BIP-u zabranjena reklama za pivo
Svi mediji koji su do sada prikazivali reklamu za pivo BIP-a moraće da prekinu emitovanje tog spota, saopštio je Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM).
Ovo telo donelo je takvu odluku na jučerašnjoj sednici, a u kratkom obrazloženju poslatom medijima navodi se da oglasna poruka sadrži elemente koji su u suprotnosti sa Zakonom o oglašavanju.
– Stav Saveta je da je korišćenjem prepoznatljive melodije i stihova pesme za decu u oglasnoj poruci za BIP pivo, oglašavanje alkoholnih pića posredno usmereno na decu i maloletnike. Isto tako, oglasna poruka za BIP pivo sadrži vizuelno prikazivanje koje može da navede ili asocira na opasno ili drugo protivdruštveno ponašanje – navode u REM-u.
Iako se u saopštenju REM-a nigde ne navodi koji spot je zabranjen, reč je o reklami BIP-a „Lepo je živeti” koja je nedavno emitovana na domaćim televizijama. Specifična je po tome što je prati melodija prepoznatljive pesme Dušana Radovića „Zdravica” (poznatija kao „Sve što raste, htelo bi da raste...”) koju je nekada uz dečje horove izvodio legendarni Dragan Laković. Međutim, u spotu za BIP pivo sada je pevaju odrasli. Oni su u sekvencama televizijskog spota obučeni u ružičaste kabanice, a voze i minijaturne dečje bicikle.
Sve ovo je očigledno bilo sporno za REM, čiji predstavnici juče nisu mogli detaljnije da obrazlože odluku o zabrani spota u domaćim medijima.
U BIP-u su juče bili iznenađeni ovom informacijom, budući da ih, kako kažu, REM nije obavestio o svojoj odluci. Tu informaciju saznali su od „Politike”, kada smo ih pozvali da daju komentar na zabranu spota.
Za njih je posebno čudno to što ovakva odluka REM-a dolazi u trenutku kada se reklama uopšte ne emituje u domaćim medijima.
– Prvo emitovanje imali smo 26. aprila i spot je prikazivan mesec dana, do kraja maja, uz pozitivne reakcije. Trenutno se ne prikazuje u medijima, imamo pauzu i planirali smo nastavak kampanje u julu. Nije bilo nikakvih žabi, zbog toga smo sada iznenađeni – kažu predstavnici poznatog proizvođača piva. Ističu da će se sigurno žaliti na odluku o zabrani reklame, jer prema njihovom tumačenju pesma „Lepo je živeti” koja se čuje u spotu nije dečja pesma.
U BIP-u ističu da su otkupili autorska prava za muziku kao i od Miloša Radovića (reditelja i sina pesnika Dušana Radovića), koji je, kako tvrde, čak rekao da reči pesme dolaze do punog izražaja i smisla sada kada je pevaju odrasli.
– Gde piše da je ovo dečja pesma, kada ju je Duško Radović napisao nije se odredio da je to pesma za decu – kažu BIP-u.
Подели ову вест






Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.