Ponedeljak, 16.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Mon ami koncesija

Ne zna se šta su ponudili i kako su rangirana preostala tri konzorcijuma koja su učestvovala na tenderu za koncesiju Aerodroma „Nikola Tesla”. – Zorana Mihajlović kaže da će biti objavljeno kada istekne rok za žalbe
(Фото А. Васиљевић)

Pet dana je prošlo od kada je javnost saznala da je francuski „Vansi” ponudio najbolje uslove za koncesiono upravljanje Aerodrom „Nikola Tesla”. Ali, krajnje je neobično da niko nije saopštio kako su rangirani i šta su nudili ostali učesnici na tenderu.

Osim Francuza u finalu su se takmičila tri konzorcijuma: švajcarsko-francuski („Merdijam istern Jurop investments”, aerodrom iz Ciriha i „Efaž”), indijsko-grčki („GMR infrastrakčer limitid” i „Terna”) i južnokorejsko-tursko-kiparski („Inčion internešenel erport korporejšn”, „Jitirimlari veisletme” i „VTB kapital infrastrakčr”).

Ministarka Zorana Mihajlović je, pre dva dana, rekla da će ime drugoplasiranog ponuđača biti objavljeno kada bude završen zakonom utvrđeni rok za žalbe. U ministarstvu za „Politiku” pojašnjavaju da su ponude dostupne ostalim učesnicima na tenderu. Šta je tačno ponudio pobednik biće objavljeno posle potpisivanja ugovora, navode u ministarstvu.

Za „Vansi” se zna da planira da plati jednokratnu naknadu od 501 milion evra, zatim godišnju koja će se kretati od 4,3 do 16 miliona evra sa projektovanim rastom putnika, kao i da će u razvoj aerodroma uložiti 732 miliona evra.

Saopštili su i to da im je cilj da omoguće „Er Srbiji” da ponudi nove letove na dužim rutama, ali i da uspostave partnerstvo sa više od 200 avio-kompanija da bi se dodatno povećao saobraćaj i povezanost aerodroma.

Ovaj francuski konglomerat odavno je bacio oko na Aerodrom „Nikola Tesla”, čak i kada se nije znalo da li će on biti privatizovan ili će biti dat pod koncesiju. Po povratku srpske delegacije iz Pariza u julu 2014. gradonačelnik Siniša Mali rekao je da tamošnje firme nameravaju da grade metro u Beogradu, podzemne garaže, novu deponiju u Vinči, kao i da razmišljaju o koncesiji za aerodrom.

– Dve francuske kompanije zainteresovane su za učešće na tenderu za deponiju Vinča, a jedna za koncesiju aerodroma – dodao je gradonačelnik.

Nedugo potom, „Politika” je saznala da je upravo „Vansi” interesent za aerodrom. To se sve dešavalo uoči posete tadašnjeg francuskog premijera Manuela Valasa, kada je u Beograd doputovao sa grupom francuskih privrednika spremnih da ulažu ovde.

Kada je pre mesec dana predsednik Srbije bio gost u Jelisejskoj palati, na svečanom ručku koji je francuski predsednik Emanuel Makron priredio za šefove država i vlada (učesnike konferencije o klimi u francuskoj prestonici), svi domaći mediji su preneli da je Makron srpskog kolegu dočekao sa „mon ami, Aleksandar”. Ali malo ko je obratio pažnju na detalj iz Makronovog pisma u kojem on potvrđuje da će posetiti Srbiju. Govoreći o ekonomskim odnosima, koji su „nedavno ojačali, a to je znak interesovanja francuskih preduzeća za srpsko tržište i za perspektive ekonomskog rasta Srbije” on u pismu navodi sledeće:

„Po tom pitanju, želim da privučem Vašu pažnju na kvalitet francuske ponude u sektoru infrastrukture, posebno urbane i aerodromske i u oblasti energetike. Više francuskih preduzeća su pozicionirana za velike ugovore u Srbiji u tim oblastima”.

Dan pošto je objavljeno da je „Vansi” ponudio najbolje uslove za koncesiono upravljanje aerodromom saopšteno je da su predsednika Srbije i predsednik Francuske razgovarali telefonom o evropskom putu Srbije.

Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta, kaže da nema ništa protiv takvih intervencija. Naprotiv. One su čak i poželjne. Sve velike države lobiraju za svoju privredu. I posao predsednika država jeste upravo ovo što rade Vučić i Makron, smatra Savić.

