Nedelja, 27.11.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
IN­TER­VJU: GO­RAN VE­SIĆ, za­me­nik gra­do­na­čel­ni­ka

Ništa me drugo ne interesuje osim Beograda

Grad ima 27 ve­li­kih pr­o­je­ka­ta vred­nih oko 18 mi­li­jar­di evra, ko­je tre­ba da realizuje uz po­dr­šku dr­ža­ve u na­red­nih 10 go­di­na
(Фото Д. Жарковић)

Sa novom funkcijom zamenik gradonačelnika Goran Vesić preselio se u veći kabinet u kojem dominira tabla sa ispisanim projektima. Pod brojem jedan – metro. U oči upada i skulptura Napoleona, koju je dobio od saradnika. Ko ga poznaje, kaže, zna da se divi francuskom imperatoru. Za mnoge Vesić je čovek koji u Beogradu povlači sve konce i zato ne čudi što ga javnost doživljava kao prvog čoveka prestonice. „To da vučem sve konce prati me otkako sam u politici, kada sam bio i u DS-u i radio sa Đinđićem. Hiperaktivan sam i ne mogu drugačije. Dajem čitavog sebe jer volim ovaj grad”, naglašava u razgovoru za „Politiku” zamenik gradonačelnika.

Koja je onda uloga Zorana Radojičića?

Radimo zajedno na svemu što se dešava u gradu, a on je lekar, doneo je preciznost i ljudsku dimenziju u Gradsku upravu. Deo posla koji ja radim zahteva svakodnevno pojavljivanje u javnosti. Mi smo tim koji sprovodi politiku SNS-a i Aleksandra Vučića i manje je bitno ko šta radi.

Utisak je da se sve više bavite i visokom politikom. Znači li to da su vam porasle političke ambicije?

Ništa me drugo ne interesuje osim Beograda. Ali, član sam Predsedništva SNS-a i imam obavezu da branim politiku stranke. Najvažniji problem koji moramo da rešimo je status Kosova i Metohije. Nije lako, jer on postoji vek i nije ga napravio ni Milošević, ni Đinđić, ni Koštunica, ni Tadić, ni Vučić. Zato nam je važan konsenzus u društvu. Ali jedinstva nema jer opozicija samo kritikuje, a nema predlog. Mi se borimo da sačuvamo što možemo u pokrajini, a svako ko tvrdi da možemo da dobijemo sve ne govori istinu.

Ali sa opozicijom konsenzusa nema ni kada je reč o broju učesnika protesta „Jedan od pet miliona”. Zar je jedino važno prebrojavanje, a ne to što su ljudi nezadovoljni?

Vlast se menja na izborima, a ne na ulici. Imate pravo da vršite pritisak, da iznosite argumente na ovom ili onom mestu, ali vlast se dobija i gubi samo na izborima. Slobodna smo zemlja i svako u skladu sa zakonom može da protestuje. Važno je samo da se ništa ne razbija po gradu.

Hoće li biti prevremenih parlamentarnih izbora ili rekonstrukcije vlade?

Ne znam. Takvu odluku će doneti SNS. Nama provera na izborima nije problem. Rekonstrukcija vlade je pitanje za premijerku, ona odlučuje kako su ministri radili, da li nekog treba menjati. Beograd bolje nego ikada sarađuje sa vladom. Imamo 27 velikih projekata vrednih oko 18 milijardi evra, koji treba da se sprovedu uz podršku države u narednih 10 godina.

Hoćete da kažete da ćete vladati još deset godina?

O tome odlučuju građani, a na svakim izborima mi dobijamo sve veću podršku. Kako bilo, projekti koje započnemo moraće da budu završeni.

Zašto je atmosfera u Skupštini grada na ivici tuče? I opozicija i vlast vređaju i dobacuju, u čemu i Vi učestvujete.

Dobacuje se u svakoj skupštini otkako je parlamentarizma. U redu, za svađu je potrebno dvoje, ali ne možemo da dozvolimo da naši odbornici trpe uvrede i da se promoviše nasilje. Ako žele bolju atmosferu, treba da isključe lidere poput Veselinovića koji je pozivao na silovanje premijerke. Problem im je što nemaju argumente.

(Foto Nenad Negovanović)

Budžet Beograda za 2019. je milijardu evra i predstavljen je kao istorijski uspeh. Šta to znači građanima ako poskupljuje porez na imovinu, parkiranje, održavanje zgrada, voda?

Cene komunalnih usluga ne rastu tako brzo kao prihodi u budžetu. Gradska kasa se puni od poreza, više ljudi ga sada plaća. Ali, neće porez na imovinu svuda biti veći dva odsto i više od polovine građana će plaćati niži porez u 2019. godini. Da nismo ograničili rast na dva odsto, u nekim delovima grada bio bi drastično veći. On bi u budućnosti za mnoge trebalo da bude i niži. Sa katastrom radimo pilot projekte na Vračaru i Savskom vencu da se ne bi više dešavalo da na primer na Dedinju isti porez imaju ljudi u ulici koja nema kanalizaciju i oni u vilama. Cene komunalnih usluga kod nas su niže nego u svim glavnim gradovima u regionu.

