Nedelja, 22.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Tramp „častio” nemačke auto-gigante

Zbog afere „Dizelgejt” Folksvagen otpustio jednog direktora
(Фото: Спутњик)

Od našeg dopisnika
Frankfurt, Hajdelberg – Uprkos tome što se predsednik SAD Donald Tramp pohvalio time da će zahvaljujući njegovoj poreskoj reformi „95 odsto Amerikanaca plaćati manji ili u najgorem slučaju isti iznos poreza”, stanar Bele kuće zapravo je najviše obradovao korporacije pa čak i one koje je pre samo nekoliko meseci žestoko kritikovao, poput nemačkih automobilskih koncerna.

„Pogledajte samo te milione automobila koje Nemci prodaju u SAD. Strašno! Ali mi ćemo to da zaustavimo”, rekao je proletos Tramp u razgovoru sa šefovima institucije EU u Briselu da bi za nešto više od pola godine upravo tu za njega spornu nemačku industriju, kojoj je pretio carinama od 35 odsto, „častio” sa milijardama dolara samo za ovu godinu.

„Dajmler” i „Be-Em-Ve” su u saopštenjima čak izneli koliko ih je zapravo Tramp „častio” time što je porez korporacija smanjio sa 35 na 21 odsto.

„Smanjenje savezne poreske stope na korporativni prihod... povećaće neto prihod grupe u 2017. godini za oko 1,7 milijardi evra (više od dve milijarde dolara)”, saopštio je proizvođač „mercedesa”, dodajući da to neće uticati da njihov operativni profit u 2017, čime su praktično najavili da će višak uložiti u proizvodnju.

Dok je bavarski auto-gigant istakao da će „pozitivan uticaj” na njihov neto profit kompanije u 2017. biti između 950 miliona i 1,55 milijardi evra, najveći nemački automobilski koncern „Folksvagen” nije se oglašavao o ovome. Ova grupa se i dalje više bavi time kako da reši skandal „Dizelgejt” kada je otkriveno da su brojni proizvođači automobila u nova dizel-vozila ugradili softvere koji varaju koliki je pravi iznos emisije izduvnih gasova.

Nedeljno izdanje nemačkog najtiražnijeg tabloida „Bild” otkrilo je da je „Folksvagen” otpustio jednog od svojih direktora u američkoj podružnici, i to tako što mu je pismo sa otkazom poslao u ćeliju u zatvoru u Mičigenu, gde služi sedmogodišnju kaznu zatvora na koju je osuđen zbog saučesništva u aferi „Dizelgejt”.

Nekoliko šefova ovog koncerna je pred sudom zbog ove prevare, otkrivene pre dve godine, pri čemu je „Folksvagen” priznao da je softver koji lažira prave vrednosti izduvnih gasova ugradio u 11 miliona dizel-vozila, uključujući 600.000 vozila prodatih u SAD. U kontrolisanim uslovima na testiranjima vozila su bila naštelovana tako da poštuju ograničenja u emisiji azot-oksida, dok bi u toku uobičajene vožnje ispuštali 30 puta više ovog zagađivača vazduha nego što je dozvoljeno.

Osim Šmita, pred američkim sudom je osuđen i bivši inženjer „Folksvagena” Džejms Lijang, i to na 40 meseci zatvora i novčanu kaznu od 200.000 dolara za zločin koji je opisan kao skoro desetogodišnju zaveru „da se prevare američke regulatorne vlasti i klijenti Folksvagena”.

Ovaj nemački koncern je „Dizelgejt” koštao dosad oko 25 milijardi dolara u kaznama i odštetama kupcima u SAD, dok se i dalje suočava sa mogućim pravnim posledicama u Nemačkoj i ostatku sveta. U očiglednom pokušaju da opere obraz „Folksvagena” u Nemačkoj, generalni direktor ovog koncerna Matijas Miler je za diseldorfski poslovni dnevnik „Handelsblat” izjavio da bi nemačka vlada trebalo da razmotri ukidanje subvencija na dizel-gorivo, što podstiče kupce da kupuju dizel-vozila. Prvi čovek kompanije, koja je dobrim delom zaslužna za popularnost dizelaša, sada kaže da bi taj novac „mogao da bude znatno uložen u promociju ekoloških voznih tehnologija”. Olakšice za dizel su u prošloj godini, prema podacima Savezne agencije za zaštitu životne sredine, iznosile oko 7,8 milijardi evra.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jole
Glavni efekat Trampove poreske reforme ce biti da zbog smanjenog korporativnog poreza Americke kompanije vrate proizvodne kapacitete u Ameriku a cime ce glavni dobitnici biti ne samo oni koji su izgubili radna mesta u globalizaciji vec ce se to odraziti na porast cene rada (vise radnih mesta a isti broj radnika znaci posladovci ce morati da placaju bolje). Glavni gubitnik ce pak biti Kina koja gubi Americke fabrike i pristup visokim tehnologijama. To sto ce Americki bogatasi postati jos bogatiji je ne menja gornje jer belosvetski bogatasi ionako uvek nadju nacina putem vestih knjigovodja manipulisu poreski sistem (koja milijarda gore dole za bogatase ne znaci nista obicnom coveku osim ako nije zadrti levicar). Nemacki auto giganti su ionako na putu da postanu patuljci jer Americki Tesla automobili su vodeca snaga u tehnologijama elektricnih automobila koji su pak buducnost auto industrije.
MilanM
Naivan komentar. Ni jedna americka korporacija koja ima pogone u Kini nece iste zatvoriti jer ni jedan americki radnik ne moze biti placen manje od kineskog. Iako je u Kini srednja klasa u porastu - a samim tim i cena rada - sve je to jos uvek daleko od standarda i cena koje vladaju u SAD. Visoke tehnologije vise nisu problem Kini jer ih i sama razvija. Sve mere koje americki predsednik provodi ce biti kratkog daha, nedavno je i Janet Yellen, predsednica borda guvernera Federalnih Rezervi, izjavila da nece vise biti jeftinog dolara (iako ga ni pre, ruku na srce, nije bilo). Tesla Motors jeste u usponu ali je pravi patuljak u odnosu na japanske i nemacke proizvodjace automobila i proci ce jos dosta vremena pre nego sto postane znacajan igrac na sceni. Ja im drzim palceve jer to je buducnost, ali suocavaju se sa problemima. Samo poredjenja radi, Tesla Motors je imao ukupnu cistu dobit 1.559.257 dolara u 2016 a Toyota 51.583.000. To su podaci sa NASDAQ-a.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.