Četvrtak, 30.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Mihajlović: Gradiće se nove luke, Arapi zainteresovani

Лука Београд (Фото Д. Јевремовић)

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović danas je u Beogradu sa predsednikom kompanije Dubai Port World, sultanom Ahmedom Bin Sulajem, potpisala Memorandum o razumevanju i saradnji na projektima razvoja rečnih luka između Vlade Srbije i te firme iz UAE.

Mihajlović je najavila, u Vladi Srbije, da će posle 40 godina država početi da ulaže u izgradnju rečnih luka, a da su investicije vredne više od 200 miliona evra, kao i da bi arapska kompanija već sledeće godine mogla da počne da gradi jednu novi luku u Srbiji.

Kako je rekla, studija izvodljivosti će pokazati da li će njihova investicija biti u Novom Sadu, koncesija u Smederevu ili ulaganje u Beogradu. Mihajlović je dodala da bi svi voleli da to prvo bude Beograd.

Potpisivanju Memoranduma je prisustvovao i ambasador UAE Mubarak Al Daheri.

„U svakom slučaju to će biti luka, što bi rekli, nizvodno od Beča”, dodala je Mihajlović.

Arpaska kompanija Dubai Port World je potvrdila da je zainteresovana za Luku Novi Sadu, ali i za druge projekte u Srbiji.

„Posle 40 godina krećemo sa modernizacijom i izgradnjom luka u Srbiji. Pričamo o ulaganjima vrednim više desetina miliona evra u postojeće luke, kao i o više od 200 miliona evra investicija u izgradnju novih luka”, rekla je Mihajlović novinarima.

Kompanija „DP World” upravlja sa 79 lučkih i kontinentalnih terminala u 40 država na šest kontinenata i ima prošlogodišnji prihod koji premašuje četiri milijarde dolara.

Mihajlović je rekla da je ta kompanija do sada upravljala morskim lukama i da će studija pokazati kako bi mogli da rade i u Srbiji.

Naglasila je da je reč o trećem svetskom operateru te vrste u svetu. „Srbija ima komparativne prednosti zbog svog odličnog položaja u ovom delu Evrope”. Mihajlović je kazala da Srbija beleži porast transporta robe na rekama, ali da mora da ulaže u razvoj luka i intermodalnih terminala kako bi imali još bolje rezultate.

Istakla je da Srbija i UAE imaju ulaznu putanju u međudržavnim odnosima i da će projekti u vodnom saobraćaju unaprediti saradnju.

Mihajlović je rekla da se u prethodnom periodu više vodilo računa o ulaganjima u puteve i pruge, dok je vodni saobraćaj uvek bio pomalo sa strane.

Ministarka je kazala da je u prethodnom periodu pripremljen teren za investicija u vodnom saobraćaju, donošenjem zakonskog okvira za uređenje lučke infrastrukture, kao i za ubrzavanje transporta.

Sultan Sulaje je rekao da je počastvovan što je sa Vladom Srbije potpisao memorandum i da je to njihova druga poseta Srbiji.

„Memorandum je prekretnica za prodbuljivanje saradnje između Vlade Srbije i UAE”, naglasio je on.

Sulaje je rekao da se ta kompanija bavi pre svega transportom i da su zainteresovani da obavljaju rečni transport srpskog izvoza i uvoza.

„UAE i Srbija imaju tradicionalno dobre odnose, a dodatno su poboljšani zahvaljujući liderima naših zemalja i nadamo se još boljoj saradnji”.

On je istakao da taj svetski operater želi da poveže Srbiju sa ostatkom sveta vodnim saobraćajem.

Potvrdio je da je ta kompanija zainteresovana za učestvovanje u privatizaciji Luke Novi Sad i dodao da će tek predložiti vladi konkretne projekte za saradnju.

Luka Novi Sad je jedina preostala luka u većinskom vlasništvu države.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jovan
Ne znam da li su arapski partneri videli reku ali plovni Dunav u toku kroz Srbiju, evidentno prelazi u tudje ruke. Kao i sve ostalo, plovno, vozno ili kontinentalno.
Тома
Одлично, долазе нам Арапи да граде луке на рекама пошто имају доста искуства. Има ту логике, ипак нам они граде куле које тону. И док се све ово развија наши грађевинци скупљају мрве које странци оставе за њих.
rade
Nekad smo imali jaku gradjevinsku industriju,gradili smo luke u Libiji,Tripoli,Bengazi zatim u Iraku,Iranu,Bangladesu a u Indiji smo uradili luku i lukobran od plivajucih betonskih elemenata.Radili smo suve dokove a i u drugim delovima sveta,napr.Rusiji..Zasto tu profitabilnu industriju nismo sacuvali to je pitanje za vlasti posle 2000 god.Imali smo dvadesetak jakih firmi a sad nam rade oni koje smo mi ucili i za koje smo bili experti.I gradj.fakultet je saradjivao,pa predlazem da obnovimo gradj.industriju koja donosi mnogo deviza.
Mirko
Našoj zemlji su potrebni stručni ljudi koji će dati strategiju razvoja srbije. Nešto nam je potrebno da napravimo, nešto nije jer već to imamo. Ukoliko smo kroz privatizaciju uništili sve šta smo imali, morali bi prisilit one koji su to kupili da to stave u funkciju ili će im država to oduzeti pa sama naći menadžere koji će to stavit u funkciju. Nije važno ko je zainteresovan da gradi, važno je da li je to nama potrebno i da li na taj način ponovo nekome pravimo prostor za biznis i eksploataciju nesrećnog naroda kao što smo radili sa zatvaranjem srbskih banaka i preduzeća koja su imala neku proizvodnju roba koje danas uvozimo. Nikoga ne brine narod, vlasti od nas prave najamnike a onda se hvale o stranim investicijama kao da mi sami ili bolje rečeno oni koji o tome odlučuju, ništa ne znamo pa će doći neko da man pokaže. Ne dolaze arapi džabe, nego žele da zarade, a zaradit će samo ako što manje plate daju zaposlenima. Ostali troškovi su im isti svuda u svetu, zaradjuju na ceni rada.
Slavko
E, tu je pukla tikva sa nasim firmama: kod placanja. Raspadom sistema firme su shvatile da radnici nemogu da ostvare svoja prava ako nebudu placeni a firme se raspadnu. Kao sto je i bilo. Naivni radnici navikli da rade nisu osetili taj trenutak koji su rukovodstva gradjevinskih firmi itekako dobro, poslednji put, naplatila. Zato, nama sad nista ne preostaje nego da se nadamo da ce bogate firme iz sveta, a nije ih lako pridobiti da rade ovde, placati redovno radnike. Nije vam konstatacija vremenski u redu. Nije kriv ko vozi brod po krivudavom meandru koji je iskopala bujica jer se putnik seca starog puta pa prica , kao da nevidi kroz prozor, kako je. Tako nekako izgleda Vas komentar u sadasnjem vremenu. Pre 20-tak godina , videli ste, kako je bilo , ali je mozda bilo sanse da su NASI LJUDI imali srca za nase radnike. Ovako ostaje samo da se nadamo da ce OVI LJUDI placati, pa sad koliko - toliko ali redovno. A da krivite koga krivite sto je SAD TAKO , mozda ce vas neko sa Marsa razumeti.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.