Utorak, 28.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
BELEŠKA IZ BRZOG VOZA

Od Novog Beograda do Zemuna sat vremena

Срђан Печеничић

„Kada je ovaj voz trebalo da krene? Je l’ u 18.26?”, interesovao se mladić u brzom vozu koji je te večeri kretao s Novog Beograda ka Novom Sadu i Subotici.

„Jeste, jeste, ali ne znam zašto kasni u polasku već 20 minuta. Jedino znam da je jutros bilo problema sa skretnicom kod Nove Pazove, ali valjda su to rešili”, uzvratila je putnica koja je sela preko puta mladića.

Taman što su razmenili pokoju rečenicu, brzi voz konačno je krenuo. Ali, već posle nekoliko desetina metara ponovo je stao.

„Šta je sad ovo!?”, doviknuo je stariji putnik sa drugog kraja vagona.

„Čini mi se da sam čuo da mašinovođi nije dobro i da zato čekamo. Evo sad je uleteo neki drugi u kabinu”, uzvratio je momak koji je sedeo nedaleko od njega.

„Ma nemoguće, pa valjda ne bi kretao da mu je loše. Nisu valjda toliko neodgovorni!?”, uključili su se i drugi, sada već uveliko nervozni putnici.

„Ma čekaj bre, ako su se kondukteri i mašinovođe posakrivali i neće sami da nam kažu, sad ću ja da proverim. Ovo je bezobrazluk, pa imamo valjda i mi neke planove. Nismo džabe platili brzi voz i skuplje karte! A kao da idemo teretnim...”, mlada žena poneta besom zbog čekanja odjurila je do kabine mašinovođe.

„I šta vam je rekao?”, znatiželjno su čekali odgovor ostali putnici kada se vratila.

„E sad čekamo ’BG voz’ jer dolazi iz suprotnog smera. A šta smo pre toga čekali nije hteo da mi kaže”, uzvratila je žena.

„Ljudi, ne brinite, kad god da krenemo, bar neće kasniti u polasku 360 minuta što je ranije za našu železnicu bilo kao dobar dan”, našalio se mladić koji je i pokrenuo priču o kašnjenju voza.

„Evo meni je upravo kondukter na pitanje što kasnimo iako smo kupili karte za brzi voz bezobrazno uzvratio ’Pa gde žurite, svakako ćete stići’. Pa dokle više da za svoje pare trpimo bezobrazluk. Da nije putnika, ni oni ne bi imali posla”, ogorčeno se nadovezala jedna starija gospođa.

U razmeni šale i jeda, voz je posle nešto više od pola sata opet krenuo. Putnicima se činilo da sada već mogu da odahnu. Ali, optimizam je kratko trajao. Kompozicija čija je prva stanica trebalo da posle Novog Beograda bude tek Nova Pazova stala je već u tunelu na Tošinom bunaru. Zašto se stoji u mračnom tunelu bez telefonskog signala i kad će se krenuti, putnici ni od koga nisu mogli da dobiju te informacije.

„Bitno da je krenuo da proverava karte. Sram da ih bude, umesto da nam daju sok ili vodu i da se izvine što su nam naplatili skuplje i poremetili planove, oni još gledaju karte!?”, putnici su sada već uglas počeli da negoduju.

Voz je u toku negodovanja krenuo, ali opet je ubrzo i stao. U Zemunu. Sat vremena od polaska sa Novog Beograda umesto da bude u Golubincima, kompozicija je bez objašnjenja stajala tek u Zemunu.

„Izvinite, hoćete li nam reći zašto, pobogu, ovoliko stojimo. Je l’ to opet zbog neispravne skretnice u Pazovi?”, interesovala se starija gospođa.

„Koliko vidim, mi smo u stanici Zemun”, umesto da ljubazno objasni putnici razlog kašnjenja, kondukter je ironično odbrusio i nastavio dalje.

Nastavio je i „brzi” voz. Ali, tako što je stao i u Zemun-polju, Sremskim Karlovcima, na međustanicama u nedođiji – svim onim mestima koja nisu bila predviđena redom vožnje. U Novi Sad ovaj voz je stigao oko 21.40, sa sat i petnaest minuta kašnjenja i mnoštvom poremećenih planova putnika.

„Mi bar stigosmo, jadni ovi što su nastavili ka Subotici...”, našalio se jedan mladić po izlasku iz „brzog” voza.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Beogradjanin Schwabenländle
Уместо да буду сретни што су уопште стигли, они се буне!
Nelle
Odličan članak. Voleo bih da vidim takav isti o GSP-u koji je i veća "sveta krava" od Železnica. Pa onda ponovo, periodično, dok se stvari ne poprave.
Preda
Upravljanje zeleznicom je i dalje uzasno lose. I spori voz kad rade po rasporedu i uz dobru organizacijuna, stignu na destinaciju relativno "brzo". Putnici bar mogu da planiraju kako ce da putuju. Sadasnje stanje je nista manje nego : mucenje naroda. Za Drzavu, nepotrebna bruka.
Метузалем
Уз толико малтретирање су путници били сувише фини - требали су кондуктеру да кажу: "Показаћемо Вам карте после онолико времена колико смо чекали".
Божидар
Који амерички зид! Ово је бедем! Овакав бедем бесрамља, бедем ћутања, малтретирања сопственог становништва нема нико! Први смо у свету! Зато што смо први у свету директори железнице мора да буду награђени и остају на својим радним местима!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.