Petak, 21.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Građani prate policiju na društvenim mrežama

Nakon naloga na „Instagramu” i kanala na „Jutjubu”, MUP nedavno otvorio i zvaničnu stranicu na „Fejsbuku”

U opisu posla policije je da prati sumnjive osobe, međutim, razvojem tehnologije danas je i građanima dostupno da prate čuvare reda, ali samo na društvenim mrežama. Ministarstvo unutrašnjih poslova je pre desetak dana otvorilo zvaničnu stranicu na „Fejsbuku”, a u prvih nedelju dana ovaj profil lajkovalo je više od 800 ljudi. Pratioci su uglavnom zaposleni u MUP-u, članovi njihovih porodica i prijatelji, ali i prosečni građani i pojedini novinari. Ovu stranicu održavaju zaposleni u odeljenju za medije i komunikacije MUP-a, a u policiji navode da su se na ovaj korak odlučili kako bi građane bolje informisali o najznačajnijim aktivnostima policije. Na stranici je već postavljeno nekoliko priča o podvizima, humanim gestovima i zanimljivim hobijima policijskih službenika.

„Imaćemo i dosta priča i slika sa terena kojima želimo da upoznamo građane kako izgleda svakodnevni rad policajaca. Zanimljivi video-spotovi prikazaće organizacione jedinice u MUP-u, rezultate našeg rada, kao i planove koji se tiču unapređenja rada ministarstva. Na stranici ćemo postavljati i servisne informacije koje su važne za građane”, kažu u policiji.

 

Saša Đorđević, istraživač Beogradskog centra za bezbednosnu politiku navodi za „Politiku” da je stranica MUP-a na „Fejsbuku” dobra stvar i u skladu sa savremenim trendovima policijskog rada, pre svega u razvoju koncepta policije u zajednici.

„Osam od deset policija u SAD koristi društvene mreže za komunikaciju sa građanima, ali i za istrage. Društvene mreže su se pokazale kao korisno sredstvo komunikacije u kriznim situacijama, kao što su bili nasilni protesti u Londonu 2011. ili tokom terorističkog napada u Berlinu prošle godine. I u Srbiji tokom šest dana poplava pre skoro četiri godine, zabeleženo je više od pola miliona tvitova kako bi građani dobili na vreme korisnu informaciju”, kaže Đorđević.

Prema raspoloživim podacima u našoj zemlji postoji više od 4,5 miliona „Fejsbuk” korisnika, dok je internet saobraćaj u stalnom porastu. Više od 60 odsto populacije koristi internet. To je mnogo šansi za policiju koje može da iskoristi radi unapređenja komunikacije sa građanima i povećanje poverenja.

„Sada je rano govoriti o efektima i promenama s obzirom na to da je profil tek otvoren. Još se ne zna šta će biti u centru pažnje, koje su ciljne grupe i na kakvim informacijama će MUP insistirati: servisnim, promotivnim, i najvažnije kako će uključiti građane jer je ’Fejsbuk’ mreža koja podrazumeva dvostranu komunikaciju.

Osam od deset policija u SAD, koristi društvene mreže za komunikaciju sa građanima, ali i za istrage

Za sada je okačeno desetak postova i postoje komentari građana, ali su izostali odgovori MUP-a što nije dobro. Takođe, promotivni video koji je u naslovu stranice na ’Fejsbuku’ trebalo bi da promoviše vrednosti policije u zajednici i partnerstvo policajaca i građana, a ne oklopna vozila, puške, pucnjavu, marširanje, helikoptere. Takve stvari više priliče vojsci, a ne policiji”, smatra Saša Đorđević.

Nedavno otvorena stranica na „Fejsbuku” nije prvi izlet MUP-a na društvene mreže. Policija već ima zvanični nalog na „Instagramu” koji sada prati više od 12.000 ljudi. Ministarstvo je na ovoj mreži podelilo više od 500 fotografija i video-snimaka. Takođe, MUP već duže vreme kao platformu za plasiranje informacija, pre svega snimaka, koristi i „Jutjub”. Zvanični kanal MUP-a na ovoj popularnoj mreži broji više od 7.000 pratilaca.

Mile Lazarević, zamenik predsednika Sindikata srpske policije (SSP), kaže da je ulazak MUP-a u svet interaktivnih društvenih mreža za pohvalu.

„Smatramo da ministarstvo konačno počinje da ide u korak sa vremenom i svetskim trendovima. Mnoge policije u svetu, pre svega u SAD, odavno su prepoznale prednosti direktne komunikacije sa građanima, ali i sa zaposlenima. ’Fejsbuk’ je platforma na kojoj većina stanovništva provodi i po nekoliko sati dnevno i dobar je način za plasiranje najvažnijih vesti iz domena MUP-a, aktivnosti ministra i ministarstva, ali i pojedinih službi i konkretnih policijskih službenika”, navodi Lazarević.

Naš sagovornik dodaje da dugogodišnje iskustvo Sindikata srpske policije u komunikaciji sa članovima na društvenim mrežama, kao i porast broja članova sindikata, na najbolji način govore u korist izlaska na društvene mreže ozbiljnih organizacija ali i državnih organa.

„Posle ’Jutjub’ kanala, naloga na ’Instagramu’ i stranice na ’Fejsbuku’, verujemo da će sledeći korak MUP-a biti izrada aplikacije za mobilne telefone i druga sredstva komunikacije”, zaključuje Mile Lazarević.

 

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.