Nedelja, 05.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

RTS Evropskoj federaciji: Neosnovane kritike dela opozicije o nejednakom medijskom tretmanu

„Dok je partija Dragana Đilasa bila na vlasti, on je inaugurisao prostorije Narodne kancelarije, čiji je bio direktor, usred predizborne tišine, manje od 24 sata pre izbora iako Kancelarija ni iz daleka nije bila spremna za otvaranje i rad je istinski počela mnogo kasnije”
Зграда РТС (Фото Д.Ј.)

Radio-televizija Srbije (RTS) odbacila je danas kao neosnovane kritike dela opozicije u Srbiji koja se, zbog navodno neravnopravnog tretmana u izveštavanju Javnog servisa, žalila Evropskoj federaciji javnih emitera (EBU).

Odgovarajući na pismo federacije čiji je član, RTS je naveo da ne negira u potpunosti tvrdnju opozicije da u programima Javnog servisa više pažnje posvećuje vladajućoj koaliciji ali je i dodao da treba praviti razliku između obaveznog predstavljanja kandidata, partija i pojedinaca u kampanji i dela u kome RTS „obaveštava javnost o događajima koji su važni za građane a ne moraju, ali i mogu, biti povezani sa izborima”.

„Što se tiče obaveznog dela koji je propisan izbornim zakonom i relevantnim pravilima regularotnog tela, sve partije su uvek bile predstavljene pođednako. Do u sekund. Posmatračke misije OEBS-a i svi ostali međunarodni i domaći posmatrači izbora redovno su tu činjenicu konstatovali i podaci o tome se lako mogu proveriti u njihovim izveštajima”, naveo je RTS.

Odgovarajući na tvrdnju dela opozicije da vladajuće partije intenziviraju svoje državničke aktivnosti uoči izbora kako bi pred glasanje povećale svoju popularnost, RTS je naveo da takva praksa postoji već decenijama i da se redovno pominje u izveštajima OEBS-a.

„Dok je partija Dragana Đilasa bila na vlasti, on je inaugurisao prostorije Narodne kancelarije, čiji je bio direktor, usred predizborne tišine, manje od 24 sata pre izbora iako Kancelarija ni iz daleka nije bila spremna za otvaranje i rad je istinski počela mnogo kasnije”, piše u odgovoru.

Javni servis je u pismu naveo podatke Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) po kojima je tokom kampanje uoči prošlogodišnjih predsedničkih izbora, manje izveštavao o predizbornim aktivnostima predsedničkog kandidata vladajuće stranke Aleksandra Vučića od ostalih velikih emitera.

„Aktivnostima Aleksandra Vučića u njegovom tadašnjem svojstvu predsednika Vlade, RTS je posvetio 6.000 sekundi, TV Pink 17.700 a ostali emiteri 6.000 sekundi. Tokom te kampanje premijer Vučić se sastao sa nemačkom kancelarkom Angelom Merkel i ruskim predsednikom Vladimirom Putinom i učestvovao je na nekoliko važnih međunarodnih skupova na kojima su razmatrane teme od najvećeg značaja za našu zemlju poput evropskih integracija, rešenja problema Kosova i Metohije. Otud te dodatne sekunde”, piše u odgovoru RTS-a.

Navodeći da su svi regionalni, „pa čak i evropski” mediji naširoko izveštavali o poseti predsednika Srbije Aleksandra Vučića Hrvatskoj, RTS je upitao da li je trebao da ignoriše tu posetu „zato što se približavaju beogradski izbori”.

„Oni koji tvrde da je poseta namerno tempirana tako da se desi uoči izbora i posluži u svrhu kampanje treba da znaju da RTS nema baš nikakav uticaj na predsednicu Hrvatske i njenu odluku kada će da pošalje poziv predsedniku Srbije. Jedni što mi možemo je da objektivno i kritički izveštavamo o događaju, naveo je RTS.

Povodom kampanje za predstojeće izbore u Beogradu, RTS je naveo da je napravio pravila koja su uglavnom replika pravila sa republičkih izbora, „iako Regulatorno telo u Srbiji nije propisalo pravila za predstavljanje kandidata/lista koja bi se odnosila na javni servis jer je smatralo da lokalnim izborima treba da se bave lokalni mediji”.

„Kada sve liste budu proglašene, počećemo isti ciklus predstavljanja lista kakav smo imali pred parlamentarne izbore u Srbiji 2012. godine, 2014. godine i 2016 godine. Organizovaćemo četiri velike debate u emisiji 'Reč na reč' u kojima će predstavnici svih lista učestvovati ravnopravno. Voditelj RTS-a svima će postavljati ista pitanja i oni će imati isto vreme na raspolaganju da na pitanja odgovore”, piše u odgovoru Javnog servisa.

RTS je najavio i da će emitovati i dve debate u kojima će stavove sučeliti predstavnici osam lista koje po istraživanjima javnog mnjenja imaju najviše podrške birača kao i da će svaka lista, u jednakom trajanju, biti predstavljena u Beogradskoj hronici.

Reagujući na protest dela opozicije ispred zgrade RTS-a sa koga je upućen zahtev za smenu generalnog direktora te medijske kuće, Javni servis je naveo da je tom skupu prisustvovalo oko 900 stranačkih aktivista koji su ostavku tražili „zbog jedne netačne vesti koja nikada nije emitovana ni na jednom programu RTS-a a događaj na koji se vest odnosi desio se u vreme dok prozvani generalni direktor još nije ni radio u RTS-u”, piše u odgovoru Evropskoj federaciji javnih emitera (EBU).

Nosilac liste „Beograd odlučuje, ljudi pobeđuju” Dragan Đilas uputio je ranije pismo Evropskoj federaciji javnih emitera (EBU) u kojem je naveo da su se Radio-televizija Srbije (RTS) i Radio-televizija Vojvodine pretvorili u propagandno glasilo vladajuće Srpske napredne stranke. Đilas je u pismu naveo da se uređivačka politika Javnog servisa Srbije nije promenila, uprkos pismima opozicionih stranaka, sastanku sa Upravnim odborom RTS i protestu građana zbog neujednačenog izveštavanja o izbornim aktivnostima svih učesnika, već se i dalje favorizuje vladajuća koalicija čime se direktno dovodi u pitanje funkcija Javnog servisa i legitimitet predstojećih izbora.

(Beta)

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Саша Јовановић
Није српски - фолирати... Или "правити се блесав", другим речима. Али то су само емисије, празне речи...
Jovan
Od ukupno 2215 analiziranih objava, u periodu od 2. oktobra 2017. godine do 15. januara 2018. godine, predstavnici vlasti bili su zastupljeni skoro četiri puta više u medijima nego predstavnici opozicije, dok su zabeleženi i slučajevi tzv. funkcionerske kampanje."Koristeći privilegiju redovnog obavljanja državničkih poslova, iskoristili su u punoj meri i mogućnost uticaja na biračko telo. Tako da odgovor o „intenzivirtanim drzavnickim aktivnostima“ jeste perfidna zamena teza jer je prilikom svakog obracanja nakon drzavnickih aktivnosti Vucic koristio priliku da se napljuje po opoziciji. Hvala vam na postovanju demokratskog prava na slobodno izrazavanje.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.