Ponedeljak, 28.11.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Auto-putem od Ostružnice do Bubanj potoka za tri godine

U okviru radova koji su juče počeli treba da se uredi 19,5 kilometara saobraćajnice, da se izgradi leva i dogradi desna traka auto-puta, ali i da se sredi nekoliko tunela i mostova
Почетак изградње леве траке ауто-пута од моста на Сави код Остружнице до тунела Стражевица (Фото Танјуг)

Punim profilom auto-puta od Batajnice do Bubanj potoka na obilaznici oko Beograda, ako ne bude nepredviđenih prepreka i odlaganja, vozači će konačno moći da prođu za tačno tri godine. Nova faza radova na ovoj saobraćajnoj arteriji, čija je gradnja započeta pre gotovo tri decenije, zvanično je krenula juče, na prostoru između petlje „Orlovača” i tunela „Železnik”. U ovoj fazi gradiće se saobraćajna infrastruktura koja nedostaje na deonici od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka. Građevinari iz Kine i Azerbejdžana koji su dobili ovaj posao imaće zadatak da urede 19,5 kilometara saobraćajnice (sa pristupnim vezama 20,4 kilometra).

Deonica na kojoj će raditi kompanije „Power construction corporation of China” i „Azvirt” podeljena je na tri sektora. U okviru sektora 4 treba da se izgradi 7,7 kilometara leve trake auto-puta od mosta na Savi do petlje „Orlovača”, da se opreme tuneli „Lipak” i „Železnik”, da se sagrade tri mosta i dovrši petlja „Orlovača”. I na sektoru 5, od petlje „Orlovača” do tunela „Straževica”, majstori će morati da izgrade 3,1 kilometar leve trake auto-puta koja, osim kolovoza, uključuje i levu cev tunela „Straževica” i tri mosta. Dosta posla biće na 9,6 kilometara sektora 6 od tunela „Straževica” do petlje „Bubanj potok”, gde će morati da se urade i leva i desna traka auto-puta, tunel „Beli potok”, petlje „Avala” i „Bubanj potok” i dva mosta. Ovi radovi vredni oko 207 miliona evra, za koje je komercijalni ugovor potpisan novembra 2016, finansiraju se 85 odsto iz zajma „Export-import bank of China”, a 15 odsto iz srpskog budžeta.

– Uveren sam da će najveći deo robnog transporta, kada se završi ova saobraćajnica, ići preko Srbije. Završetak obilaznice je veoma važan i kako bismo dobili trku sa Rumunijom i Bugarskom kada je reč o preuzimanju putnika koji idu za Grčku ili Tursku. Znam da ne treba da molim Azerbejdžance, koji su odlično uradili auto-put Ljig–Preljina. Poštujem ljude koji na vreme obave posao, a oni su kasnili svega mesec dana – istakao je predsednik Aleksandar Vučić, koji je sa državnim i gradskim rukovodstvom, ambasadorom Kine Li Mančangom i predstavnicima izvođača radova obišao početak radova na ovoj deonici obilaznice.

Vučić je ukazao da će obilaznica, osim vozačima i putnicima u tranzitu, život olakšati i žiteljima Rakovice, Čukarice, Voždovca, ali i stanovnicima Grocke i Banata, kada bude urađena i poslednja deonica, od Bubanj potoka do Pančeva.

– Ovih 19,5 kilometara je od velikog značaja jer ćemo, kada oni budu izgrađeni, izbegnuti gužve kroz Novi Beograd, Zemun, preko „Gazele” i drugih prestoničkih mostova, a naročito kroz Voždovac – kazao je Vučić.

Dovršetak ove važne saobraćajne arterije oko glavnog grada bitan je i zbog povezivanja Koridora 10 i Koridora 11.

– Već sada možemo da budemo ponosni jer imamo 20 miliona automobila više otkako smo počeli da puštamo u promet nove kilometre auto-puteva – navela je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Do polovine avgusta, podsetio je Vučić, u potpunosti će profunkcionisati Žeželjev most u Novom Sadu, do kraja godine biće konačno završene i deonice Koridora 10 na jugu i jugoistoku zemlje, a verovatno i ceo profil auto-puta od Obrenovca do Ljiga. U međuvremenu, u toku predstojeće posete Kini, kako je kazao predsednik, biće potpisan ugovor o finansiranju gradnje auto-puta od Preljine do Požege.

Deonica do Pančeva još čeka

Izgradnja obilaznice oko Beograda započeta je 1990. i u više navrata je prekidana i nastavljana. Jedna od važnijih prepreka za nastavak gradnje kilometara koji trenutno nedostaju uklonjena je prošlog juna, rušenjem naplatne rampe na Bubanj potoku. Ipak, i dalje je neizvesno koliko će godina biti potrebno dok punim profilom obilaznice od Batajnice do Pančeva, koja će biti duga više od 70 kilometara, ne počnu da prolaze vozila u tranzitu, zaobilazeći tako prestonicu u potpunosti.

Deonica od Batajnice do Bubanj potoka biće duga oko 47 kilometara, a ostatak čini deonica do Pančeva. Na toj deonici najznačajniji objekti biće tuneli „Bubanj potok” i „Leštane” i drumsko-železnički most na Dunavu kod Vinče.

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nikola
Jel moze nesto u ovoj zemlji da se ubrza posto ionako kasnimo decenijama za naromalnim zivotom. Ne zelim da placam sluzbenike koji postavljaju lenje rokove. Autoput do Cacka je sramota kako se sporo radi zbog javasluka u tunelima. Probiju rokove , naplate 4x vise samo zato sto s ene slusa struka nego se cev tunela potone jer krenu sa radovima za koje je receno da nece biti dobri pa mi placamo dobitak firmi koja to posle ispravalja.
Zoran
Onih 15% iz budžeta će da produži rok na jedno 5 do 7 godina, i onda će morati novi ugovor o zajmu, kako bi se radovi završili "na vreme"
Milorad
Pa zar nisu već jednom otvarani radovi na ovoj deonici?
predrag markovic
tri godine za 20 km ???to je baš mnogo dana ,ali....
Juraj
Infrastrukturni prioriteti su postavljeni naglavačke. Da obilaznica još davno nije završena je velika sramota ove i svih prethodnih vlasti, a naročito majstora samoreklame, aktuelnog ministra infrastrukture.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.