– Ako je bivši američki predsednik mogao da ide kod saudijskog kralja i nudi „Boingove” putničke avione za 50 milijardi dolara zašto ne može francuski predsednik da se raspituje i ukazuje na zainteresovanost francuskih firmi za investiranje u Srbiji. Svi se sećamo iznenadne posete državnog sekretara SAD Kolina Pauela Beogradu, koji je došao da izjavi saučešće porodici ubijenog premijera Zorana Đinđića. Njegova poseta dogodila se dan pošto je „Sartid” prodat američkom „Ju-Es stilu” – navodi Savić.

Mediji ovih dana poklanjaju veliku pažnju Makronovoj poseti Kini. Rojters navodi da je on trenutno najsnažniji glas u Evropi, u odsustvu nemačkog i britanskog vođstva.

Makron u Pekingu boravi sa delegacijom od 50 najvećih biznismena među kojima su čelnici „Erbasa”, BNP „Paribasa”. On se nada da će veće otvaranje Kine omogućiti smanjivanje trgovinskog deficita od 30 milijardi dolara na štetu Francuske. Kina planira da kupi od „Erbasa” 184 aviona, pohvalio se juče francuski predsednik učinkom pregovora. „Kineski predsednik Si Đinping je rekao da će njegova vlada voditi računa o očuvanju jednake zastupljenosti evropskog ’Erbasa’ i američkog ’Boinga’”, rekao je Makron, a prenosi agencija AP.

Komentari16
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Aranđel Mihajlović
U francuskim medijima se navodi da je firma ,, Vensi '' potpisala samo ugovor o namerama . A do potpisivanja konačnog ugovora i uplate novca moraju da se usaglase o više bitnih stvari . Domaći izvori navode da Francuzi nisu zadovoljni saobraćajnim vezama aerodroma sa gradom . Gradiće se nove saobraćajnice , ali se ne zna da li će ih projektovati Francuzi , ili će samo tražiti neke izmene od domaćih projektanata .
Provision
Kao sa Ikea om ,sve drzava a oni kinesku robu ovamoa proifit onamo...
Dakic ZELJKO
Sta uopste i komentarisati,kada je "Beograd na vodi",uz rusenje u Savamali nepoznatih IDIOTA sa fantomkama i dalje neispitana TABU tema!Ako se grade visespratnice,posao u svetu svugde kontrolise financijska mafija,a ovde direktno PREDESEDNIK sa gradonacelnikom uzima dobru proviziju!A KORISTE Skupstinu i Lex specijalis,uz glasanja na zvonce,da dobiju posao!Ko moze da veruje u bajke o izgubljenim licnim kartama i falsifikovanim potpisima,ovo je drzava kojoj vladaju direktno bate i kumovi!Sve kontrolisu njihovi ljudi i policiju i sudstvo i BIU,a prodaju nam maglu o borbi protiv korupcije i tajkuna!PRODATI uspesan aerodrom je zloupotreba vlasti,sa dobrom zaradom od provizije!No kome mozemo da se obratimo da taj problem objasni i krivce zatvori,kada su i U SUDSTVU i policiji samo bate i kumovi!
Miša
Pošto je u ovom sistemu radna snaga i u ovoj zemlji roba neka komentator objavi a i administrator dopusti da se prikaže koliko za isti rad ista firma u domicilu i kod nas plaća za rad.
Илија З. Лукић
@ "Несо", своје комплексе чувај за себе. Србија је имала око 3000 фабрика, рентабиних, до 2001. када је ДОС донео криминални Закон о приватизацији, по западним изворима. Производиле су по ЈУС стандарду који је био стрикт. поштован, јер су постојале независне инспекције, које су могле да бану у пола ноћи, јер су и инспекц. као и фирме, биле наше. Фабрике су испариле а само залихе које су имале, биле су веће вредности од цене компл. фабрике. Тако се десило да је вше од 50 милијарди долара однето у офшор регионе, на приватне рачуне. Да је испуњено предизборно обећање да ће се тај новац вратити а лопови бити кажњени, Србија не би морала да продаје и црно испод нокта, а поставља се питање шта је ново на реду да се прода, од стратешких ресурса - да поједемо и попијемо. 3,14! (ово је псовка на културан начин).
dr Slobodan Devic
Ja tebi serdare, ti meni vojvodo, a ...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.