Tamo je standard viši.

Nije u Sarajevu. U tom gradu održavanje zgrade sa liftom je 30 dinara, a u Beogradu 17. Ni cena vode u Beogradu nije najviša, postoji bar desetak gradova u Srbiji u kojima je voda skuplja.

Znači – voda će poskupeti?

Postoji mogućnost da poskupi. Ne možete da očekujete da se komunalnim uslugama ne menja cena u skladu sa rastom troškova. Ko to tvrdi želi da ruinira komunalni sistem, a to neću da dozvolim.

Svake godine sve više novca iz gradske kase izdvaja se za novogodišnje ukrašavanje, umesto, recimo, za javni prevoz.

To nema veze jedno sa drugim. Ne možete novcem za javnu rasvetu da poboljšate javni prevoz.

Zašto na ukrase razbacujete novac poreskih obveznika?

Niste u pravu. Grad daje 28 milijardi za javni prevoz. Od naplate karata zaradimo oko devet milijardi. Ostalo je čist gubitak koji plaćamo iz budžeta. I zato ćemo 2019. pokrenuti kampanju za naplatu. Nedopustivo je da javna preduzeća varaju državu i da zaposlenima isplaćuju na ruke taj novac, ali i to što privatni prevoznici ne kupuju „busplus” radnicima. Zato uvodimo red i među prevoznike – penale za nepoštovanje voznog reda, ali i po 5.000 dinara kazne i putniku i prevozniku za svakog ko bude bez karte. Isti ugovor nametnuli smo i GSP-u koji smo skinuli sa subvencija. Postaraćemo se da ljudi plaćaju karte jer kada to budu radili moći ćemo da razmišljamo o nižoj ceni karata.

Svi se žale na loš prevoz i mnogi zato neće da plaćaju kartu.

Javni prevoz mora da se plaća u Beogradu kako se plaća svugde u svetu. Već u januaru ćemo raspisati javno-privatno partnerstvo za autobuski potez 600 i 700, da se na taj način GSP oslobodi dela linija. Onda ćemo te autobuse prebaciti na postojeće linije. Taj ugovor će biti na pet godina, koliko će, nadam se, biti dovoljno da se sredi situacija u GSP-u.

Najavili ste gradnju metroa do kraja 2020. Opozicija zamera da je to nerealno jer samo za Plan generalne regulacije treba 27 meseci?

Počećemo da gradimo do tada. Projektovanje i izgradnja biće po fazama. U januaru ćemo dobiti prefizibiliti studiju, onda kreće izrada studije izvodljivosti, u međuvremenu će se raditi i ostala dokumentacija u kojoj je i taj plan. Uskoro ćemo znati trasu prve linije. Nadam se da ćemo njome obuhvatiti i „Prokop”.

Tamo su već delovi za metro izgrađeni.

Da, urađen je deo stanice metroa. Za narednu godinu u planu je i raspisivanje tendera za pristupne veze „Prokopu” iz pravca auto-puta. Eksproprijacija još nije gotova, ali čim se završi raspisujemo taj tender.

Podzemne garaže, tuneli, mostovi…

Ugovor za izgradnju četiri podzemne garaže u centru dodeljen je kineskom konzorcijumu. Kolika je godišnja koncesiona naknada koju će plaćati gradu?

Koncesija je na 40 godina. Kinezi avansno uplaćuju 119 miliona dinara. Biće 1.850 parking mesta i za svako od njih koncesionar će plaćati naknadu od 1.200 dinara godišnje. Za 12 meseci – 2,22 miliona dinara. Za stanare će biti izdvojena četvrtina parking mesta i oni će zakup mesečno plaćati ne više od 6.000 dinara, a koncesionar naknadu plaća i za ta mesta.

Zašto u 2018. nisu raspisani tenderi za dva tunela i novi savski most?

Za most je produžen rok za projektovanje. To će CIP završiti u aprilu, a rok je produžen zbog pronalaska mina. Posle toga raspisujemo tender i gradimo. Stari savski most biće preseljen između Novog Beograda i Ade Ciganlije.

Komentari9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mr Radomir Scepanovic
Beograd pored dve reke jos nije napravio postrojenje za tehnicku vodu kojom bi se prale ulice!To isto vazi za bilo koji grad u Srbiji u cijoj blizini prolazi reka!Strokave ulice, svuda po Srbiji!
Mr Radomir Scepanovic
Doci ce jednom jedna vlast koja ce napraviti podzemne prolaze na Slaviji!
Andrej
Ajde za pocetak konacno popravite plocnik u Knez Mihailovoj koji popravljate od kada ste dosli na vlast. A onda da pricamo o metrou, rekonstrukciji Kneza Milosa koji najavljujete od 2017-te, o Terazijskoj terasi koju vise i ne pominjete, podzemnim prolazima, novim tranvajima....I da ugasite kic rasvetu 20 januara kao i u ostatku civilizovanog sveta.
mrdalica
...to nas i brine!
zare
Izjava nije ok ! Srbija je jednako vazna, a zbog ovakvih izjava, unutrasnjost je dosta besna ! Jer, osim BGDa i ostali gradovi su jednako nasi, i Krusevac takodje !

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.