„Fijat” ostaje u Srbiji, sprema se novi model „601”
U ovom trenutku nemamo nijedan razlog da sumnjamo da kompanija „Fijat” neće ostati u Srbiji, izjavila je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić. Ona je istakla da država radi na tome i da će tokom nedelje imati sastanak sa menadžmentom „Fijata”. „Mi smo u stalnoj komunikaciji, zamolila sam da se uskoro održi sednica Nadzornog odbora te kompanije da vidimo kakvi su planovi na tom nivou”, odgovorila je Brnabićeva na pitanje novinara da li je na vidiku novi ugovor sa kragujevačkim „Fijatom”.
Istakla je da očekuje da će budućnost „Fijata” biti osigurana u Srbiji, a da za Kragujevac „nema zime”, jer je taj grad zbog novih ulaganja u daleko boljoj situaciji nego što je bio do pre samo godinu dana.
U pogonima ove fabrike već je spremna serijska proizvodnja modela „550-L” sa hibridnim pogonom.
U Srbiju su stigli Alfredo Leđero, šef svih direktora proizvodnje fabrike u Evropi, i Silvija Verneti, zadužena za kompaniju u Kragujevcu.
Dogovor sa srpskim partnerom očekuje se danas-sutra, a izvesno je da je, uz montažu hibridnog modela „550-L” sa elektromotorom, u planu i ugovoru i potpuno novi model automobila koji bi sa proizvodnih traka mogao da siđe već u drugoj polovini naredne godine. Radna, nezvanična oznaka je „601”.
Novi „B-suv” u Kragujevcu bi se proizvodio paralelno sa postojećim modelom „500-L”, a u određenom trenutku bi ga nasledio novi model, na koji bi se preorijentisala sva proizvodnja. Razlog za verovanje u tu priču je to što segment tog tipa automobila, kojima pripada i „500-L”, beleži pad prodaje, premda je kragujevački „fijat 500” i dalje najprodavaniji u svom segmentu u Evropi.
„Ford” je, na primer, odustao od proizvodnje „B-maxa” u Rumuniji i uveo model „ekosport”. Slično je uradio i „Opel”, koji je odustao od „merive” i prešao na „moku” i „kroslend”.
Kapacitet kragujevačke fabrike je više od 185.000 automobila godišnje. Ukoliko se novi model i „500-L” budu paralelno proizvodili, kapacitet fabrike u Kragujevcu biće potpuno iskorišćen. Kragujevačka fabrika ima kapacitet nešto veći od 185.000 automobila godišnje, a u prošloj godini proizvedeno je 85.000 vozila.
Zvaničnici kompanije iz Torina „signalizirali” su poslovodstvu „Fijat Srbija” da će se novi ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između FCA i države Srbije produžiti ali i razlikovati od onog koji važi još kratko vreme. Za razliku od prethodnog ugovora, kompanija iz Torina ostaće bez povlastica, koje je uživala u prethodnih 10 godina.
Ova firma će posle potpisivanja novog ugovora, plaćati pune doprinose za oko 2.500 radnika zaposlenih u FCA u Industrijskoj zoni „Grošnica”.
Izmirivaće se obaveze na dobit, imovinu i PDV. Novi ugovor će značajno ojačati i kasu grada Kragujevca.
Подели ову вест







Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.