Četvrtak, 28.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Emocije presudne prilikom kupovine

Ljudi misle da su proizvod izabrali racionalno, na osnovu cene ili kvaliteta – naučnici tvrde suprotno
(Фото Пиксабеј)

Odluke o kupovini proizvoda ili izboru određenog brenda vođene su pre svega emocijama, a tek posle njih na kupovinu utiču cena i kvalitet, zaključak je studije o praćenju emocija koju je sprovela agencija za digitalna rešenja „Namiks”.

Analiza emocija jedna je od najnovijih oblasti digitalnog marketinga koja će se tek razvijati tokom 2019. godine, a istraživanja u okviru nje prave se radi boljeg razumevanja internet trgovine. Elektronska trgovina postaje sve učestalija na globalnom nivou. Prema podacima portala „Statista”, ona će u 2021. godini dostići prihod od skoro pet biliona evra, a broj kupaca biće veći od dve milijarde. Jan Keler iz beogradskog „Namiksa” objašnjava da je upravo to razlog zbog koga se digitalno poslovanje odskora bavi i praćenjem emocija:

– Onlajn prodavnice su često jeftinije, brže i jednostavnije za korisnike i nije iznenađenje što se sve više ljudi pre odlučuje da nešto pronađe na internetu nego da ode u stvarnu radnju – kaže Keler.

Zbog toga e-prodavnice žele da naprave što bolju prezentaciju i da se na taj način povežu sa kupcem. U stvarnim prodavnicama to se postiže lepo složenim rafovima, mirisima i odgovarajućom muzikom, a takve stvari u internet svetu još nisu moguće. Istraživanje zasnovano na merenju biopsiholoških reakcija ispitanika, na osnovu aktivnosti mozga, izraza lica, srčane aktivnosti i pulsa, kretanja očiju…  dalo je rezultat, kako se ističe, tačniji od informacija koje bi anketirani dali da su im samo postavljana usmena pitanja.

„Poznato je da se emocije iskazuju i fizičkim reakcijama kao što su lupanje srca, ubrzano disanje ili mimika, ali i da ove manifestacije mogu izmeriti odgovarajućom opremom. Uz pomoć elektroda i senzora istraživači mogu saznati šta jedna osoba oseća, čuje ili vidi, a podaci dobijeni na ovaj način tačniji su od informacija koje ljudi daju usmeno. Na primer, istraživanje je pokazalo da se samo 18 odsto onoga što ljudi izgovore poklapa s njihovim odlukama o kupovini. U slučaju korišćenja tehnike praćenja emocija, to podudaranje je čak 90 procenata – objasnila je Vera Pičardo, zaposlena u ovoj kompaniji, i dodala da ova studija potvrđuje da su odluke o kupovini uglavnom rezultat nesvesnih akcija. Kaže da iako ljudi misle da su proizvod izabrali racionalno, na osnovu cene ili kvaliteta, sve više naučnih analiza pokazuje da veliku ulogu pri izboru proizvoda i trendova imaju emocije i nesvesni faktori. Osim emocionalne povezanosti, njihov izbor često je pojačan naizgled nevažnim činiocima poput fotografija, grafičkog dizajna i jednostavnosti upotrebe sajta.

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Pavkovic Dragan
@Bosko nova studija kaze da biramo emocijama, neracionalno. Pokrecu nas mirisi, boje slika, asocijacije duboko zakopane. Samo jos da smisle kako da to postignu i u onlajnu.
Zoran
Jel te i mirisi pokrecu kad kupujes preko sajta? Radili Izraelci nesto po tom pitanju ali nisu uspeli.
Ljubisa
"Емоције важније у куповинама"?...код жена, што није безначајно.
Bosko
"Људи мисле да су производ изабрали рационално, на основу цене или квалитета – научници тврде супротно". Obrnuto, naucnici, tzv. ekonomisti, veruju da ljudi biraju racionalno (Homo economicus) a obicni ljudi znaju da to nije istina i da su im emocije presudne prilikom izbora.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.