Subota, 28.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Rade Šerbedžija ponovo u Subotici

Za mene je ovo zaista najznačajniji grad gde sam, kao čovek koji se bavi umetnošću, dosegao vrhunac u sazrevanju glumačke ličnosti, rekao je glumac
Раде Шербеџија (Фото Бета)

Subotica – Na Letnjoj pozornici na Paliću u nedelju uveče Radetu Šerbedžiji uručena je nagrada „Aleksandar Lifka“ za veliki doprinos evropskoj kinematografiji. Direktor Festivala Radoslav Zelenović statuetu je predao 35. dobitniku ove nagrade, a preuzimajući je Šerbedžija je zamolio publiku da čuva ovaj Festival kao što je svojevremeno čuvala KPGT, Ljubišu Ristića i sve njih.

Povratak Radeta Šerbedžije na Palić bio je dirljiv i ispunjen emocijama. Publici na Letnjoj pozornici obratio se sa „Dragi moji sugrađani!“, a koliko su se Subotičani zaželeli susreta sa velikim glumcem govori i da su ulaznice za njegov kasnovečernji koncert u pozorišnoj sali „Jadran“ bile rasprodate istog dana kad su puštene u prodaju. Posle tri decenije, Rade Šerbedžija ponovo je bio na sceni koju koristi subotičko Narodno pozorište.

Svega nekoliko desetina metara od Velike terase na kojoj se sreo sa novinarima i Letnje pozornice, pre nešto više od tri decenije, u parku na Paliću, Rade Šerbedžija se sa dna Zida smrti, konstruisanog posebno za tu priliku, obraćao bogovima kao Tit Andronik u Šekspirovoj tragediji. Publika ga je gledala visoko sedeći iznad drame koja se dešavala pred njima, prisustvujući pozorišnom prazniku koji će generacijama subotičke pozorišne publike postaviti nove kriterijume u shvatanju i vrednovanju teatra. Bio je to prvi Šekspir fest koji je organizovao Ljubiša Ristić, tada kao upravnik Narodnog pozorišta u Subotici, a Šerbedžija nastavio da igra u predstavama na Paliću, Sinagogi, pa i na sceni „Jadrana“, gde je sada ponovo nastupio.

„Posebno sam uzbuđen što sedim na ovoj terasi i gledam ovo jezero, za mene je Subotica stvarno najznačajniji grad. Kada to kažem imam dva velika razloga: u njemu sam, čini mi se, kao čovek koji se bavi umetnošću, dosegao nekakav vrhunac u sazrevanju glumačke ličnosti i bio deo jednog božanstvenog teatra koji se odvijao u ovom gradu. To nije zasluga samo Ljubiše Ristića, koji je genijalan režiser, niti svih nas koji smo ga sledili, to je zasluga i ovoga grada. Ta publika je bila fantastična, bila je deo tog pokreta, deo stvaranja neke nove energije, to nije bio samo teatar, već su se održavali i rokenrol koncerti. Tu, u ovoj pitomoj prirodi bila je neka posebna energija. I to je bio za mene najznačajniji period bavljenja umetnošću“, rekao je Šerbedžija. Otkrio je i detalj iz privatnog života: ovde je upoznao suprugu Lenku Udovički, koja je tada došla u subotički teatar da režira Brehtovu „Operu za tri groša“.

Iako je iza njega tada već bio niz filmova koje je snimao sa domaćim rediteljima, posebno tu izdvaja Živojina Pavlovića, Rade Šerbedžija Suboticu je napustio kao pozorišni glumac, a sada joj se vratio kao svetski poznat filmski glumac.

„Igrao sam različite karaktere, ali to je neka vrsta mog teatarskog iskustva, jer zanatski prevashodno pripadam teatru, a sve što pripada filmu je ono kako me je majka rodila. To je ono što kamera otkrije. Nije ni važna onda gluma, ako si dovoljno inteligentan ili imaš dovoljno zanimljiv privatan život. U filmu je važno ko si ti privatno“, rekao je Šerbedžija.

Sa Radetom Šerbedžijom, organizatori Festivala uveli su i jednu novinu i pozvali ga da se potpiše na drvenoj bioskopskoj stolici, donetoj možda upravo iz sale „Jadrana“ koji je nekada bio bioskop, a svojevremeno ga je Ljubiša Ristić pretvorio u pozorište.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sasa Trajkovic
Nažalost film je od kultne umetnosti dvadesetog veka izgubio svoju supstancu DUŠU. Sada je to tehnološki spektakl u kome ima svega samo malo glume i još manje praih emocija. Nostalgija ovog proslavljenog glumca za nekim starim vremenima je normalna posedica vremena u kome živimo u kome je sve instant za jednokratnu upotrebu. Film je pojela tehniloška revolucija jer je i sam bio to sada je celuidna traka zamnjena digitalnim snimkom koji ima mnoge prednosti ali jednu manu ... to je TV a ne film.
Siki
Serbedzija je najbolji,u rangu Roberta,Al Pacina,Dzeka,Dastina...zasluzeno je dobijao sve nagrade,i nikada ga nisam video ispod Njegovog nivoa.Mozda,neki filmovi zasluzuju manju vrednost,ali Rade je uvek bio Rade.Drago mi je sto postojis i jos ugras
Sojer
Ziva legenda.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.