Subota, 13.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Prošle godine uvezeno 150.000 polovnih automobila

Министар трговине, туризма и услуга Расим Љајић на отварању Сајма аутомобила у Нишу. (Фото Танјуг)

NIŠ Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je danas u Nišu da se kupovna moć stanovništva u Srbiji polako popravlja i da to pokazuje i činjenica da je prošle godine uvezeno 150.000 polovnih automobila.

„To pokazuje da postoji potencijal tržišta automobila u Srbiji, koje je jedno od najznačajnijih u regionu”, izjavio je Ljajić na otvaranju devetog Sajma automobila, motora i prateće opreme „Auto moto fest Niš 2018”.

On je kazao da je pokazatelj oporavka privrede i to što raste uvoz novih automobila.

„U 2008. godini, koja je bila pretkrizna godina, imali smo 60.000 prodatih novih automobila, dok ih je prošle godine bilo 26.000. Do septembra ove godine prodato je na našem tržištu 20.000 novih automobila, a očekujemo do kraja godine da bude prodato nekih 30.000 automobila”, rekao je Ljajić.

Prema njegovim rečima, od 2001. godine do sada u Srbiju je ušlo oko 70 kompanija iz sektora automobilske industrije u kojima radi oko 40.000 ljudi, što predstavlja 10 odsto stranih investicija u Srbiji, prenosi Beta.

„Od 15 najvećih izvoznika u Srbiji, pet su iz automobilske industrije, i tih pet kompanija ostvaruje najveći izvoz. Prednjači Fijat, tu su i Tigar, Leoni, Jura”, izjavio je Ljajić.

Deveti po redu sajam automobila, motora i prateće opreme trajaće do nedelje 7. oktobra. Na sajmu je prisutno 15 izlagača i posetioci će između ostalog moći da vide i 10 srpskih premijera poznatih auto brendova.

Na sajmu je, prvi put u Srbiji, izložen Pežoov automobil - model 508. Serijska proizvodnja tog modela još nije počela, a proizvedeno je samo pet takvih automobila.

Pored putničkih automobila na sajmu su predstavljena i teretna i dostavna vozila.

Radno vreme sajma je od 10 do 20 časova, a cena ulaznice 200 dinara.

Komentari19
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Невероватно!
Невероватно колико коментара одмакнутих од реалности. Ко данас има новаца да купи нова кола? Преко 90% купаца нових аутомобила су министарства, јавне куће (Јавна Предузећа), агенције, и остали који су на државним јаслама, т.ј. они што купују од мене отетим новцем. Ако просечан србин купи за 2-3 хиљаде евра аутомобил 10 година стар, те њиме замени Југа или Голфа двојку из 1986., шта је у томе лоше? Хајде да то забранимо, те да останемо са Југићима, Двојкама, и осталим старотејмерима... Коме ће бити боље од тога?
Саша Микић
У томе се и огледа напредак неког друштва и повећање куповне моћи које спомиње министар. Што више грађана је у могућности да купи ново возило онда би то требало да значи да је и држава успешнија. Што се тиче куповине половног возила та цена од 2 - 3 хиљаде евра није и коначна. Заборављате да велики број купаца одмах уради и малу генералну поправку замењујући гомилу важних компонената и потрошне робе и делова (кајишеви, филтери, уље итд.). Код половног возила је питање и одржавања. Делови за поједина возила су изузетно скупи за просечног грађанина Србије, а да не помињем да више нема возила које се може поправљати по систему ''уради сам''. Возио сам у свом веку и половна и нова возила и могу вам рећи да је ново ипак најбоље, јер без обзира на марку сигурно је да код новог возила нећете имати никаквих проблема најмање једно 4 године, сем редовног одржавања. Са половним возилом може вам се десити и дешава се баш као по ''Марфијевом закону'' да таман једно средите, а друго ''цркне''.
Nikola Nesic
Ovo je vrhunac nipodastavanja inteligencije gradjana. Ako se proda pet puta vise polovnih automobila u jednoj zemlji, onda pricamo o otpadu, a ne o trzistu. Ali ovde dolazimo do akutne letargije, gde se u lice moze reci gradjanima bilo sta I zauzvrat traziti mandat. Mi nismo za demokratiju, nama je samoupravni socijalizam bio vrhunac. Nama treba staratelj.
Joca Mehanicar
Zato Smederevska Zeljezara radi punim kapacitetom i ne uvozi rudu. To mu ispada mnogo skupo da preradi belosvetske krseve koje niko nece. Uskoro ce biti jos vise kada Evropa izbaci dizelase.
ВлаДо
Куповна моћ се можда поверћава али им се смањује моћ расуђивања и еколошка свест јер увозе аутомобиле за које се најављује забрана вожења за пар година.
Beogradjanin Schwabenländle
Еколошка свест је само за особе које могу о томе да мисле и да одлучују да ли им се више свиђа " мечка " или АУДИ. А то о забрани можете слободно заборавити, у Србији, иначе ће доћи пешаци на ред. Возиће се колима само још они које је навео читалац " невероватно ".
Opacic
Broj stanovnika Srbije u odnosu na 2008 je smanje za 300 000 normalno je da je sad manje novih automobila i manje poreznih obaveznika iz godine u godinu sve manje i mane a drzavni dug veci pa vesi!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.