Utorak, 30.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Na šta se građani najviše žale ombudsmanu

Зоран Пашалић (Фото А. Васиљевић)

Zaštitnik građana Zoran Pašalić rekao je danas da se građani u Srbiji najčešće obraćaju instituciji ombudsmana zbog problema u pravosuđu, koji se odnose na neizvršenje sudskih radnji, dužinu trajanja postupaka i zloupotrebu procedura. On je u razgovoru sa građanima Paraćina rekao da neki od tih problema ne spadaju u nadležnost zaštitnika građana, ali da će „ljudima biti pružena usmena pravna pomoć”.

„U prethodnih deset godina imali smo mali broj pritužbi i zato smo se odlučili da posećujemo gradove u Srbiji i direktno pričamo sa ljudima o pitanjima koja ih muče”, rekao je Pašalić.

Po njegovim rečima, u Paraćinu je za deset godina bilo 190 pritužbi građana, a u Loznici 390.

„Loznica je prvi grad koji smo posetili da saslušamo građane. Ono što smo primetili je da su građani Loznice izneli iste probleme kao i oni u Paraćinu”, kazao je on, prenos Beta.

Dodao je da se često dešava da ljudi ne dobijaju odgovore nadležnih institucija što „spada u domen loše uprave”.

Zamenik predsednika Opštine Paraćin Tomislav Šaletić rekao je „da je ponosan što je projektom približavanja institucije ombudsmana ljudima u unutrašnjosti Srbije, koji finansira Vlada Bugarske, omogućeno da se lično sretnu sa zaštitnikom građana”.

Paraćinac Miodrag Miletić kazao je novinarima da je pre četiri godine dobio pravosnažno rešenje o ostavinskoj raspravi na koje nije mogao da podnese žalbu i da se zato sada obraća ombudsmanu.

„Otišao sam kod sudije i rečeno mi je da sam se odrekao prava na žalbu, a ja to nisam uradio. Na taj način meni je ugroženo osnovno ljudsko pravo”, ocenio je Miletić.

Zaštitnik građana Zoran Pašalić razgovarao je i s predstavnicima vlasti, ustanova, preduzeća i organizacija civilnog društva u Paraćinu.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Iz Britanije
Nije tačno, ovde u Britaniji u dva odvojena slučaja sam se žalio finansijskom ombudsmanu. Jednom protiv osiguravajućeg društva za kola, drugi put protiv druge najveće banke i u oba slučaja dobio, uskraćene usluge i novac koji su dugovali. Obe ustanove su podvile repove i bez pogovora poštovale odluke ombudsmana.
marko
Па жале се што немају омбусдмана, тј онога коме могу да се жале.
Radoslav Jovanovic
Jos jedna podvala zapada?Kakvo ime takva i organizacija. Gde je praviosudni sistem, gde je zakon?
Desko
Slika govori sto puta više od reči!
laža i paralaža
Neko zaista ide da traži pomoć od njega? Pa pomaže li što?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.