nedelja, 20.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Stari savski most se seli na Novi Beograd, čeka se lokacija

Tačna pozicija čuvenog zelenog luka znaće se kada CIP završi projekat posle čega će uslediti izdavanje građevinske dozvole i izbor izvođača radova
Главни разлог за градњу новог моста на месту старог је што је капацитет постојећег мали за тренутни саобраћај и што је растојање стубова код старог 106 метара, а код новог ће бити 150 (Фото Д. Јевремовић)

Nedoumice oko toga koja će biti nova adresa Starog savskog mosta, kada naredne godine počne selidba njegove konstrukcije u delovima, više nema. Ova saobraćajnica koja Savu premošćava već 76 godina biće postavljena između Novog Beograda i Ade Ciganlije. Govoreći juče o uređenju Savskog keja u Bloku 70a, zamenik gradonačelnika Goran Vesić podsetio je da će taj kraj biti nova adresa starog zelenog luka.

– Direkcija za građevinsko zemljište će u rebalansu budžeta odvojiti novac za uređenje Savskog keja u ovom bloku. Radovi će moći da počnu u roku od šest meseci do godinu dana i plan je da se on uredi kao što je sređena Sava promenada. Trenutno CIP radi projekat, a kada ga završe, znaćemo tačnu poziciju gde će se most nalaziti – kazao je Vesić dodavši da je plan da se u tom delu napravi i veliki parking.

Kako je nedavno ukazano, rasklapanje i preseljenje delova Starog savskog mosta vodenim putem počeće čim budu postavljene šine na Mostu na Adi što bi trebalo da se okonča do narednog juna.

Krajem januara ove godine potpisan je ugovor između Direkcije za građevinsko zemljište i CIP-a za izradu idejnog projekta za novi, beli, lučni savski most sa četiri kolovozne trake, šinama za tramvaje i metro i pešačkim i biciklističkim stazama, odnosno za most koji će nići na mestu Starog savskog. Rok za taj posao je, kako je tada istaknuto, oko 300 dana. Kada bude završen, što je otprilike kraj novembra, sledi izdavanje građevinske dozvole i izbor izvođača radova.

Pre toga, zadatak CIP-a biće i da utvrdi najbolji način za demontažu Starog savskog mosta i preseljenje. CIP će se, ako bude potrebno, pozabaviti i dogradnjom starog mosta, ako njegova trenutna dužina ne bude dovoljna na novoj adresi.

Glavni razlog nadležnih za gradnju novog mosta na mestu starog je što je, kako već duže ističu, kapacitet postojećeg mali za trenutni saobraćaj i što je rastojanje stubova kod starog 106 metara, a kod novog će biti 150. Drugi razlog je bezbednosni, jer su ispod sadašnjeg mosta drveni šipovi, a treći je estetski. To je možda i najvažnije, ako se ima na umu da oko starog mosta niče futuristički „Beograd na vodi”.

Otkako su obznanjeni razlozi zbog kojih će stari most biti preseljen, stručna javnost ne miruje. Samo u našem listu u više navrata stručnjaci iz oblasti mostogradnje isticali su da Stari savski most nije problematičan za plovidbu brodova, ali i da nisu dotrajali drveni šipovi. Poznavaocima saobraćajne problematike sporan je i argument nadležnih da će novi most poboljšati protočnost dodajući da će se to rešiti tek kada kroz Beograd prođe metro.

Stari savski će ubuduće biti pešački i biciklistički, a njegov naslednik, kada bude izgrađen, imaće znatno više saobraćajnih funkcija. Ipak, ono što se za sada ne spominje, a što je možda i najvažnije za žitelje prestonice, jeste pitanje funkcionisanja tramvajskog saobraćaja dok se ne izgradi novi most na mestu starog. Ne treba mnogo mudrosti da se zaključi da će, kada postavljanje šina bude završeno, na Most na Adi biti preusmereni svi tramvaji koji Stari savski koriste za prelazak u Novi Beograd.

Dok će se žitelji Banovog brda koji koriste tramvaj 13 posle osposobljavanja Mosta na Adi voziti kraćom trasom do najmnogoljudnije opštine, situacija za korisnike vrlo prometnih linija 7 i 9, kao i za putnike na liniji 11, biće znatno drugačija. Ovi putnici, jasno je, voziće se obilaznom trasom i ostaće bez važnih stanica na Novom Beogradu.

Tramvaji bi, kada se osposobi Most na Adi, iz pravca Jurija Gagarina trebalo da idu kroz Ulicu antifašističke borbe pored „buvljaka”, onda levo u Bulevar Milutina Milankovića, pa opet u Antifašističke borbe, pa u Bulevar heroja sa Košara i onda na most.

Kako bi se nadomestilo preusmeravanje prometnih tramvaja, po svemu sudeći, moraće da se uvedu alternativne linije. Kada je reč o novim tramvajskim linijama, nezvanično se pominje uvođenje linije Kneževac – Novi Beograd. Kada bude izgrađen novi savski most, postoji čak i mogućnost da kroz Beograd protutnji tramvaj koji će prolaziti i preko novog i preko Mosta na Adi.

Komеntari6
33c2e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Од Зарића до Весића
Епилог ове најновије ујдурме садашњих градски власти, неизбежно, биће ампутирање једне од најважнијих градских друмско-трамвајских саобраћајница, и то на прилично неодређен рок од неколико година. Осим тога, Београд ће остати без једног важног културно-историјског споменика из четрдесетих година прошлог века.
Moravac
Преко моста не прелази једна од најважнијих градских саобраћајница јер је тренутна пропустна моћ овог моста, са по једном, заједничком, трамвајско-друмском траком у сваком смеру вишеструко мања од Бранковог моста и Моста Газела, а биће и од моста на Ади, поготово кад се преко њега поставе шине. Осим тога, Београд НЕЋЕ остати без културно-историјског споменика, јер као што се каже у тексту, мост ће бити премештен, пар километара узводно. (Посебно је питање, да ле је то уопште културно наслеђе и ко га је за то прогласио, која институција, Завод за заштиту споменика...)
jeremija
Taj most-ruglo treba estetski prilagoditi vremenu jer je neizmjerno ružan.
Jedna učiteljica
Ceo Amsterdam je na drvenim šipovima, kao i Venecija. Čudo da se niko nije setio da ih ruši i premešta!
Инжењер
Држ' те се ви креде и буквара, оставите конструкције инжењерима.
stanislavsr
A da prvo izgradite novi pa da ovaj ptemestite? Ako sam razumeo Maloga ovi stubovi su nesigurni jer su na drvenim šipovima (?) pa pretpostavljam da će se graditi novi a dotle stari most može da služi. Ta tramvajska veza je životno važna za NBGD.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja