Autobuska stanica u Bloku 42 za godinu i po dana
Jedan pored drugog, novobeogradski blokovi 42 i 67 izgledaju kao prosjak i kraljević. Prostor oivičen Bulevarom Milutina Milankovića i ulicama Marka Hristića, Đorđa Stanojevića, Jurija Gagarina i Antifašističke borbe godinama je zapušten i nereprezentativan, za razliku od prvog komšije kog krase moderne stambene zgrade, tržni centar i poslovna zdanja. Ovaj kontradiktoran prizor u novobeogradskim kvartovima će se, ako ne bude nepredviđenih problema, znatno promeniti za oko godinu i po dana kada bi u Bloku 42 trebalo da nikne moderno autobusko stanično zdanje, a u njegovoj okolini i komercijalni i poslovni sadržaji.
Prvi primetni radovi na kompleksu buduće savremene BAS-ove stanice krenuli su početkom nedelje. Ispod nadvožnjaka u Bloku 42 počela je gradnja aneksa stanice koji će, kada ona bude gotova, biti njena veza sa železničkom. Gotovo istovremeno, počela je i prva faza uređenja samog staničnog kompleksa, odnosno sređivanje peronskog prostora. U toku je raščišćavanje terena koje će, kako su nadležni istakli prilikom obilaska placa u Bloku 42, trajati mesec, mesec i po dana i podrazumeva uklanjanje 20.000 kubnih metara šuta, a potom će krenuti izgradnja perona.
– Na novoj stanici će se na jednom mestu ukrštati međugradski, međumesni i turistički saobraćaj. Površina stanice biće 13.000 kvadratnih metara, dok je vrednost radova oko 25 miliona evra. Grad Beograd ulaže zemljište, a BAS novac. Za 18 meseci, na ovom prostoru biće nova moderna autobuska stanica. Preseljenjem stanice biće omogućeno „Beogradu na vodi” da uđe u novu fazu razvoja – naveo je gradonačelnik Siniša Mali.
U drugoj fazi predstoji gradnja stanične zgrade za koju će Saobraćajni institut CIP idejni i glavni projekat završiti za dva do tri meseca, potvrdili su nam u CIP-u. Kada se u obzir uzmu sve neophodne procedure, početak gradnje glavnog staničnog objekta može se očekivati za oko pola godine.
Arhitekta Vladimir Lojanica, koji je osvojio prvu nagradu na međunarodnom konkursu za stanični kompleks, ukazao je da će se na ovom prostoru objekti komercijalnog karaktera prostirati na ukupnoj površini od 180.000 kvadratnih metara i da će se graditi u fazama.
Putnike koji koriste i autobuski i železnički prevoz, a kojima je odgovaralo saobraćajno čvorište u Savskom amfiteatru, brine kako će ubuduće presedati sa jedne vrste prevoza na drugi. Odgovor je – jedna od glavnih presedačkih tačaka biće baš u Novom Beogradu. Železnička stanica u ovoj opštini, koja će sa autobuskom biti povezana aneksom, u planu modernog Beogradskog železničkog čvora viđena je za jednu od četiri ravnopravne zajedno sa „Prokopom”, Zemunom i Rakovicom.
Da bi to i postala, ona svakako mora da bude preuređena i da dobije dodatne sadržaje. Njeno „osveženje” predviđeno je u okviru obnove pruge „Beograd centar” – Stara Pazova, čija je rekonstrukcija započeta krajem 2017. Železnička stanica „Novi Beograd” je važna jer njome prolazi „BG voz” od Batajnice do Ovče, koja je veza perifernih i centralnih delova grada, ali i vozovi iz pravca Šida, Subotice, Novog Sada, kao i dobar deo međunarodnih.
Ali, putnici iz unutrašnjosti koji godinama Savski amfiteatar koriste kao presedačku tačku sa vozova na autobuse, odnosno sa Glavne železničke na BAS-ovu stanicu, već ovog leta moraće da se odviknu od toga. Od prvog julskog dana, Glavna železnička, kako je nedavno najavljeno, više neće biti u funkciji. Taj posao preuzeće nedovršeni „Prokop” kome fale komercijalni sadržaji, deo pristupnih saobraćajnica, peron i deo ploče, znatno bolja veza sa gradskim javnim prevozom, ali pre svega stanična zgrada. Početak gradnje te zgrade samo za naš list nadležni su najavljivali u više navrata, ali za sada taj posao nije ni na vidiku.
Jedino što je izvesno da će za nešto više od godinu i po javni saobraćaj u potpunosti napustiti Savski amfiteatar. Međugradski i turistički autobusi, ali i „Lastini” prigradski, od tada će sigurno kretati iz Bloka 42. Putnici treba da budu spremni da se, kao i do sada, u hodu mogu menjati planovi. Tako ne bi bilo iznenađenje da se, čim budu izgrađeni aneks u Bloku 42 i prvi peroni, tamo prebaci deo polazaka sa sadašnjeg BAS-a.
Aneks – moguća privremena stanična zgrada
Priča o gradnji aneksa buduće glavne autobuske stanice u Bloku 42 u prethodnih godinu i po imala je zaplete kao meksičke telenovele. Samo krajem prošle godine nezvanično se moglo čuti da se od njegove gradnje odustaje i da će odmah krenuti uređenje staničnog kompleksa, ali je po svemu sudeći opet napravljen zaokret. Kao što je prvobitno i najavljeno, aneks, koji finansira grad, podići će lazarevački „Bauvesen”. Ovaj objekat pominjan je kao moguća privremena stanična zgrada dok se ne uredi ceo kompleks.
Umesto „buvljaka” – ritejl park
Ideja nadležnih je i da se nađe i dugoročno rešenje za obližnji „buvljak” na Novom Beogradu. Kako je ovih dana ukazao gradski menadžer Goran Vesić, za „buvljak” će biti pronađena nova lokacija i zakupci će na vreme biti obavešteni o tome. Plan je da se napravi moderan ritejl park na otvorenom gde će prodavci imati bolje uslove.
Подели ову вест








Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.