Stiže novi model „Fijata” iz Kragujevca
Prema nezvaničnim informacijama italijanskih medija, kompanija „Fijat Krajsler automobili” planira da napravi zaokret u svojoj paleti vozila. Izvesno je da u proizvodnju uvodi dva nova SUV modela, jedan manji i jedan veći, kao i automobil koji bi nasledio „grande punta”, kome ističe rok, pošto je u prodaji već 13 godina.
Odluka menadžmenta iz Torina je da u Kragujevcu pravi novi model, jedan od buduća tri torinska aduta.
O novom modelu iz Kragujevca duže vreme pišu i spekulišu ponajviše italijanski mediji, koji podsećaju da su država, koja je manjinski vlasnik fabrike u našoj zemlji, i sindikati, pozvali čelnike „Fijata” na razgovore o daljoj sudbini proizvodnje u Srbiji. Prema njihovim navodima, u tim razgovorima trebalo bi da bude razmotreno i pitanje novog modela. Ne da li će ga biti, nego koji bi se proizvodio u Šumadiji.
Specijalizovani auto-portali utrkuju se ko će prvi da „provali” novi model „Fijata”, koji bi mogao da se sklapa u Kragujevcu. Da li će to biti naslednik „grande punta”, baziran na X6H platformi koju koristi „argo”, brazilska verzija „punta”?
Čak i kako bi trebalo da se zove, a radna verzija imena bila je „primo”. Ta namera datira iz prvog dela ove godine, dok je na čelu još bio čuveni Serđo Markione.

Novi menadžment, na čelu sa Britancem Majklom Menlijem, verovatno revidira planove i prilagođava ih sopstvenoj strateškoj politici kompanije, ali je procurilo da postoji mogućnost da sa traka u Kragujevcu silazi i manji od dva planirana SUV modela, baziran na „džipu renegejd”.
Kodno ime i oznaka mu je „601”, a šta se pod tim krije, za sada je u sferi nagađanja. Koji god od ova dva modela bude pravljen u Kragujevcu, za to postoje dve mogućnosti. Prva je da se proizvodi paralelno sa „500-L”, a druga da se odmah pređe na proizvodnju novog modela. U oba slučaja tako bi kapacitet fabrike u Kragujevcu od 185.000 vozila trebalo da bude sasvim popunjen.
Serđo Markione, sada pokojni, proletos se pohvalio dobrom poslovnom godinom za FCA. Kako je rekao, profit kompanije je gotovo udvostručen, dok su dugovanja prepolovljena. FCA je tako četvrtu godinu zaredom završila poslujući sa profitom. Tada prvi čovek FCA izjavio je da ne planiraju da prodaju delove kompanije niti da traže potencijalnog partnera, o čemu se govorilo u to vreme.
Specijalizovani portal „Fiatgroupvorld”, objavio je nezvanično izgled budućeg kragujevačkog aduta, B-SUV vozila, čak i naveo koji će mu modeli biti rivali na tržištu – „kroslend”, „C3 erkors”i „t-kros”, što poznavaocima automobila rečito govori o kakvoj se klasi i performansama razmišlja. Dosad je samo dva odsto kontingenta „fijata 500-L” prodavano u Srbiji, sve ostalo u Evropi i SAD, a slična situacija, prema procenama, biće i sa B-SUV-om, ali ako se čelnici ipak odluče za novu verziju „punta” onda će i naši kupci i te kako učestvovati u trci za omiljeni model.
Čelnici torinskog auto-giganta stigli su u Beograd, upoznaju se sa mogućnostima, kapacitetima, ali i problemima šumadijske fabrike, a očekuje se da sednu za sto sa manjinskim vlasnikom, predstavnicima Vlade Srbije, i utanače sve segmente i detalje budućeg ugovora. Došli su sa svim ovlašćenjima da naprave zajednički projekat za budućnost. Sumnje da se neće dogovoriti sve su manje, jer postoji obostrana zainteresovanost partnera.
Подели ову вест










Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.