nedelja, 13.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Iz železnice odlazi 1.100 radnika

(Фото А. Васиљевић)

Iz tri železnička preduzeća do kraja godine otići će oko 1.100 radnika uz otpremninu, tako da će ukupno za 7.000 ljudi biti smanjen broj zaposlenih na železnici. Najviše radnika, njih 770, odlazi iz „Srbije kargo”, 320 napušta „Infrastrukturu železnice Srbije”, a oko 20 „Železnice Srbije”. Viška radnika nije bilo u „Srbija vozu”.

Radnici mogu da biraju jedan od dva modela obračuna otpremnina. Imaju pravo na 50 odsto uvećan tromesečni prosek bruto zarade po godini staža ili po 240 evra za svaku godinu provedenu u tom preduzeću.

– Oko 98 odsto zaposlenih je do sada otišlo dobrovoljno. I ove godine puno njih odlazi dobrovoljno, s obzirom na to da još od 2015. radnici znaju koliki je višak u kom preduzeću i imali su dosta vremena da se pripreme – rekla je za Tanjug savetnica ministarke građevinarstva Mišela Nikolić.

Ovo je inače treći krug socijalnog programa u železnici i on se sprovodi prema Akcionom planu reforme železnice od 2015. godine. Tada je već određen okvirni broj koliko je ljudi viška u svim železničkim preduzećima. Pre tri godine srpske železnice su podeljene u četiri akcionarska društva – „Srbija kargo”, „Infrastruktura železnice Srbije”, „Železnice Srbije” i „Srbija voz”.

Iz akcionarskog društva za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom „Infrastruktura železnice Srbije” otići će 750 zaposlenih.

– Od tog broja 430 zaposlenih, koji obavljaju poslove manevra i tehničko-kolske poslove, preći će u železničke kompanije „Srbija kargo” i „Srbija voz”. Preostalih 320 zaposlenih, biće proglašeno tehnološkim viškom uz isplatu otpremnine. Oni će dobrovoljno napustiti preduzeće što je i bio jedan od kriterijuma koji se primenjivao prilikom rešavanja viška zaposlenih – kaže Nenad Stanisavljević, iz „Infrastrukture železnice Srbije”.

Komеntari10
c28c8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

aca
Sve što kažem istina je jer su mi i otac i deda železničari. Jad i tuga ceo radni vek na šinama , u jednoposedu (nedaj bože da se nekom sloši padne šećer ili slično....)a odgovornost na najvećem nivou i sad kad su bolesni i pred penzijom oni idu na biro čekaju penziju i dobijaju neke mizerne otpremnine prosek od poslednje tri plate tek kolko da prežive do penzije ....gde je tu glas razuma ( što nedadoše prosek tri najbolja primanja u radnom veku ili prosek svih primanja...)nekome je ipak ovako odgovaralo......Strašno
Zoran Popovic
Pa sada uporedite sta znaci otpustanje 1.100 radnika zeleznice na nezaposlenost u Srbiji. To je kao svako malo otvaranje 5 fabrika sa po 200 zaposlenih. A da ne uzimamo u obzir subvencije od po 5-10 hiljada evra po zaposlenom.
Bez reda voznje
Sramota za Srbiju. U ovolisnoj Holandiji pored tolikih auto-puteva, automobila, autobusa, uvode na nekim trajektima da vozovi krecu svakih 7,5 minuta, guzva kad voze svakih 10 minuta. Kvalitetna zeljeznica ima buducnost.
stanislavsr
Pa koliko ih to ima zaposlenih?
Nenad, Minhen
Sačuvaj bože, kako nam izgleda železnica. Ne znam da li radnika ima viška, znam samo da moje perspektive železnički putnički saobraćaj u Srbiji praktično više ne postoji. Sva sreća što je autobuski uglavnom solidno organizovan, bolje nego u Nemačkoj (a i Nemačku uglavnom drže "naši" vozači).

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja