Petak, 24.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Voz išao propisnom brzinom i po pravilu službe

(Фото Танјуг)

NIŠ – Na putnom prelazu kod Niša gde se jutros dogodila teška nesreća, kada je voz udario u autobus pun putnika, bila je ispravna železnička infrastruktura, prelaz očišćen, a mašinovođa je išao propisanom brzinom, tako da za sada sve ukazuje da je u pitanju bio ljudski faktor vozača autobusa, tvrde direktori nadležnih železničkih preduzeća.

V.d. generalnog direktora Srbija voza Jugoslav Jović je rekao da su proverili sve što je moglo da se proveri i da je mašinovođa vozio po svim pravilima službe.

„Kretao se briznom koja je bila propisana i kada je video ispred sebe vozilo upozoravao je zvučnim signalom i kočio, ali se nažalost desila nesreća”.

Jović je kazao da je preminulo pet osoba i da je povređeno oko 30 osoba.

Izrazio je saučešće porodicama nastradalih putnika.

„Svi pokazatelji za sada ukazuju na to da je mašinovođa postupio po pravilu službe i da je voz funkcionisalo u tehničkom stanju u kom je trebalo da bude”, naveo je on, javlja Tanjug.

Jović ističe da na nivou srpskih železnice postoji zajednička komisija koja je već krenula u ispitivanje učesnika događaja i da će ona na kraju reći šta se stvarno dogodilo.

„Možda će dati još neke nove podatke koje mi sada ne znamo”, dodao je Jović.

V.d. generalnog direktora Infrastrkture železnice Srbije Miroljub Jevtić je kazao da je oko 7.30 putnički voz na putnom prlazu na izlasku iz stanice Međurovo prema stanici Doljevac udario autobus na putnom prelazu i da su u tom trenutku svi infrastrkturni uređaji normalno funkcionisali, bez ijednog kvara.

„Putni prelaz je bio u potpunosti očišćen, uklonjeno je rastinje, tako da nije bilo nijednog problema kada je u pitanju preglednost. Očigledno da se može zaključiti da je i ovog puta bio u pitanju ljudski faktor”, kaže Jevtić.

On je, takođe, izrazio žaljenje zbog tragedije i saučešće prodicama nastradalih.

„Moram da apelujem na sve učesnike u saobraćaju da se u potpunosti pridržavaju saobraćajnih propisa, da je tako bilo ova teška tragedija se ne bi dogodila”.

Ponovio je da su svi aparati i uređaji besprekorno funkcionsiali i da je preglednost bila dobra, ali da treba, ipak, sačekati izveštaj komisije.

Na pitanje šta će biti sa tim pružnim prelazom, Jevtić je rekao da u našoj zemlji ima 2.136 putnih prelaza, od čega je 477 ili samo 22,5 odsto obebeđeno polubranicima i branicima.

„Kao što ste mogli da vidite ni polubranici ni branici ne mogu potpuno da garantuju bezbednost saobraćaja ukoliko se ne poštuju soabraćajni propisi”, dodao je.

Kako je rekao, Vlada je obezbedila ogromna sredstva za rekonstrukciju infrastrukture železnice i upravo će se i ta deonica raditi.

„Za nju je tender pred raspisivanjem i obezbeđan sredstva za tu deonicu dugu 23 km, od Niša do Brestovca. U okviru te denice se nalazi i ovaj putni prelaz i uz rekosntrukciju pruge istovremeno ide i potpuna modernizacija ovog putnog prleaza”, rekao je i dodao da će tender biti raspisan u februaru.

Najavio je da će do tada, čim vremenski uslovi budu pogodni, početi postavljanje vibro traka, kao i reflektorsko osvetljenje.

Naveo je da su se te trake pokazale kao dobro iskustvo na putnim prelazima gde je to već urađeno, a to je na 15 putnih prelaza.

Komentari21
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoca
Ma uplasio se vozac autobusa pa se ukocio od straha, oduzeo se i nije mogao od straha da reaguje. Da je stao pre prelaza , pa pogledao, pa polako krenuo, oprezno... Nego je isao a nije gledao znak pa kad je video sta je video ... oduzeo se. I otisao u vecna lovista-od straha i nepaznje . Objektivno, trebalo bi postaviti vise od jednog znaka za kolski saobracaj pre prelaza, na 200, 150, 100, 50 i pred prelaz. To je jevtinije nego da se pravi nadvoznjak. Najjevtinije je kupiti auto pa se voziti, udobno , cisto i bez stresova oko tudje nesposobnosti . Putnici su nastradali sto su se vozili za male pare. Da soferi imaju 10x vecu platu mnogo bi pazljivije i opreznije vozili.
Чедо
Том логиком возови нису ни потребни. Они само угрожавају друмски саобраћај.
Dejan Markovic
Jeremija imaš li nešto pametnije da kažeš?
jeremija
Kako može biti da je išao "propisanom brzinom", ako nailazi na nezaštićeni prelaz i od siline (brzine) presječe autobus? Brzina mora biti max. 10 km/h kod nailaska na nezaštićeno ukrštanja sa putom. Da je išao tom brzinom, autobus bi prošao iili ne bi bilo tako drastičnog udara. Pričajte vi deci svoje priče. Ovo je samo priča da se štićenjem mašinovođe zaštiti vertikala: menadžment ŽS i ministarstvo saobraćaja. Da imamo nezavisno sudstvo, ne bi bilo problema. Ovako, pala muva na medvjeda. Ne branim vozača autobusa, aon je subjektivno odgovoran, ali, korjen nesreće je u državi.
Саша Микић
Аман људи, не паметујте шта је било и како је било. Најбоље знају шта се десило путници из аутобуса и они ће то све предочити истражним органима. А ви пошто већ пишете на интернету погледајте и снимке са пружних прелаза широм света и биће вам јасније две ствари. Прва да и у много богатијим земљама има пружних прелаза у нивоу без браника и без светлосне сигнализације. Друга да без обзира на светлосну сигнализацију, полубранике, бранике, па чак и физичке препреке, које излазе и коловоза када се спусти рампа, НЕ МОЖЕ да спречи бахате возаче и пешаке да прелазе пругу кад не треба. Увек се нађе неки ''паметњаковић'' за кога прописи не важе.
Aki
Ovo nije politika i dolazi kao ironija za one što su izgubili život. Ovih dana čuli se razni komentari pa i od ljudi kojima je saobraćaj profesija nešto što nije u skladu sa praksom i propisima. Da pojasnim da svaki vozač drumskog vozila prvo bez obzira dali ima ili nema znak mora stati ispred prelaza preko pruge, kada ima znak kao Andrijin Krst ili svetlosni signal u ritmu horizontalnih svetlosti pa čak i drumski signal Stop kojem nije mesto tu. Osnova svega je da nijedan vozač kod polaganja vozačkog ispita ne proverava se praktično kao obavezno pri prelazu preko pruge. Banik ili polu branik je psihološka prepreka za one koje su nepismeni ušli u saobraćaj a i igra za sileđije koji krše namerno gde vide branik iako u tom slučaju direktno ugrožavaju nečiji život i ometaju železnički saobračaj. Jeftić lepo kaže da prelaz mora biti pregledan i napravljen sa nagibom od 2% sa obe strane. Dakle redovno mašinovođa daje signal pazi pre nailaska preko prelaza.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.