Utorak, 28.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Merenje srednje brzine na svim auto-putevima od petka

Reč je o projektu MUP-a i „Puteva Srbije”, koji mere srednju brzinu na osnovu vremena prolaska kroz naplatne rampe
(Фото Драган Јевремовић)

Iz MUP-a Srbije najavljuju da bi ovog petka trebalo da počne merenje srednje brzine na svim auto-putevima u Srbiji. Za naš list u MUP-u je rečeno da je sve spremno za početak merenja.

Srednja dozvoljena brzina sada se meri samo na deonici auto-puta između Šida i Šimanovaca, dok za ostale deonice sistem još nije uspostavljen. Problem je bio u tačnom izračunavanju rastojanja između dve naplatne stanice, jer je manja nepreciznost mogla na sudu da obori sve napisane kazne. Sada je taj problem, po svemu sudeći, rešen.

Sistem merenja počeo je u septembru prošle godine. Reč je o projektu MUP-a i „Puteva Srbije”, koji mere srednju brzinu na osnovu vremena prolaska kroz naplatne rampe.

Razlika u vremenu i pređenoj kilometraži na auto-putu, od kućice do kućice, daje obračun prosečne brzine. Plan je bio da svi koji prema ovoj računici voze brže od 120 kilometara na čas budu kažnjeni. Nadležno ministarstvo za poslove saobraćaja još 2012. donelo je rešenje, uz saglasnost ministra policije, kojim je Javno preduzeće „Putevi Srbije” ovlašćeno da snima saobraćaj u pojasu naplate putarine u svrhu dokumentovanja saobraćajnih prekršaja, praćenja bezbednosti i protočnosti saobraćaja. Takođe, sve je regulisano i članom 286 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Ceo sistem za snimanje srednje brzine na auto-putu vlasništvo je „Puteva Srbije”. Pre početka primene projekta objašnjeno je da su sve naplatne stanice pokrivene kamerama, povezane optičkim kablom i da imaju jedan centralni server. Sve kućice imaju identično, sinhronizovano vreme i tačno se zna kada je ko ušao na auto-put, a kada je izašao sa njega. „Putevi Srbije”, kako je bilo planirano, trebalo je da dokumentuju sve prekršaje i da ih prosleđuju policiji. Suština novog sistema je u tome da se smanji broj žrtava i unapredi bezbednost saobraćaja.

Kada se na auto-putu dogodi nesreća, posledice su stravične. Pri brzini od, na primer, 180 kilometara na sat, automobil prelazi 50 metara u sekundi. To znači da za dva treptaja oka vozilo prelazi dužinu fudbalskog stadiona, pa je pitanje da li će vozač uspeti da se snađe pri toj brzini, ukoliko se desi nešto nepredviđeno. Bezbednije je kada se vozi 120 na sat, jer vozač može uspešnije da reaguje u neočekivanim situacijama.

Komentari10
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Milan
Baš sam besan. Proizvode cigarete, a zabranjuje pušenje. Proizvode alkohol, a zabranjuju ga vozačima. Proizvode automobile koji razvijaju brzine preko 200 kmh, a ne daju da ga voziš brže od 120km/h. Pa ko je ovde lud?
Ljilja K.
Živo me zanima šta je Mirko Alvirović govorio na ovu temu. Ako je bio zdrav kad je počela priča o tome. Što reče neko u nekim komentarima, svi oni koji imaju jaka vozila koja razvijaju velike brzine voziće i dalje isto i plaćati kazne koje neće ni osetiti. A kakvu sliku ovo stvara medju strancima koji voze kroz Srbiju? Vrlo, vrlo ružnu.
Горан
1. Којим је чланом Закона о безбедности саобраћаја санкционисано прекорачење просечне или средње брзине? 2. Ако неко зна молим да објави Овлашћење које се односи на ЈП "Путеви Србије" да врше контролу брзине. 3. Да ли су овим мерењем оштећени возачи са ТАГ уређајима који брже од осталих приступе наплатној рампи (за разлику од осталих који чекају у реду и скраћују средње време). Све ово не значи да сам за дивљање у саобраћају али исто тако сматрам да све треба да се ради на основу закона и других прописа.
Miki
Kako ce da izmere na autoputu Ljig - Preljina? Ne znaju uopste kada je vozilo uslo na autoput iz tog pravca.
Aleksandar
Pa mjeri se samo na dionicama koje imaju zatvoreni sistem naplate.
jeremija
Lapanje novca je jedina svrha ove mjere na autoputu BG-ZG koji liči na sve osim na put 1. reda. Ova mjera će pridonijeti zaobilaženju Srbije. Em gužve na carini, em loš put, em kažnjavanje. Ograničenje brzine na 120km/h?! Pa ko vodi ovu državu? Agencije ili vlada?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.