sreda, 12.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 18.11.2018. u 23:40 Dejan Aleksić

Izmeštanje Topčiderske reke, pa sređivanje Bulevara patrijarha Pavla

Ta saobraćajnica biće deo Spoljne magistralne tangente, jedne od prestoničkih obilaznica, i „približiće” Novi Beograd i Palilulu. – Radovi vredni 223,7 miliona dinara
Градилиште у Улици Пере Велимировића у Раковици (Фотографије Дирекција за грађевинско земљиште)

Da bi se najmnogoljudnija prestonička opština „približila” teritorijalno najvećoj, odnosno da bi se sa Novog Beograda do Palilule stizalo znatno brže, već duže se zna da je rešenje Spoljna magistralna tangenta (SMT). Njome bi trebalo da se brzom saobraćajnom vezom spoje Most na Adi i planirani most na Adi Huji. Jedna od ključnih veza mostova kod dve ade biće Bulevar patrijarha Pavla. Ali, ne onakav kakvim ga danas znamo, nego proširen. A da bi njegovo preuređenje počelo, pre toga mora da se okončaju radovi koji se tiču izmeštanja korita Topčiderske reke i izgradnje mosta u Ulici Pere Velimirovića.

Ovi radovi, koje izvodi „Unogradnja”, krenuli su u martu i vredni su 223,7 miliona dinara. Kako navode u Direkciji za građevinsko zemljište, dobar deo posla je završen. Okončano je izmeštanje starog betonskog kolektora prečnika jedan metar.

– On je po projektu morao da bude pomeren na novu poziciju da bi se omogućila izgradnja novog mosta. Izmešteno je i oko 200 metara vodovoda, kao i elektroinstalacije koje su se nalazile u zoni novog mosta. Za novu mostovsku konstrukciju završena je izrada svih 14 šipova i projektovanih naglavnih greda, na kojima će se izgraditi armiranobetonska ploča novog mosta – objašnjavaju u Direkciji.

Do sada je izmešteno i 250 metara korita Topčiderske reke i izbetonirano je prvih 30 metara donje ploče za trasu Kaljavog potoka. Duž cele trase novog korita Topčiderske reke biće izmešteno još oko 200 metara vodovodnih cevi.

Ka­lja­vi po­tok biće za­ce­vljen u du­ži­ni od 100 me­ta­ra

– Trenutno težište radova je na pripremi za izgradnju gornje ploče novog mosta, kako bi se što pre ušlo u završne radove na ovoj poziciji gradilišta i time omogućilo ponovno uspostavljanje saobraćaja kroz Ulicu Pere Velimirovića – dodaju u Direkciji.

Izmeštanje korita Topčiderske reke i izgradnja nove mostovske konstrukcije na raskrsnici sa Ulicom Pere Velimirovića neophodni su jer dok se to ne završi ne može da počne rekonstrukcija i proširenje Bulevara patrijarha Pavla.

– Na ovoj poziciji poklapaju se trase postojećih vodotokova Topčiderske reke i Kaljavog potoka sa novoplaniranom trasom Bulevara patrijarha Pavla. Zato je potrebno da se 920 metara korita Topčiderske reke izmesti za oko 20 metara ka istoku. Kako se Kaljavi potok na ovoj poziciji uliva u Topčidersku reku kao otvoreni vodotok, to će i on biti zacevljen u dužini od 100 metara. Mostovska konstrukcija predviđena je na mestu prelaska Ulice Pere Velimirovića preko novog korita Topčiderske reke – navode u Direkciji.

Most će biti širok 26 i dugačak 19 metara, sa po tri saobraćajne trake, razdelnim ostrvom i obostranim trotoarima, a ispod njega će teći Topčiderska reka novim koritom. Rok za završetak ovog posla je jun 2019. godine posle čega će moći da počne i rekonstrukcija Bulevara patrijarha Pavla, magistralne saobraćajnice prvenstveno planirane za odvijanje tranzitnog saobraćaja.

Rekonstrukcija ovog bulevara, u dužini od oko 3,5 kilometra, sprovešće se u okviru dva projekta. Prvi je za deonicu od Košutnjaka do Pere Velimirovića.

– Taj projekat je dobio pozitivno mišljenje republičke revizione komisije i za njega je u toku priprema javne nabavke za izvođenje radova, procenjene bruto vrednosti blizu 1,4 milijarde dinara. Za deonicu od Hipodroma do Košutnjaka u toku je rešavanje imovinskopravnih odnosa i istovremeno je u pripremi javna nabavka za izradu tehničke dokumentacije – preciziraju u Direkciji. 

Komеntari9
294f7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Раковица, а ракови у цеви
"...већ дуже се зна да је решење Спољна магистрална тангента (СМТ). Њоме би требало да се брзом саобраћајном везом споје Мост на Ади и планирани мост на Ади Хуји." Није овде поента што ће се том СМТ спојити Мост на Ади и будући Мост на Ади Хуји, нити што ће та спољна магистрална тангента, водити од Топчидера, кроз Раковицу, па све до аутопута Београд-Ниш код Бубањ-потока, и даље, планираном трасом Винча-Миријево/Лешће, до Дунава. Чини ми се да је поента у томе што се тунел испод Топчидерског брда, као саставни део пројекта Моста на Ади и његовог спајања са аутопутем, преко Аутокоманде - једноставно изгубио из планова! Тиме ће овај мост и даље остати нефункционалан у смеру ка Топчидеру, јер ће кружни ток код Милошевог конака бити саграђан тек кад успеју да мало изместе Милошев конак, или цркву преко пута, са све портом.
српски код поред
Неко је нешто набрзину и на прескок прочитао па везује Нови Бгд с Палилулом!?! Овај део према Раковици је јужни крак будуће везе који НЕМА везе с Палилулом. Према Палилули ће водити тунел од Хиподрома кроз Топчидерско брдо па преко новог моста код Аде Хује.
tuga
srećne i pametne nacije bi očistile reku, napravile parkove sa jezercima, slapovima,ribama, pa i kupališta. sam narod bi se samoorganizovao..nesrećne u nedostatku kreativnosti, zatrpavaju.
Mihailo Vuković
Negde pročitah da u Japanu ili Južnoj Koreji otkopavaju nekada ucevljene ( ucviljene ) potoke , i vraćaju ih u prvobitno stanje sa uređenim obalama .
Стефан Стојановић
Читам тако како је некад текао поток низ Скадарску, па низ Димитрија Туцовића, па долином аутопута, па низ Јужни булевар, па низ Немањину. И тако све нешто са сетом размишљам на шта би личило да ти потоци и речице још увек постоје с обзиром на наш културни ниво. И увек ми падне на памет пример Топчидерске реке...
Prikaži još odgovora
Zoran Živić
Hvala Bogu! Taj deo grada je već dugo jedan od "uskih grla" grada. Sjajna ideja.
ВлаДо
Кад год се нека река пресели у ново корито или каналима промени ток, она настави да тече подземно старим коритом.Последице таквог субверзивног дејства видимо након неколико деценија обрушавањем објеката и терена изнад старог корита.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja