Ponedeljak, 29.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Mihajlović: Srbija ponosna što je deo projekta Jedan pojas, jedan put

(Фото Танјуг)

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas povodom pet godina od pokretanja inicijative „Jedan pojas, jedan put”, da je vrednost kineskih investicija u infrastrukturi blizu pet milijardi evra i da postoji veliki prostor i za nove investicije.

„'Jedan pojas, jedan put' više nije samo inicijativa, već najveći globalni projekat koji povezuje civilizacije i daje nam mogućnost da razmenjujemo ideje, znanja i kulturu. Najvažniji rezultat ovog projekta - trenutno nema većeg globalnog projekta od ovog - jeste povezivanje i verujem da će se ti rezultati sve više videti”, kazala je Mihajlovićeva u intervjuu za kinesku nacionalnu televiziju.

Ona je navela i da je Srbija pre svih drugih država u regionu potpisala Sporazum o strateškoj saradnji i memorandum sa Kinom o razvoju inicijative „Jedan pojas, jedan put”, čiji je danas deo i projekat modernizacije pruge između Beograda i Budimpešte.

Zorana Mihajlović je kazala da Srbija puno toga radi u saradnji sa Kinom, uključujući ulaganja u Železaru Smederevo, razvoj industrijskih zona, Luke Smederevo i da postoje mogućnosti za nove projekte razvoja Luke Beograd, kao i u oblasti poljoprivrede.

„Kina i Srbija imaju pre svega dug prijateljski odnos i sve bolje ekonomske odnose, a Srbija sebe vidi kao odanog strateškog partnera i most između Kine i Evrope. Nije slučajno prvi veliki projekat koji su kineske kompanije radile u Srbiji bila izgradnja mosta preko Dunava”, rekla je Mihajlovićeva.

Ona je izrazila zahvalnost Kini i zbog dugih prijateljskih odnosa i stava Kine preka Kosovu i i Metohiji, i navela da je od ukidanja viza za građane Kine i uvođenja direktnog leta Beograd-Pekinga u Srbiji sve više kineskih turista. (Beta)

Mihajlovićeva: Vodite računa šta radite!

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, upozorila je sve učesnike u izgradnji deonice južnog kraka drumskog Koridora 10, od Srpske kuće do Levosoja, da „vode računa šta rade”, da radove moraju da izvedu u najvećem kvalitetu i da od svih očekuje da se drže rokova koje su dali.

„Država je dala svu moguću podršku za realizaciju ovog projekta, zaključen je i novi ugovor, i sada od izvođača i investitora očekujemo da završe svoj deo posla. U septembru ćemo imati još jedan sastanak u istom sastavu, na kome će se videti da li se pridržavate dogovorenog”, istakla je Mihajlovićeva u razgovoru sa predstavnicima investitora, nadzora, projektanata i izvođača radova.

Razgovoru su prisustvovali direktor „Puteva Srbije” Zoran Drobnjak, predstavnici „Koridora Srbije”, koji su nadzor na ovoj deonici, predstavnici Saobraćajnog instituta CIP, kao i projektanti i članovi konzorcijuma koji izvode radove - „Srbija auto-put” i „Ratko Mitrović”.

Svi oni su potpredsednici Mihajlović izneli procenu da će svi radovi biti završeni u roku, kao i da će prvo završiti trasu auto-puta kako bi deonica mogla da se pusti u saobraćaj do oktobra, saopšteno je iz Kabineta potpredsednice Vlade. (Tanjug)

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Божидар
Каснимо, јер један појас, један пут функционише 2 год. већ са 43 европска града и 45 кинеских. Сваке године обим размене се удупли. Превози се углавном електроника, ауто делови, спортска опрема али и тзв фриго контј. тј оно где се новац брзо окрене нпр путовање бродом од неког града из рашњости Кине траје 45 до 50 дана а железницом 12 до 14. Капитал се окреће више него дупло. Где смо ту ми као купци мени баш и није јасно. Направићемо ми или Кинези ту пругу до Будимпеште али наша куповна моћ неће бити на нивоу не да купимо робе која стане у стандардни тзв блок воз од 41 контј. Наиме то је роба која се прода у рекордном року од пар недеља у земљи одредишта.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.