са овом вашом новом производном филозофијом је преостало да п..не у чабар. Као што и јесте.
Срђан Д.Н.
Понекад помислим, да су куга и колера ѕавладале Србијом мање би штете направиле него све ове власти које су нам се задесиле од демократских промена.
Dragoje
Jos jedna vuciceva privatizaciona 'pobeda'. Posmatrajte sada kinesku Zelezaru Sm3derwvo kada im Evropska Komisija konacno podigne rampu na dampiranje celika ...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.