Sreda, 08.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Zašto „Jandeks” može, a „KarGo” ne može

Guberinić optužuje Zoranu Mihajlović da podržava rusku aplikaciju a da novim zakonom gasi domaću kompaniju
(Фото Д. Јевремовић)

Direktor beogradske kompanije za prevoz putnika „KarGo” Vuk Guberinić je danas na Televiziji Prva izneo informacije o poslovanju ruske aplikacije za pametne telefone „Jandeks taksi” za naručivanje i plaćanje taksija u Beogradu.

U saopštenju firme „KarGo” piše da je Guberinić ocenio da ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović podržava rusku aplikaciju „Jandeks taksi” koja je registrovana u Holandiji i tamo plaća porez, te novac iz Srbije tako odlazi, dok novi Zakonom o prevozu putnika gasi domaću kompaniju KarGo koja redovno izmiruje svoje obaveze prema srpskoj državi, javlja Beta.

„Novac od KarGo kompanije ide u budžet Republike Srbije. Ne u drugu zemlju. Taj novac od poreza ide u izgradnju puteva, škola, obdaništa. Taj novac ostaje kod nas”, izjavio je Guberinić.

Upitan zašto se i „KarGo” ne registruje kao „Jandeks taksi” i sklopi saradnju sa taksistima, Guberinić je rekao da je to nemoguće, jer je novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ograničio broj licenci, a samim tim i konkurenciju.

„Novim zakonom jedino taksista s dozvolom može da vas prevozi. Nama je zabranjen rad s našim partnerima u dosadašnjoj formi”, rekao je on.

Govoreći o tome kako će „KarGo” da nastavi poslovanje, Guberinić je rekao da pre svega treba proveriti da li je donet Zakon ustavan, jer zabranjuje konkurenciju i pravo na rad.

Komisija za zaštitu konkurencije ocenila je da Zakon zabranjuje konkurenciju, ali je Ministarstvo saobraćaja „ostalo gluvo na njihovo mišljenje”, rekao je Guberinić.

On je istakao da su građani koji koriste aplikaciju „KarGo” sigurni, jer se sve naplaćuje elektronski i jer imaju kome da da upute žalbu, dok kod taksista ta opcija ne postoji.

Predsednik Saveza udruženja taksista Srbije Aleksandar Bjelić je u istoj emisiji optužio vozače „KarGo” da su „narkodileri i kriminalci”, na šta mu je Guberinić odgovorio da je to sramno.

Govoreći o tome ko plaća porez, Guberinić je kazao da četiri i po hiljade taksista nije platilo porez i da su „taksisti najveći dužnici grada Beograda”, preneo je „KarGo”.

Komentari17
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jole
Uber je zakon duplo jeftiniji od regularnog taksija. U interesu gradjana je da ima vise opcija jer sadasnji taksisti su skupi deru na svaki korak. Sa Uberom i slicnim kompanijama Car Go putnik prije voznje zna koliko ce da ga kosta voznja to je super Drugo vozaci su direktno oporezovani jer je sve digitalno evidentirano..dok Taxi vozaci vecinom samo voze za gotovinu i ne prikazuju stvarno stanje pa ne llacaju porez. Drzava treba da otvori oci i dozvoli kompanijama kao Car Go da operisu jer to je u interesu Drzave i Naroda!
batica
Zato sto Yandeks posluje sa legalnim taksistima i uzima 5% od svake voznje. A Cargo posluje sa vozacima registovanim kao limo servisa a rade kao taxi i uzima im 25% od svake voznje. Vozac limo servisa ako preko cargo uzme 4000din dnevno, cargo mu uzme 1500din dnevno Vozac limo servisa zaradi dnevno 4000 .din - 1500 din. uzme car go pa - 2000din gorivo i vozacu ostane 500 din. dnevno x 30 dana == 15.000 din mesecno.A gde amortizacija auta i jos kad bi vozac platio porez I ako Cargo ima 100 vozaca partnera x 1500 din. dnevno == 150.000 din. dnevno pa x 30 dana ==== ==== "" 4.500.000 """ din mesecno, znaci oko "" 38.000 "" evrica mesecnoo x 12 meseci === ====== ===== "" 456.000 "" evrica godisnje, jadan Cargo Eto kako se cargo bori za jeftiniji i boji prevoz gradjana
Goran Mitrovic
Nije mi jasno zašto država toleriše tom gospodinu da se javno oglašava??? Kaže da je prevezao preko milion putnika! Od svake vožnje uzima vozačima 20 do 30% znači ako je prošek vožnje 500 dinara njegovih je 100 ili 150 dinara puta milion vožnji to je preko 100 milionske dinara a on nije uplatio no jedan jedini dinar poreza?! Dokle će dželati glumiti žrtve???
Dragan
Uberizacija je san svakog kapitaliste, imas zaposlene a nemas nikakvu obavezu prema njima Car go je kao prodavanje cigara na gajbici pored trafike, za trafiku morate da placate zakup mesta, poreze i doprinose, da imate prijavljenu radnju,da ispostujete zakonske uslove u pogledu trafike..., za gajbicu vam ne treba nista samo cigare i pomenuta gajbica
Dejan
I sta lupa ovaj iz car go za yandeks svaka voznja kaja ide bezgotovinski koji odvezu leze prvo yandeksu na racun a posle yandeks prosledi taksisti na racun jer su je oni i odvezli a jandeks ima samo pravo da uzme 5 posto procenata od svake voznje jer tako taksisti placaju uslugu yandeks aplikaciji

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.