Sledeće godine tramvajem preko Mosta na Adi
Počeli su radovi na postavljanju šina preko Mosta na Adi koji će trajati 14 meseci. Novih 2,7 kilometara šina povezaće Banovo brdo i Rakovicu sa Novim Beogradom, a put tramvajem između tih delova grada biće skraćen na desetak minuta. Ipak, ovaj posao ima veći značaj od širenja tramvajske mreže. Tek kada preko Mosta na Adi krenu prvi tramvaji možemo da počnemo izgradnju novog savskog mosta i tunela koji će povezati Karađorđevu ulicu i Bulevar despota Stefana.
U Beogradu je 2016. godine bilo registrovano oko 640.000 motornih vozila, a samo prošle godine prvi put je registrovano oko 50.000 novih, što je povećanje od gotovo osam odsto. Sa daljim razvojem Beograda, povećanjem broja stanovnika i tendencijom rasta životnog standarda, trend rasta biće nastavljen. Zato narednih godina planiramo da značajno ulažemo u saobraćajnu infrastrukturu. To je način da se smanje saobraćajne gužve u gradu koji ima sve više automobila. Ipak, mnogo je važnije to što ćemo u narednom periodu građanima ponuditi alternativu korišćenju automobila, odnosno bolji i dostupniji javni prevoz koji će dobiti novi kvalitet izgradnjom metroa i širenjem „BG voza”.
Dok se budu postavljale šine preko Mosta na Adi projektovaćemo novi savski most, savremen lučni most sa po dve saobraćajne trake u svakom smeru, šinama i pešačkim i biciklističkim stazama. Projektovanje će biti završeno do kraja ove godine, a tender za izvođenje radova raspisujemo počekom naredne, kako bismo imali izvođača do maja 2019. godine. Tako će izgradnja ovog mosta, čija je vrednost 45 miliona evra, početi dan pošto tramvaji krenu preko Mosta na Adi, odnosno u junu naredne godine. Ova dva projekta su povezana jer će u toku izgradnje novog savskog mosta nova tramvajska pruga preko Mosta na Adi biti jedino mesto preko koga će tramvaji prelaziti sa Novog Beograda do starog dela grada.
Početak izgradnje novog savskog mosta omogućava nam da, u njegovom nastavku, polovinom naredne godine počnemo izgradnju „gradskog tunela” koji će povezati Savski i Dunavski amfiteatar, odnosno Karađorđevu i Bulevar despota Stefana. Kada ovaj tunel, čija će vrednost biti oko 70 miliona evra i koji će imati po dve saobraćajne trake u dužini od oko dva kilometra, bude pušten u saobraćaj, tranzitni saobraćaj u centru grada biće smanjen za 11 do 14 odsto. Završetkom izgradnje novog savskog mosta koja se očekuje 2021. godine, gradskog tunela koji će biti pušten u saobraćaj 2022, kao i izgradnjom nove saobraćajnice u ulicama Vladimira Popovića i Zemunski put rasteretiće se Brankov most i „Gazela”.
Stari savski most biće repariran i živeće „svoj drugi život” na lokaciji koju će odrediti struka. Nadam se da će biti postavljen između novobeogradskog Bloka 45 i Ade Ciganlije kako bi služio kao pešačko-biciklistički most. Taj posao može da bude završen u 2021. godini. Tako ćemo fizički povezati Novi Beograd sa Adom Ciganlijom, smanjiti opterećenje na ulazu na Adu Ciganliju, kao i broj automobila u ovom izletištu i posredno rasteretiti Most na Adi. Biće to najbolji odgovor na prizemnu i bezočnu hajku laži da će Stari savski most biti porušen, koja je vođena u predizbornoj kampanji. Bila je to ne samo laž, već i pokušaj da se zaustavi razvoj grada kako bi se skupio neki jeftini politički poen.
U okviru izgradnje saobraćajne infrastrukture posebno značajni su topčiderski tunel i novi most preko Ade Huje. Topčiderski tunel povezaće Most na Adi i Autokomandu, kao deo Unutrašnjeg magistralnog prstena (UMP), spustiće tranzitni saobraćaj pod zemlju i rasteretiti Topčider od gužvi. Novi most preko Ade Huje, kao deo Srednjeg magistralnog prstena (SMT) znatno će rasteretiti Pančevački most. Grad Beograd biće spreman da 2019. godine raspiše tendere za oba projekta.
Svi ovi projekti deo su projekta izgradnje tri prstenaste saobraćajnice oko grada koje su delom u fazi realizacije, a delom u fazi planiranja. Obilaznica, odnosno spoljni prsten oko grada, biće u potpunosti završena do Bubanj potoka zbog čega u grad više neće ulaziti vozila koja sada samo prolaze kroz Beograd. Nakon otvaranja Pupinovog mosta i njegovog nastavka do Pančevačkog puta i Bulevara heroja sa Košara, koji je povezao Most na Adi sa Tošinim bunarom, Srednji prsten dobiće nastavak ka Rakovici, zatim preko Banjice, naselja Stepa Stepanović i Braće Jerković do petlje „Lasta” na autoputu i dalje oko Mirijeva do Ade Huje, preko koje će se izgradnjom novog mosta krug zatvoriti na Pančevačkom putu. I na kraju, Unutrašnji magistralni poluprsten biće započet topčiderskim tunelom, a u nastavku povezaće Autokomandu sa Ustaničkom, Južnim bulevarom, Žičkom, Bulevarom kralja Aleksandra, ulicama Dimitrija Tucovića i Mije Kovačevića sve do Pančevačkog mosta.
Javiće se neki kritičar ponovo da kaže da su ovo projekti stari decenijama i da ih nije sadašnja gradska vlast planirala. Tačno. Ali mi realizujemo sve ove projekte, dok su kod naših prethodnika ti planovi skupljali prašinu na policama. U tome je suštinska razlika. Mi radimo, a drugi pričaju. Zato se Beograd sada razvija.
Подели ову вест





Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.