Petak, 01.07.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Autobuska stanica u Bloku 42 za godinu i po dana

Počela prva faza uređenja kompleksa, odnosno sređivanje peronskog prostora – U toku je raščišćavanje terena koje će trajati oko mesec i po i koje podrazumeva uklanjanje 20.000 kubnih metara šuta
(Фото Танјуг)

Jedan pored drugog, novobeogradski blokovi 42 i 67 izgledaju kao prosjak i kraljević. Prostor oivičen Bulevarom Milutina Milankovića i ulicama Marka Hristića, Đorđa Stanojevića, Jurija Gagarina i Antifašističke borbe godinama je zapušten i nereprezentativan, za razliku od prvog komšije kog krase moderne stambene zgrade, tržni centar i poslovna zdanja. Ovaj kontradiktoran prizor u novobeogradskim kvartovima će se, ako ne bude nepredviđenih problema, znatno promeniti za oko godinu i po dana kada bi u Bloku 42 trebalo da nikne moderno autobusko stanično zdanje, a u njegovoj okolini i komercijalni i poslovni sadržaji.

Prvi primetni radovi na kompleksu buduće savremene BAS-ove stanice krenuli su početkom nedelje. Ispod nadvožnjaka u Bloku 42 počela je gradnja aneksa stanice koji će, kada ona bude gotova, biti njena veza sa železničkom. Gotovo istovremeno, počela je i prva faza uređenja samog staničnog kompleksa, odnosno sređivanje peronskog prostora. U toku je raščišćavanje terena koje će, kako su nadležni istakli prilikom obilaska placa u Bloku 42, trajati mesec, mesec i po dana i podrazumeva uklanjanje 20.000 kubnih metara šuta, a potom će krenuti izgradnja perona.

– Na novoj stanici će se na jednom mestu ukrštati međugradski, međumesni i turistički saobraćaj. Površina stanice biće 13.000 kvadratnih metara, dok je vrednost radova oko 25 miliona evra. Grad Beograd ulaže zemljište, a BAS novac. Za 18 meseci, na ovom prostoru biće nova moderna autobuska stanica. Preseljenjem stanice biće omogućeno „Beogradu na vodi” da uđe u novu fazu razvoja – naveo je gradonačelnik Siniša Mali.

Stanica:
13.000 kvadratnih metara površina stanice25.000.000 evra je vrednost radova18 meseci je rok da se izgradi moderna autobuska stanica180.000 kvadratnih metara biće za komercijalne sadržaje

U drugoj fazi predstoji gradnja stanične zgrade za koju će Saobraćajni institut CIP idejni i glavni projekat završiti za dva do tri meseca, potvrdili su nam u CIP-u. Kada se u obzir uzmu sve neophodne procedure, početak gradnje glavnog staničnog objekta može se očekivati za oko pola godine.

Arhitekta Vladimir Lojanica, koji je osvojio prvu nagradu na međunarodnom konkursu za stanični kompleks, ukazao je da će se na ovom prostoru objekti komercijalnog karaktera prostirati na ukupnoj površini od 180.000 kvadratnih metara i da će se graditi u fazama.

Putnike koji koriste i autobuski i železnički prevoz, a kojima je odgovaralo saobraćajno čvorište u Savskom amfiteatru, brine kako će ubuduće presedati sa jedne vrste prevoza na drugi. Odgovor je – jedna od glavnih presedačkih tačaka biće baš u Novom Beogradu. Železnička stanica u ovoj opštini, koja će sa autobuskom biti povezana aneksom, u planu modernog Beogradskog železničkog čvora viđena je za jednu od četiri ravnopravne zajedno sa „Prokopom”, Zemunom i Rakovicom.

Da bi to i postala, ona svakako mora da bude preuređena i da dobije dodatne sadržaje. Njeno „osveženje” predviđeno je u okviru obnove pruge „Beograd centar” – Stara Pazova, čija je rekonstrukcija započeta krajem 2017. Železnička stanica „Novi Beograd” je važna jer njome prolazi „BG voz” od Batajnice do Ovče, koja je veza perifernih i centralnih delova grada, ali i vozovi iz pravca Šida, Subotice, Novog Sada, kao i dobar deo međunarodnih.

Ali, putnici iz unutrašnjosti koji godinama Savski amfiteatar koriste kao presedačku tačku sa vozova na autobuse, odnosno sa Glavne železničke na BAS-ovu stanicu, već ovog leta moraće da se odviknu od toga. Od prvog julskog dana, Glavna železnička, kako je nedavno najavljeno, više neće biti u funkciji. Taj posao preuzeće nedovršeni „Prokop” kome fale komercijalni sadržaji, deo pristupnih saobraćajnica, peron i deo ploče, znatno bolja veza sa gradskim javnim prevozom, ali pre svega stanična zgrada. Početak gradnje te zgrade samo za naš list nadležni su najavljivali u više navrata, ali za sada taj posao nije ni na vidiku.

Jedino što je izvesno da će za nešto više od godinu i po javni saobraćaj u potpunosti napustiti Savski amfiteatar. Međugradski i turistički autobusi, ali i „Lastini” prigradski, od tada će sigurno kretati iz Bloka 42. Putnici treba da budu spremni da se, kao i do sada, u hodu mogu menjati planovi. Tako ne bi bilo iznenađenje da se, čim budu izgrađeni aneks u Bloku 42 i prvi peroni, tamo prebaci deo polazaka sa sadašnjeg BAS-a.

Aneks – moguća privremena stanična zgrada

Priča o gradnji aneksa buduće glavne autobuske stanice u Bloku 42 u prethodnih godinu i po imala je zaplete kao meksičke telenovele. Samo krajem prošle godine nezvanično se moglo čuti da se od njegove gradnje odustaje i da će odmah krenuti uređenje staničnog kompleksa, ali je po svemu sudeći opet napravljen zaokret. Kao što je prvobitno i najavljeno, aneks, koji finansira grad, podići će lazarevački „Bauvesen”. Ovaj objekat pominjan je kao moguća privremena stanična zgrada dok se ne uredi ceo kompleks.

Umesto „buvljaka” – ritejl park

Ideja nadležnih je i da se nađe i dugoročno rešenje za obližnji „buvljak” na Novom Beogradu. Kako je ovih dana ukazao gradski menadžer Goran Vesić, za „buvljak” će biti pronađena nova lokacija i zakupci će na vreme biti obavešteni o tome. Plan je da se napravi moderan ritejl park na otvorenom gde će prodavci imati bolje uslove.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Darko
Kako ce izgledati peronska karta na ovoj novoj stanici, nije valjda da je nisu dizajnirali, spremili, pokazali ?! :O
beogradjanka
Mozda treba da imamo 2 autobuske stanice jednu na Novom Beogradu,a jednu kod zeleznicke stanice Prokop.
Vucitrn
Najgore moguce mesto za autobusku stanicu! Ne samo da ce autobusi muku muciti da se ukluce u saobracaj, vec ce i onako zagusene saobracajnice (trenutno sve nabrojane osim Milutina Milankovica) jos vise zagusiti i do kraja potpuno obesmisliti sve donedavne prednosti sirokih novobeogradskih ulica koje se sada, zbog enormnog uvecanja i stambenih i poslovnih zgrada, petvaraju u parkiralista i celodnevne saobracajne cepove. Samo je jos autobuska stanica nedostajala da upotpuni svakodnevni kolaps u saobracajnim spicevima, a i izvan njega!
Zoran Markovic
Bice zavrsena za godinu i po dana, a svecano otvaranje ce biti zajedno sa otvaranjem Beogradskog Metroa. Zar ne?
Mikajlo
Zastrasujuce koliko je neprakticno arhitektonsko resenje na slici. Ako to bude izgled buduce stanice znaci da cemo se I dalje tiskati, provlaciti I gurati izmedju autobusa. Ima li neko sposoban da prenese u Beograd izgled konfornih i prakticnih autobuskih stanica iz velikih zapadnoevropskih gradova.
Aranđel Mihajlović
Pa onda čekanje da se autobusi uključe na ,, Gazelu '' jedinom trakom , koja je po vasceli dan zagušena . I vožnja u koloni do iza ,, Plavog mosta ''.
Косингас Гаврило
И сами аутобуси ће се међусобно гурати и тискати да прођу уско грло уласка и изласка из станице. Погледајте колико је тај пролаз узак, а они се при томе још укључују у неки саобраћај. Значи, поред тога што морају да сачекају један другог, при уласку и изласку, мораће да сачекају да им се укаже прилика да се укључе у саобраћај.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.