Milutin Mrkonjić od novinara čuo za krivičnu prijavu
„Tvrdnje da sam ja odgovoran za propuste u gradnji deonice od Uba do Lajkovca nisu tačne”, kaže za naš list Milutin Mrkonjić, počasni predsednik SPS-a i nekadašnji ministar infrastrukture.
Mediji već godinu dana izveštavaju da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podnelo krivičnu prijavu protiv Mrkonjića i još 13 osoba odgovornih za gradnju ovog kraka Koridora 11. Na toj deonici pojavile su se pukotine, a u prijavi koju je podnelo resorno ministarstvo navedeno je da su „svi materijali korišćeni za izgradnju auto-puta neadekvatnog kvaliteta”.
Nasuprot tome, Milutin Mrkonjić kaže da su tokom njegovog mandata (od 2008. do 2012. godine) nadzorni organi radili besprekorno.
„Nije postojala ni jedna jedina primedba na kvalitet obavljenog posla. To je verifikovala i komisija koje je obavila tehnički prijem 2015. godine. Da su tokom gradnje korišćeni neodgovarajući materijali, izveštaj te komisije bio bi negativan. Nakon završenog tehničkog prijema, ’Koridori Srbije’ su ovu deonicu predali ’Putevima Srbije’, koji su bili zaduženi za njeno održavanje. E, tada, verovatno, počinju problemi”, kaže naš sagovornik.
Gradnja auto-puta Ub–Lajkovac počela je 2010, a završena 2014. godine. Ovaj put, koji je koštao 75 miliona evra, gradila su preduzeća „Putevi Užice” i „Planum”, a sada će još 10 miliona biti utrošeno na sanaciju štete. Naš sagovornik ističe da nikada nije pozvan na razgovor u policiju ili tužilaštvo tim povodom, niti je zvanično obavešten o postojanju krivične prijave zbog navodnih propusta u gradnji deonice.
„Od novinara sam čuo za krivičnu prijavu, a ukoliko me nadležni pozovu, naravno da ću se odazvati. Očigledno je da propusti postoje i neophodno je utvrditi ko je odgovoran, ali veoma je bitno da ekspertizu obave nezavisni stručnjaci, a ne oni koji su učestvovali u realizaciji ovog projekta”, kaže naš sagovornik.
Ne pada mu na pamet, kako kaže, da podnosi krivične prijave, jer „nikada nije rešavao probleme na taj način”.
Iako se ovaj put nikada nije koristio, kako kaže Mrkonjić, morao je da bude održavan: „Moje stručno mišljenje je da su se pukotine pojavile zbog trogodišnjeg neodržavanja te deonice. Imao sam priliku da vidim fotografije ove saobraćajnice. Tamo je rastao korov visine metar, metar i po, svi kanali su bili zapušeni, odvodnjavanje nije rađeno kako treba, a nasip je plivao u vodi. Zato su se i pojavile podužne pukotine”.
Mrkonjić dodaje da bi sanaciju trebalo da obave izvođači radova, „Planum” i „Putevi Užice”, a ne da država ovaj posao poverava drugom izvođaču.
„Oni su i bili spremni da to urade, ali, koliko ja znam, nisu želeli da preuzmu odgovornost za stanje u kojem se nalazi ova deonica. Tada je nastao sukob”, objašnjava naš sagovornik, uz napomenu da angažovanje drugog izvođača povlači dodatne troškove.
„Nisam siguran da je to dobro rešenje, kao ni da je neophodno 10 miliona evra da se to sanira”, kaže naš sagovornik.
On je podsetio da je do 2012. godine obavljeno između 70 i 80 odsto posla i da je trebalo da bude izgrađena pristupna saobraćajnica kako bi ovaj put bio povezan sa Ubom.
„U skladu sa odlukom Vlade Srbije, dao sam nalog da se izgradi ova veza, ali to nikada nije urađeno. Ne znam zašto je to tako. Zbog toga auto-put Ub–Lajkovac nije korišćen, a to je razlog zašto ministarka Mihajlović naziva ovu deonicu putem koji vodi od ’njive do njive’”, rekao je Milutin Mrkonjić.
Подели ову вест







Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.